REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozwój transportu intermodalnego: Do wzięcia 170 mln zł.

REKLAMA

REKLAMA

Prawie 170 milionów złotych może trafić do operatorów terminali kontenerowych oraz centrów logistycznych, a także zarządców portów morskich i właścicieli firm transportowych. Środki pochodzą z funduszy unijnych z Działania 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Do 17 grudnia br. można składać wnioski do Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie w wysokości do 50 proc. kosztów kwalifikowanych. W ocenie ekspertów Deloitte, program ten to doskonała okazja do sfinansowania przedsięwzięć dotyczących rozbudowy infrastruktury transportowej, jak również modernizacji systemów transportowych oraz taboru dla terminali, centrów logistycznych czy portów.

REKLAMA

Dla terminali i centrów logistycznych

REKLAMA

Beneficjentami konkursu mogą być przedsiębiorcy wykonujący lub zamierzający wykonywać działalność gospodarczą w zakresie transportu intermodalnego (zwanego też kombinowanym), w tym operatorzy terminali kontenerowych i centrów logistycznych, a także zarządy portów morskich.

„Należy mieć na uwadze, iż dostępne środki z funduszy unijnych skierowane zostaną na potrzeby największych graczy na rynku, ponieważ próg minimalnej wielkości przedsięwzięcia to 20 mln PLN” – zauważa Ewa Rutczyńska-Jamróz, Menedżer w zespole R&D and Government Incentives Deloitte.


Możliwe jest uzyskanie dofinansowania od 30 do 50 proc. kosztów kwalifikowanych w zależności od rodzaju projektu. Na wyższy poziom dofinansowania liczyć mogą projekty obejmujące budowę i rozbudowę infrastruktury czy urządzeń systemów instalacji, podczas gdy projekty obejmujące zakupy systemów oraz urządzeń będą mogły liczyć na dofinansowanie rzędu 30 proc. kosztów kwalifikowanych.

REKLAMA

Zdaniem Deloitte można spodziewać się wzmożonej aktywności przedsiębiorców w ogłoszonym właśnie konkursie. Zainteresowanie będzie tym większe, iż poszukiwanie alternatywnych środków transportu staje się jednym z ważniejszych priorytetów firm transportowych czy logistycznych, zaś środki na wsparcie tego typu przedsięwzięć są bardzo ograniczone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Jest to druga edycja konkursu mającego na celu wsparcie polskich przedsiębiorców w przeprowadzaniu inwestycji podnoszących jakość infrastruktury transportu intermodalnego. Rozpropagowanie transportu intermodalnego jako alternatywy dla tradycyjnych - nieekologicznych środków transportu jest jednym z kluczowych elementów Strategii Europa 2020”. – zauważa Magdalena Burnat-Mikosz, Partner Deloitte, Lider zespołu R&D and Government Incentives w Europie Środkowej. - “Konkurs, który miał miejsce w 2010 r. miał być jedynym, który planowano w ramach tego instrumentu wsparcia. Przeznaczenie dodatkowych funduszy unijnych na ten cel na pewno zmobilizuje branżę.” – dodaje.

Fundusze na rozwój intermodalu

Prawie trzykrotnie mniejszy budżet konkursu w porównaniu do tego sprzed dwóch lat sprawia, że konkurencja o fundusze unijne będzie zacięta.

Pierwszy konkurs odbył się w 2010 r. i pozwolił na dofinansowanie kilkunastu projektów na łączną kwotę ponad 400 mln PLN. Wśród dofinansowanych projektów znalazły się zarówno terminale morskie w największych portach, jak i stanowiące ważne ośrodki przeładunkowe terminale lądowe, takie jak Kutno, Sławków czy Małaszewicze. „Przyjmując średni poziom wsparcia z ostatniego konkursu na poziomie ok. 30 mln PLN, można założyć, że w najbliższym konkursie zostanie dofinansowanych ok. 3-5 projektów” – podsumowuje Magdalena Burnat-Mikosz z Deloitte.

Nabór wniosków w ramach Działania 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko rozpocznie się w dniu 24 września 2012 r. Przyjmowanie wniosków na dofinansowanie potrwa do 17 grudnia 2012 r.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA