REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozwój transportu intermodalnego: Do wzięcia 170 mln zł.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Prawie 170 milionów złotych może trafić do operatorów terminali kontenerowych oraz centrów logistycznych, a także zarządców portów morskich i właścicieli firm transportowych. Środki pochodzą z funduszy unijnych z Działania 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Do 17 grudnia br. można składać wnioski do Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie w wysokości do 50 proc. kosztów kwalifikowanych. W ocenie ekspertów Deloitte, program ten to doskonała okazja do sfinansowania przedsięwzięć dotyczących rozbudowy infrastruktury transportowej, jak również modernizacji systemów transportowych oraz taboru dla terminali, centrów logistycznych czy portów.

REKLAMA

Dla terminali i centrów logistycznych

REKLAMA

Beneficjentami konkursu mogą być przedsiębiorcy wykonujący lub zamierzający wykonywać działalność gospodarczą w zakresie transportu intermodalnego (zwanego też kombinowanym), w tym operatorzy terminali kontenerowych i centrów logistycznych, a także zarządy portów morskich.

„Należy mieć na uwadze, iż dostępne środki z funduszy unijnych skierowane zostaną na potrzeby największych graczy na rynku, ponieważ próg minimalnej wielkości przedsięwzięcia to 20 mln PLN” – zauważa Ewa Rutczyńska-Jamróz, Menedżer w zespole R&D and Government Incentives Deloitte.


Możliwe jest uzyskanie dofinansowania od 30 do 50 proc. kosztów kwalifikowanych w zależności od rodzaju projektu. Na wyższy poziom dofinansowania liczyć mogą projekty obejmujące budowę i rozbudowę infrastruktury czy urządzeń systemów instalacji, podczas gdy projekty obejmujące zakupy systemów oraz urządzeń będą mogły liczyć na dofinansowanie rzędu 30 proc. kosztów kwalifikowanych.

REKLAMA

Zdaniem Deloitte można spodziewać się wzmożonej aktywności przedsiębiorców w ogłoszonym właśnie konkursie. Zainteresowanie będzie tym większe, iż poszukiwanie alternatywnych środków transportu staje się jednym z ważniejszych priorytetów firm transportowych czy logistycznych, zaś środki na wsparcie tego typu przedsięwzięć są bardzo ograniczone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Jest to druga edycja konkursu mającego na celu wsparcie polskich przedsiębiorców w przeprowadzaniu inwestycji podnoszących jakość infrastruktury transportu intermodalnego. Rozpropagowanie transportu intermodalnego jako alternatywy dla tradycyjnych - nieekologicznych środków transportu jest jednym z kluczowych elementów Strategii Europa 2020”. – zauważa Magdalena Burnat-Mikosz, Partner Deloitte, Lider zespołu R&D and Government Incentives w Europie Środkowej. - “Konkurs, który miał miejsce w 2010 r. miał być jedynym, który planowano w ramach tego instrumentu wsparcia. Przeznaczenie dodatkowych funduszy unijnych na ten cel na pewno zmobilizuje branżę.” – dodaje.

Fundusze na rozwój intermodalu

Prawie trzykrotnie mniejszy budżet konkursu w porównaniu do tego sprzed dwóch lat sprawia, że konkurencja o fundusze unijne będzie zacięta.

Pierwszy konkurs odbył się w 2010 r. i pozwolił na dofinansowanie kilkunastu projektów na łączną kwotę ponad 400 mln PLN. Wśród dofinansowanych projektów znalazły się zarówno terminale morskie w największych portach, jak i stanowiące ważne ośrodki przeładunkowe terminale lądowe, takie jak Kutno, Sławków czy Małaszewicze. „Przyjmując średni poziom wsparcia z ostatniego konkursu na poziomie ok. 30 mln PLN, można założyć, że w najbliższym konkursie zostanie dofinansowanych ok. 3-5 projektów” – podsumowuje Magdalena Burnat-Mikosz z Deloitte.

Nabór wniosków w ramach Działania 7.4 „Rozwój transportu intermodalnego” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko rozpocznie się w dniu 24 września 2012 r. Przyjmowanie wniosków na dofinansowanie potrwa do 17 grudnia 2012 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA