GEFCO otrzymała pieniądze z UE na linię kolejową Francja -Rosja
REKLAMA
REKLAMA
Połączenie to, przebiegające przez Niemcy i Polskę, stanowi kanał dostaw do fabryki PCMARus, spółki joint venture utworzonej w Rosji przez PSA Peugeot Citroën i Mitsubishi Motors Corporation.
REKLAMA
Zamiast ciężarówek
Projekt GEFCO, pozwalający na zastąpienie transportem kolejowym 704 ciężarówek, jakie niezbędne były dotąd do przewożenia części pomiędzy Francją a Rosją , jest jednym z największych projektów multimodalnych w Europie.
44 kontenery to 44 ciężarówki dziennie. Podróż z Vesoul do Kaługi trwa 8 dni. Tyle samo trwa podróż powrotna. Razem daje to 16 dni. Mnożąc 44 ciężarówki przez 16 dni otrzymamy łączną liczbę 704 ciężarówek.
REKLAMA
Uruchomienie codziennego połączenia kolejowego do transportu części samochodowych pomiędzy Vesoul, a Kaługą to ukoronowanie rocznych badań prowadzonych przez Grupę GEFCO we współpracy z partnerami: Captrain Deutschland oraz Transcontainer Russia.
Ponieważ stanowi alternatywę dla codziennych kursów 44 ciężarówek i skraca czas dostawy z ośmiu do pięciu dni, połączenie to doskonale wpisuje się w cele oraz spełnia kryteria stawiane beneficjentom programu Marco Polo finansowanego przez Komisję Europejską, przeznaczonego dla inicjatyw w dziedzinie transportu modalnego.
W okresie trwania projektu Marco Polo GEFCO zamierza przenieść ponad 411 milionów tonokilometrów z dróg na tory, co stanowi wartość znacznie przekraczającą minimalny próg 60 tonokilometrów, kwalifikujący do udziału w programie.
Stosownie do generowanych kosztów, wnioskodawca ubiegał się o grant o wysokości 539 000 EUR.
Dodatkowo połączenie Vesoul-Kaługa zostało uznane za projekt przyszłościowy, czyli taki, który trwać będzie po zakończeniu okresu zasilania środkami z funduszy europejskich.
Dziś 25 proc. transportu jakim posługuje się GEFCO to transport alternatywny dla drogowego, co jest wynikiem powyżej średniej europejskiej.
GEFCO Polska jest częścią Grupy GEFCO. W Polsce firma działa od 1999 roku. Główna siedziba znajduje się w Warszawie. Ponadto oddziały mieszczą się
w Grodzisku Mazowieckim, Natolinie, Legionowie, Poznaniu, Czeladzi, Kątach Wrocławskich i Gdyni. GEFCO Polska działa na dwóch płaszczyznach: TLA - transport i logistyka samochodów i TLI – transport i logistyka przemysłowa.
źródło: GEFCO
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.