REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Terminale intermodalne to przyszłość łańcuchów dostaw

Artur Jadeszko
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec kwietnia uruchomiono terminal intermodalny firmy ATC Rail. Uruchomienie nowego terminalu kontenerowego w Poznaniu z pewnością usprawni procesy dystrybucyjne firm zlokalizowanych na terenie Wielkopolski, a w przepływach towarów pomiędzy portami morskimi a siecią drogową.

Wielkopolska jest silnie uprzemysłowionym regionem, świadomie stymulującym wzrost swojego potencjału gospodarczego, wspierającym nowoczesne rozwiązania w różnych obszarach w celu umacniania regionalnej konkurencyjności.

REKLAMA

Fakt zlokalizowania w takim miejscu infrastruktury intermodalnej dodatkowo podnosi jego atrakcyjność w oczach obecnych i potencjalnie zainteresowanych pojawieniem się tu przedsiębiorstw.

ATC Rail zaczął budowę własnej sieci od Poznania, ale niedługo na naszej mapie terminali intermodalnych oprócz Poznania pojawi się położone w centralnej Polsce Radomsko. Aktualnie już oferujemy połączenia do Łodzi, a na kolejnych etapach inwestycji w sieć, będziemy otwierać kolejne lokalizacje.

Intermodal ma kilka wyraźnych przewag: stabilność cen i parametrów operacyjnych, możliwość optymalizacji i obniżenia cen w stosunku do coraz droższego transportu drogowego oraz możliwość znaczącego minimalizowania kosztów społecznych.

REKLAMA

W rzeczywistości zdominowanej przez transport drogowy to argumenty, które każdy logistyk potrafi oszacować. Infrastruktura drogowa w Polsce nie spełnia potrzeb polskiej gospodarki. Nasze drogi już dziś są nieprzejezdne na wielu odcinkach, a biznes ponosi coraz wyższe koszty transportu.

W sytuacji rosnących opłat za autostrady, e-myta, akcyzy, rosnących cen paliw, transport kombinowany jest świadomym, zdroworozsądkowym wyborem i trzeba tylko czasu, abyśmy stworzyli sobie odpowiednie narzędzia do przeniesienia ładunków z dróg na tory. Łatwiej budować połączenia intermodalne niż przenieść fabrykę.

Inwestycje w kolej, realizowane w ramach projektów UE, będą działać na rozwój intermodalności w Polsce jak zdrowy doping. Mamy, jako kraj, ogromny potencjał wzrostu w porównaniu do innych gospodarek europejskich.

Nie jest to dla nikogo na rynku niespodzianka. Spodziewaliśmy się tego wzrostu i jesteśmy na to przygotowani. Trudno o komentarz do wzrostu cen, który byłby pochwałą zmiany, ale najważniejsza jest umiejętność dostosowania się do sytuacji.

Między innymi odpowiedzią na wzrost stawek za dostęp do infrastruktury jest aktualnie wdrażany przez ATC Rail projekt intermodalny.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA