REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser: Jakie zmiany w logistyce kontraktowej

REKLAMA

REKLAMA

W logistyce kontraktowej dostawca logistyczny musi oferować w pełni zintegrowany wachlarz usług takich jak transport, magazynowanie, copacking, inne usługi dodatkowe oraz doradztwo. Musi także brać pod uwagę stale zmieniające się trendy, jak np. zmniejszanie się wielkości zamówień i rozdrobnienie przesyłek.

Postępująca globalizacja wymusza zmiany i kreuje nowe trendy w każdym aspekcie naszego życia, a jest to szczególnie widoczne w podejściu do biznesu. Zjawisko to wymusza zmiany także w logistyce kontraktowej. Nowe trendy pojawiające się na rynku logistycznym wynikają z m.in. wciąż rosnącej kompleksowości procesów oraz postępującego wydłużania łańcucha dostaw.

REKLAMA

Dostawca logistyczny powinien podążać za zmieniającym się światem, adaptować nowe trendy rynkowe, a nawet je wyprzedzać. Wszystko po to, aby zapewnić klientom maksymalne wsparcie.

Jednym z zauważalnych na rynku logistycznym trendów jest rozdrobnienie przesyłek, które dodatkowo podnosi złożoność procesów. Klienci oczekują obecnie coraz mniejszych, częstszych i bardziej skomplikowanych dostaw.


REKLAMA

Wymaga to od operatorów dużej elastyczności i umiejętności dostosowania się do zmieniających się warunków. „Dachser posiada wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu usług o wartości dodanej. Jako jeden z filarów logistyki kontraktowej, w ostatnich latach zyskują one na znaczeniu.

Umożliwiają uproszczenie procesów oraz optymalizację ostatniego etapu łańcucha logistycznego. VAS (value-added services) takie jak etykietowanie, montowanie displayów lub indywidualny sposób kompletacji i pakowania zamówień dla każdego pojedynczego odbiorcy mogą znacząco poprawić efektywność ostatniej fazy łańcucha dostaw” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym trendem jest dywersyfikacja oraz rozszerzenie portfolio usług dodanych oferowanych przez operatorów. Jest to w dużej mierze związane ze wspomnianym wcześniej rozdrobnieniem przesyłek. Jest także efektem wciąż rosnących oczekiwań klientów dotyczących jakości oferowanych usług oraz ich efektywności kosztowej. Doskonałym tego przykładem jest kompletacja zamówień za pomocą technologii głosowej – Pick-by-Voice. Rozwiązanie to, oferowane przez firmę Dachser, może zwiększyć wydajność przy kompletowaniu zamówień nawet
o kilkanaście procent.

Własne systemy zarządzania transportem i magazynem

REKLAMA

Dachser nie tylko podąża za widocznymi na rynku logistycznym trendami, ale również sam je kreuje. Podczas gdy standardem wśród firm logistycznych jest praca na osobnych systemach zarządzania transportem i magazynowanie, które często nie są kompatybilne i wyglądają inaczej w różnych oddziałach firmy, Dachser korzysta z samodzielnie opracowanych systemów zarządzania, takich samych dla wszystkich oddziałów.

„Dachser jest jedyną firmą na świecie, która może zaoferować klientom jeden, spójny system. Aplikacja Warehouse Control dodatkowo umożliwia podglądanie na bieżąco procesów magazynowych” – podkreśla Grzegorz Lichocik. Jednolite oprogramowanie do zarządzania transportem i magazynami eliminuje lokalne rozbieżności oraz wzmacnia przejrzystość procesów logistycznych.

Operator na całym świecie pracuje na tych samych systemach – Domino, Mikado i Othello. Oznacza to, że np. status wydania przesyłki jest jednakowy we wszystkich platformach operacyjnych, w każdym z oddziałów na świecie. Wszystkie systemy IT zaprojektowane przez firmę, włączając w to zarządzanie transportem i magazynami, jak również eLogistics (program dla klientów) i ActiveReport (wewnętrzny system kontroli jakości), są cotygodniowo aktualizowane.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

fot. Dachser
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA