Terminale intermodalne to przyszłość łańcuchów dostaw
REKLAMA
REKLAMA
Wielkopolska jest silnie uprzemysłowionym regionem, świadomie stymulującym wzrost swojego potencjału gospodarczego, wspierającym nowoczesne rozwiązania w różnych obszarach w celu umacniania regionalnej konkurencyjności.
REKLAMA
Fakt zlokalizowania w takim miejscu infrastruktury intermodalnej dodatkowo podnosi jego atrakcyjność w oczach obecnych i potencjalnie zainteresowanych pojawieniem się tu przedsiębiorstw.
ATC Rail zaczął budowę własnej sieci od Poznania, ale niedługo na naszej mapie terminali intermodalnych oprócz Poznania pojawi się położone w centralnej Polsce Radomsko. Aktualnie już oferujemy połączenia do Łodzi, a na kolejnych etapach inwestycji w sieć, będziemy otwierać kolejne lokalizacje.
Intermodal ma kilka wyraźnych przewag: stabilność cen i parametrów operacyjnych, możliwość optymalizacji i obniżenia cen w stosunku do coraz droższego transportu drogowego oraz możliwość znaczącego minimalizowania kosztów społecznych.
REKLAMA
W rzeczywistości zdominowanej przez transport drogowy to argumenty, które każdy logistyk potrafi oszacować. Infrastruktura drogowa w Polsce nie spełnia potrzeb polskiej gospodarki. Nasze drogi już dziś są nieprzejezdne na wielu odcinkach, a biznes ponosi coraz wyższe koszty transportu.
W sytuacji rosnących opłat za autostrady, e-myta, akcyzy, rosnących cen paliw, transport kombinowany jest świadomym, zdroworozsądkowym wyborem i trzeba tylko czasu, abyśmy stworzyli sobie odpowiednie narzędzia do przeniesienia ładunków z dróg na tory. Łatwiej budować połączenia intermodalne niż przenieść fabrykę.
Inwestycje w kolej, realizowane w ramach projektów UE, będą działać na rozwój intermodalności w Polsce jak zdrowy doping. Mamy, jako kraj, ogromny potencjał wzrostu w porównaniu do innych gospodarek europejskich.
Nie jest to dla nikogo na rynku niespodzianka. Spodziewaliśmy się tego wzrostu i jesteśmy na to przygotowani. Trudno o komentarz do wzrostu cen, który byłby pochwałą zmiany, ale najważniejsza jest umiejętność dostosowania się do sytuacji.
Między innymi odpowiedzią na wzrost stawek za dostęp do infrastruktury jest aktualnie wdrażany przez ATC Rail projekt intermodalny.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.