REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przesyłka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Mocowanie i zabezpieczanie towarów – rozporządzenie tak, regulacje nie

Mocowanie i zabezpieczanie przesyłek na środkach transportu od wielu lat jest kością niezgody pomiędzy nadawcami i przewoźnikami. Brak szczegółowych uregulowań doprowadziło do utrwalenia poglądu, że to przewoźnicy ponoszą wszelkie konsekwencje zaniedbań w tym zakresie. Nieważne, czy szkoda była skutkiem nieprawidłowego opakowania przesyłki, czy nieprawidłowego zamocowania lub zabezpieczenia, zawsze szkodą jest obciążany przewoźnik. Kto odpowiada za opakowanie i przygotowanie przesyłki do przewozu? Kto tak naprawdę jest odpowiedzialny za zamocowanie i zabezpieczenie przesyłki na środku transportu? Czy nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury rozwiązało dotychczasowe problemy?

Reklamacja uszkodzonej przesyłki kurierskiej

Uszkodzona lub niedostarczona przesyłka kurierska daje prawo do klientowi do jej reklamacji. Kto powinien ją jednak reklamować? Nadawca czy adresat?

TNT w Azji z certyfikacją TAPA

Azjatycka Sieć Drogowa TNT Express otrzymała najwyższy poziom certyfikacji bezpieczeństwa organizacji Transported Asset Protection Association (TAPA).

Odpowiedzialność spedytora za szkody w towarze

Posługiwanie się przez spedytora w wykonaniu umowy spedycji przewoźnikiem lub dalszym spedytorem jest działaniem niejako na ryzyko spedytora. Kto i za co jest odpowiedzialny?

REKLAMA

TNT testuje długie naczepy

TNT przetestuje naczepy dłuższe od standardowych o dwa metry. na razie akcja dotyczy. Dzięki pojazdom o długości 15,65 m firma uzyska o 15 proc. większą ładowność.

Spedimex: nowa usługa e-delivery solutions

Firma Spedimex przygotowała nową ofertę dla klientów pod nazwą e-delivery solutions. To zestaw narzędzi umożliwiający e-obsługę przesyłek transportowych, do którego w ostatnim czasie dołączyły nowe funkcjonalności: elektroniczne potwierdzenie doręczenia (POD) oraz zwrot potwierdzonych dokumentów (ROD).

Dachser: Jakie zmiany w logistyce kontraktowej

W logistyce kontraktowej dostawca logistyczny musi oferować w pełni zintegrowany wachlarz usług takich jak transport, magazynowanie, copacking, inne usługi dodatkowe oraz doradztwo. Musi także brać pod uwagę stale zmieniające się trendy, jak np. zmniejszanie się wielkości zamówień i rozdrobnienie przesyłek.

GLS otwiera nową sortownię

GLS buduje nową centralną sortownię w czeskiej Jihlavie. Pozwoli to na znaczne zwiększenie przepustowości w tym kraju oraz jednocześnie wzmocni europejską sieć połączeń operatora logistycznego.

REKLAMA

TNT: Nietypowe przesyłki - lokomotywa

Dział Special Services w firmie TNT Express to struktura do zadań specjalnych.  Pracowników nie dziwią takie zlecenia, jak przewiezienie 1,5 tonowej wanny do Indii, tratwy do Meksyku czy transport… nasienia ogiera.

DHL: Jak przetransportować nosorożce

DHL, wspierając projekt fundacji Aspinall, przetransportował trzy czarne nosorożce z lotniska Manston (Kent) w Wielkiej Brytanii do Parku Narodowego Kilimandżaro w Tanzanii.

Przesyłka proceduralna: Wysoki poziom bezpieczeństwa i poufność danych

Przesyłka proceduralna ma zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa przy przesyłaniu poufnej korespondencji. Skierowana jest przede wszystkim do banków i innych instytucji finansowych, gdzie dbałość o bezpieczeństwo danych i eliminacja ryzyka jest szczególnie istotna.

Siódemka: Potencjał konsolidacyjny polskiego rynku KEP został wyczerpany

Ostatnio doszło do połączeń kilku firm na rynku przesyłek kurierskich. Firma Fedex ogłosiła przejęcie polskiej firmy OPEK, a firma UPS przejęła TNT. Jak to wpłynie na rynek KEP, czy należy spodziewać się zmian w układzie sił albo dalszych konsolidacji? - pisze Krzysztof Pawłowski wiceprezes Siódemka SA

Co należy rozumieć pod pojęciem obsługi logistycznej rynku e-commerce?

Obsługa e-commerce to ogół działań związanych z handlem w Internecie. Jest to tak dynamiczne środowisko, że trudno jednoznacznie definiować granice, gdzie się zaczyna a gdzie kończy usługa e-commerce.

DHL Express na Okęciu ma status zarejestrowanego agenta

Warszawski gateway DHL Express otrzymał status zarejestrowanego agenta, przyznawany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Dachser: 13 proc. wzrost obrotów

Firma Dachser odnotowała 13 procentowy wzrost obrotów w stosunku do roku poprzedniego.

System Alliance Europe: Coraz większa sieć drobnicowa

Europejska sieć drobnicowa System Alliance Europe obejmuje już 51 partnerów w 26 krajach.

FM Logistic: Nowa linia do pickingu sztukowego

Firma FM Logistic, z myślą o obsłudze klientów z sektora farmaceutycznego, zainwestowała w półautomatyczną linię do pickingu sztukowego. Pierwszą firmą, która skorzysta z nowego systemu będzie Sanofi.

Nowe zasady kontroli przesyłek – poznaj unijne propozycje zmian w prawie

Komisja Europejska złożyła w Parlamencie Europejskim i Radzie Unii Europejskiej nowy projekt rozporządzenia dotyczącego kontroli przesyłek na granicy przez organy celne, w szczególności w zakresie kontroli towarów mogących naruszać prawo własności intelektualnej.

Broń w przesyłce: Ewakuowano pracowników firmy kurierskiej w Warszawie

W firmie kurierskiej na warszawskiej Ochocie, z jednej z paczek wypadł granat. W środku była broń.  Ewakuowano 120 osób - informuje Komenda Stołeczna Policji.

Jakie są najnowsze rozwiązania w śledzeniu przesyłek

Obecnie śledzenie przesyłki w transporcie to standard, ale udostępnienie aplikacji do śledzenia przesyłek na iPhonie, pomaga w zarządzaniu tymi przesyłkami. Na przykład DHL Cargo Mobile Tracking Application (DGF Track) to aplikacja umożliwiająca dostęp do aktualnych danych dotyczących przesyłki bezpośrednio ze smartfonów Apple.

UPS wyposaża swoich kurierów w nowe urządzenia mobilne

Firma UPS rozpoczęła wyposażenie kurierów na całym świecie w przenośne komputery wykorzystujące technologię radiową Gobi.

DHL: Nowa usługa - eAwizo

DHL Express (Poland), od początku roku oferuje nową usługę dodatkową – eAwizo, zapewniającą większą skuteczność doręczeń przesyłek.

Jak zapewnić bezpieczeństwo przesyłek w usługach kurierskich

Jakie metody stosują firmy kurierskie, aby zagwarantować bezpieczeństwo przesyłanym towarom.

Jak korzystnie ubezpieczyć przesyłkę kurierską

Ubezpieczenie przesyłki kurierskiej jest najczęściej wybieraną usługą dodatkową. Jaki jest jej wpływ na całkowitą cenę krajowej przesyłki ekspresowej i na co zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze.

DPD Polska przewoźnikiem kolekcji na Fashion Week w Berlinie

DPD Polska po raz kolejny wzięła udział w Fashion Week w Berlinie. Firma była oficjalnym międzynarodowym przewoźnikiem kolekcji Mariusza Przybylskiego.

STS Kurier: Nowa nazwa i logo

STS Kurier rozpoczął rok 2012 z nową, krótszą nazwą i logo z kangurem. Poprzednia nazwa brzmiała „STS – Szreter Transport Spedycja”.

GLS Poland: SMS, gdy paczka w punkcie odbioru

Operator logistyczny General Logistics Systems Poland Sp. z o.o. (GLS Poland) wyśle klientowi SMS lub email, gdy paczka będzie gotowa do odbioru w danym punkcie Parcel Shop.

Firma kurierska Siódemka przedstawiła ofertę na 2012 rok

Firma kurierska Siódemka SA, przedstawiła „Przewodnik po usługach 2012 – Cennik usług”. To opis najnowszych usług firmy oraz zasady współpracy z klientami.

Jak skutecznie monitorować przesyłki drogowe?

W dzisiejszych czasach zagrożeń utraty ładunku wynikających z różnych czynników zewnętrznych podczas transportu jest wiele. Dlatego międzynarodowe firmy spedycyjne oferują coraz częściej swoim klientom dostęp on-line do informacji na temat statusu przesyłki za pomocą specjalnej platformy. 

Siódemka tworzy nowe Service Pointy

Firma kurierska Siódemka chcąc stworzyć nowe punkty nadania przesyłek podpisała strategiczną umowę z właścicielem sieci salonów prasowych. Porozumienie dotyczy stworzenia Service Pointów w placówkach Inmedio i Relay, zarządzających przez spółkę HDS Polska Sp. z o.o.

Co trzeba wiedzieć o międzynarodowych usługach kurierskich

Czym różni się przesyłka kurierska krajowa od międzynarodowej? Kiedy naliczane jest cło? Jakie są niezbędne dokumenty? O tym w artykule Tomasza Dobczyńskiego.

Skuteczne monitorowanie przesyłek drogowych

W dzisiejszych czasach zagrożeń utraty ładunku wynikających z kradzieży albo innych czynników zewnętrznych podczas transportu jest wiele. Dlatego wiele firm oferuje swoim klientom dostęp on-line do informacji na temat statusu przesyłki za pomocą specjalnej platformy. Za pomocą systemu klient może śledzić na bieżąco drogę przesyłki od momentu rejestracji zlecenia, poprzez załadunek po końcową dostawę.

Jak uniknąć oszustwa w transporcie drogowym

Transport drogowy w ostatnich latach coraz bardziej narażony jest na kradzieże i wyłudzenia ładunków. Brak kierowców, zwiększony popyt na przewozy drogowe powoduje „uaktywnienie się” działalności oszustów. Obecnie największym problemem firm spedycyjnych są wyłudzenia towarów na fałszywe licencje drogowe oraz kradzieże na tzw. „fałszywego przewoźnika”.

Jak obliczyć wielkość dodatków BAF i CAF w usługach spedycyjnych

Klient zawsze powinien upewnić się czy podana cena za usługę spedycyjną zawiera już odpowiednie dodatki. Składnikami, na które należy zwrócić szczególną uwagę są: dodatek BAF (Bunker Adjustment Factor) oraz CAF (Currency Adjustment Factor). Dziś podpowiadamy jak je obliczyć.

Jakie są ograniczenia towarowe w transporcie drobnicowym (LCL)

Zapotrzebowanie rynkowe na przewozy drobnicowe w transporcie morskim stale rośnie. Rozwiązania te są dedykowane przesyłkom mniejszym, które z racji swojej wagi i objętości nie są w stanie zapełnić pełnego kontenera i jednocześnie nie wymagają bardzo szybkiego czasu tranzytu.

Kto płaci za utylizację uszkodzonej przesyłki? Zaskakujące orzeczenie sądu

Teoretycznie koszt utylizacji uszkodzonej w transporcie przesyłki nie obciąża przewoźnika. Ostatnio jednak pojawiło się orzeczenie sądowe które kwestię odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźnika wywraca do góry nogami.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze spedytora dla przesyłek z sektora "automotive"?

Producent, oprócz dostaw materiałów na linię produkcyjną musi zadbać o dystrybucję wyrobów gotowych do odbiorców, aby ci mogli odpowiednio zaopatrzyć rynek. Jak wybrać firmę spedycyjną? Na co zwrócić szczególną uwagę.

Zaczynał jako kierowca, został prezesem UPS Europe

Jim Barber, pracujący dla UPS od 26 lat, został prezesem UPS Europe. Odpowiada za rozwój firmy w Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce.

TNT Express z nagrodą za zarządzanie

Firma kurierska TNT Express została uznana najlepiej zarządzanym przedsiębiorstwem sektora logistycznego w Polsce w rankingu „TOP 500: najbardziej efektywne spośród 500 największych firm w branży logistycznej 2009”.

Czym różni się "paczka" od "przesyłki" w usługach kurierskich

Aby sprawnie rozliczyć usługę kurierską niezbędne jest rozgraniczenie pojęcia „paczki” oraz „przesyłki”, którą nadawca przygotowuje do wysłania. Terminy te w mowie potocznej są często stosowane zamiennie, choć ich znaczenie jest zupełnie inne.

Pełnomocnictwo dla agencji celnej w zakresie dokumentu w postępowaniu celnym

W związku z niejednolitą praktyką celną stosowaną przez organy celne w postępowaniu celnym, Ministerstwo Finansów jednoznacznie ujednoliciło zasady stosowania pełnomocnictwa wystawionego dla agencji celnych.

REKLAMA