REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zapewnić bezpieczeństwo przesyłek w usługach kurierskich

Rafał Dziura
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie metody stosują firmy kurierskie, aby zagwarantować bezpieczeństwo przesyłanym towarom.

Pełna kontrola nad procesem transportu – oto czego dziś oczekują klienci firm kurierskich. Każda z przesyłek ma unikalną wartość dla swojego nadawcy. Zapewnienie bezpieczeństwa całego systemu operacyjnego, a tym samym zabezpieczenie każdej przesyłki z osobna, jest ogromnym wyzwaniem.

REKLAMA

REKLAMA

Bezpieczeństwo przesyłek kurierskich

Każdego roku firmy takie jak TNT inwestują dziesiątki milionów euro w rozwój systemów, aplikacji i procesów informatycznych.

Jednym z najintensywniej rozwijanych w ostatnich latach systemów jest system przetwarzania danych o przesyłkach w czasie rzeczywistym. Na każdym etapie dostawy informacja automatycznie przekazywana jest do systemu śledzenia przesyłek.


Kurierzy, wyposażeni w specjalne mobilne urządzenia spięte siecią GSM, wprowadzają do systemu wszystkie dane o przesyłce w momencie odbioru i dostawy przesyłki.

REKLAMA

W magazynach i centrach przeładunkowych przesyłki są fizycznie skanowane. Dzięki wykorzystanej technologii oraz integralności systemów, klienci na całym świecie mogą uzyskać bieżące informacje o swoich przesyłkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzisiaj operatorzy oferują szeroką paletę narzędzi dla klientów, która ułatwia dostęp do informacji za pomocą internetu, poczty elektronicznej, wiadomości sms, etc.

Bezpieczeństwo przesyłek na etapie transportu między portami przeładunkowymi wspomaga wykorzystanie systemu nawigacji satelitarnej – powinien funkcjonować we wszystkich samochodach ciężarowych poruszających się we flocie. Monitorowanie ruchu samochodów zmniejsza ryzyko kradzieży, ale również zwiększa skuteczność serwisu.

Do tego potrzebna jest na bieżąco analiza wszystkich zdarzeń, które stanowią odchylania od określonych standardów. Podejście to pozwala wcześnie reagować i eliminować potencjalne ryzyka. Dzięki monitoringowi GPS, można błyskawicznie reagować w przypadku zdarzeń drogowych np. wysyłając błyskawicznie samochód zastępczy.

Jakie kontenery są bezpieczne dla przesyłek

Do zabezpieczenia transportu przesyłek wykorzystywane są też specjalne kontenery, które z jednej strony uniemożliwiają fizyczne przesuwanie się przesyłek na samochodach, z drugiej zaś ułatwiają firmie identyfikację zawartości skonsolidowanego ładunku. Każdy kontener wyposażony jest w specjalną metkę RFID, na której zapisany jest jego unikalny numer.


W momencie rozładunku i wprowadzenia kontenera do magazynu, jest on automatycznie wykrywany przez skanery działające w sieci WIFI. Dzięki wykorzystaniu tej technologii, informacje o miejscu, w którym znajduje się w danym momencie dany kontener, a tym samym przesyłki, są dostępne na każdym etapie wprowadzenia towaru na magazyn. 

Kontrole przesyłek lotniczych i drogowych

W odpowiedzi na zagrożenie związane z przesyłaniem ładunków wybuchowych, firmy podejmują szereg dodatkowych działań w celu zwiększenia bezpieczeństwa przesyłek. Wprowadza się wzmożone kontrole przesyłek lotniczych i drogowych, włączając w to prześwietlanie towaru.

Kontrole dotyczą zarówno operacji prowadzonych w ramach własnej sieci operacyjnej, jak również procesów realizowanych przez współpracujące firmy oraz komercyjne linie lotnicze wykorzystywane na części kierunków. 

Duże firmy jak np. TNT wdrażają globalny standard bezpieczeństwa, który w wielu aspektach przewyższa lokalne wymogi bezpieczeństwa. Firmy równolegle prowadzą analizę ryzyka w celu zidentyfikowania obszarów, w których dodatkowe działania mogą wpłynąć na dalszą poprawę bezpieczeństwa.

Analiza ryzyka uwzględnia m.in. ocenę bezpieczeństwa procesów na wszystkich lotniskach, na których prowadzi się działalność oraz planowanych inwestycji związanych z rozbudową sieci lotniczej.

Konieczna jest współpraca z krajowymi i międzynarodowymi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w transporcie. Działanie zgodnie z kilkoma międzynarodowymi standardami zwiększa bezpieczeństwo (wliczając w to ICAO Annex 17, ECAC Doc 30, Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego ICAO Security, IATA, IOSA i TAPA)

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA