REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser: 13 proc. wzrost obrotów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Firma Dachser odnotowała 13 procentowy wzrost obrotów w stosunku do roku poprzedniego.

W 2011 roku firma Dachser dostarczyła ponad 49 milionów przesyłek o łącznej wadze przekraczającej 37 milionów ton.

REKLAMA

„Po kryzysie rynki nieco się zregenerowały i w ciągu ostatniego roku nastąpiła stabilizacja sytuacji w naszej branży. Dlatego Dachser mógł wrócić na ścieżkę wzrostu, co uznajemy za świetny początek długookresowego trendu.” - powiedział Bernhard Simon, prezes zarządu Dachser GmbH, komentując wyniki finansowe za miniony rok.

W ciągu najbliższych pięciu lat Dachser ma w planach zainwestować ponad 1,3 miliarda Euro w swoją europejską sieć transportową.

Dachser: 21 000 pracowników logistyki

REKLAMA

Inwestowanie w przyszłe pokolenia również jest dla Bernharda Simona sprawą niezwykle istotną. „Konsekwentne inwestycje w podstawowe szkolenia oraz zaawansowane kursy są jedynym sposobem na zwalczenie deficytu wykwalifikowanej kadry.” Spośród załogi liczącej 21 000 pracowników, 12 400 osób jest zatrudnionych w Niemczech, a 8 600 w pozostałych krajach.

Dachser European Logistics- ta największa część działalności Dachser wygenerowała obrót w wysokości 2,6 miliardów euro, co stanowi 61 proc. sprzedaży całej grupy. Stanowiąca rdzeń działalności lądowa sieć transportowa w 2011 roku została jeszcze bardziej rozbudowana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trzy Eurohuby: w Bratysławie, Clermont-Ferrand oraz Überherrn/Saarland, dzięki pan-europejskiej sieci, umożliwiają obecnie firmie Dachser poukładać system dostaw tak, aby stał się jeszcze bardziej wyspecjalizowany i zorganizowany. Zapewnia ona klientom Dachser obsługę łańcucha dostaw oraz optymalizację procesów logistycznych, przy zachowaniu najwyższych standardów dbałości o środowisko.

Dachser Air & Sea Logistics

REKLAMA

Dzięki ożywieniu w światowym handlu, działalność Dachser Air & Sea Logistics ponownie stała się motorem wzrostu grupy w 2011 roku. Obroty tej dywizji po raz pierwszy przekroczyły miliard Euro (1,1 milarda Euro), co stanowi 17-procentowy wzrost. Firma Dachser ma jeszcze większe ambicje - w planach jest podwojenie obecnego obrotu w działalności Air & Sea Logistics do wysokości 2,2 miliarda Euro w 2017 roku.

Zatrudnienie w Dachser Air & Sea Logistics ma wynieść wówczas 5000 pracowników, liczba oddziałów – 220, a sieć ma zostać rozszerzona do 49 krajów. W roku 2011 liczby te wynosiły odpowiednio 3200 pracowników, 141 oddziałów oraz 28 krajów.

W ślad za rozwiązaniami z obszaru European Logistics również dywizja Air & Sea zamierza wprowadzić we wszystkich oddziałach jeden autorski program do obsługi przesyłek – Othello. Ma on zapewnić jeszcze większą integrację oraz standaryzację usług. Dzięki jednolitym, globalnie zintegrowanym systemom zarządzania transportem, Dachser jest w stanie zaoferować swoim klientom niezawodny, przejrzysty przepływ informacji i wysoką jakość danych, niezależnie od lokalizacji i środka transportu.

Dachser Food Logistics w 2011 roku odnotował wyraźny wzrost obrotów do wysokości 555 milionów Euro, czyli o 16 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. Ta działalność stanowi 13% obrotu całej grupy. Dywizja Dachser Food Logistics skupia się na dostawach żywności również w temperaturze kontrolowanej.

W przyszłym roku finansowym firma Dachser także planuje osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu. Plany firmy obejmują dalszą ekspansję oraz inwestycje w jej europejską i światową sieć.

Działająca w Polsce Spółka Dachser w 2011 roku uzyskała przychód wyższy o 48 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Obroty firmy osiągnęły ponad 126 mln zł.
W 2011 roku Dachser Sp. z o.o. zwiększył również w Polsce całkowitą powierzchnią terminalowo-magazynową poprzez przeniesienie operacji do nowego magazynu we Wrocławiu. Zwiększyło się również zatrudnienie o 32 nowe etaty.

Blisko połowa pracowników zatrudnionych w Dachser Sp. z o.o. posiada wykształcenie wyższe.

„Polski oddział Dachser realizuje obecnie swoje usługi w oparciu o 25 codziennych bezpośrednich połączeń międzynarodowych. Dzięki połączeniu z Überherrn, nasi klienci mają dostęp do całej sieci Dachser zlokalizowanej w Europie Zachodniej. Dzięki nowemu połączeniu do Eurohubu w Lozarno (Slowacja), uzyskano stałe codzienne połączenia do wszystkich krajów europejskich położonych na Południe od Polski” - powiedział Grzegorz Lichocik, Prezes Dachser w Polsce.

Oprócz tych nowych kierunków, oddział w Strykowie ustanowił codzienne połączenia drobnicowe do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia), dzięki czemu stał się platformą przeładunkową dla europejskiej części sieci Dachser.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA