REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser: Jakie zmiany w logistyce kontraktowej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

W logistyce kontraktowej dostawca logistyczny musi oferować w pełni zintegrowany wachlarz usług takich jak transport, magazynowanie, copacking, inne usługi dodatkowe oraz doradztwo. Musi także brać pod uwagę stale zmieniające się trendy, jak np. zmniejszanie się wielkości zamówień i rozdrobnienie przesyłek.

Postępująca globalizacja wymusza zmiany i kreuje nowe trendy w każdym aspekcie naszego życia, a jest to szczególnie widoczne w podejściu do biznesu. Zjawisko to wymusza zmiany także w logistyce kontraktowej. Nowe trendy pojawiające się na rynku logistycznym wynikają z m.in. wciąż rosnącej kompleksowości procesów oraz postępującego wydłużania łańcucha dostaw.

REKLAMA

Dostawca logistyczny powinien podążać za zmieniającym się światem, adaptować nowe trendy rynkowe, a nawet je wyprzedzać. Wszystko po to, aby zapewnić klientom maksymalne wsparcie.

Jednym z zauważalnych na rynku logistycznym trendów jest rozdrobnienie przesyłek, które dodatkowo podnosi złożoność procesów. Klienci oczekują obecnie coraz mniejszych, częstszych i bardziej skomplikowanych dostaw.


REKLAMA

Wymaga to od operatorów dużej elastyczności i umiejętności dostosowania się do zmieniających się warunków. „Dachser posiada wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu usług o wartości dodanej. Jako jeden z filarów logistyki kontraktowej, w ostatnich latach zyskują one na znaczeniu.

Umożliwiają uproszczenie procesów oraz optymalizację ostatniego etapu łańcucha logistycznego. VAS (value-added services) takie jak etykietowanie, montowanie displayów lub indywidualny sposób kompletacji i pakowania zamówień dla każdego pojedynczego odbiorcy mogą znacząco poprawić efektywność ostatniej fazy łańcucha dostaw” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym trendem jest dywersyfikacja oraz rozszerzenie portfolio usług dodanych oferowanych przez operatorów. Jest to w dużej mierze związane ze wspomnianym wcześniej rozdrobnieniem przesyłek. Jest także efektem wciąż rosnących oczekiwań klientów dotyczących jakości oferowanych usług oraz ich efektywności kosztowej. Doskonałym tego przykładem jest kompletacja zamówień za pomocą technologii głosowej – Pick-by-Voice. Rozwiązanie to, oferowane przez firmę Dachser, może zwiększyć wydajność przy kompletowaniu zamówień nawet
o kilkanaście procent.

Własne systemy zarządzania transportem i magazynem

REKLAMA

Dachser nie tylko podąża za widocznymi na rynku logistycznym trendami, ale również sam je kreuje. Podczas gdy standardem wśród firm logistycznych jest praca na osobnych systemach zarządzania transportem i magazynowanie, które często nie są kompatybilne i wyglądają inaczej w różnych oddziałach firmy, Dachser korzysta z samodzielnie opracowanych systemów zarządzania, takich samych dla wszystkich oddziałów.

„Dachser jest jedyną firmą na świecie, która może zaoferować klientom jeden, spójny system. Aplikacja Warehouse Control dodatkowo umożliwia podglądanie na bieżąco procesów magazynowych” – podkreśla Grzegorz Lichocik. Jednolite oprogramowanie do zarządzania transportem i magazynami eliminuje lokalne rozbieżności oraz wzmacnia przejrzystość procesów logistycznych.

Operator na całym świecie pracuje na tych samych systemach – Domino, Mikado i Othello. Oznacza to, że np. status wydania przesyłki jest jednakowy we wszystkich platformach operacyjnych, w każdym z oddziałów na świecie. Wszystkie systemy IT zaprojektowane przez firmę, włączając w to zarządzanie transportem i magazynami, jak również eLogistics (program dla klientów) i ActiveReport (wewnętrzny system kontroli jakości), są cotygodniowo aktualizowane.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

fot. Dachser
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

REKLAMA

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

REKLAMA