REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co należy rozumieć pod pojęciem obsługi logistycznej rynku e-commerce?

Jacek Siekierczak
Fot. InPost
Fot. InPost

REKLAMA

REKLAMA

Obsługa e-commerce to ogół działań związanych z handlem w Internecie. Jest to tak dynamiczne środowisko, że trudno jednoznacznie definiować granice, gdzie się zaczyna a gdzie kończy usługa e-commerce.

Podobnie jest w przypadku firmy InPost, która – mimo tego, że nie sprzedaje bezpośrednio towarów w "sieci" – definiuje się również jako firma działająca w sektorze e-commerce. Uściślając moglibyśmy oczywiście mówić, że świadczymy usługi dla tej branży, ale w praktyce jesteśmy dużo bardziej zaangażowani w cały proces e-zakupów niż tylko w kontekście logistyki towarów zamówionych przez Internet.

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze niedawno nieznany nam był obszar zakupów grupowych, a w chwili obecnej niemalże każdy użytkownik Internetu, przegląda oferty na portalach zajmujących się tego typu ofertami. To pokazuje, jak szybkie i permanentne zmiany zachodzą na tym rynku. Co ważniejsze - dynamiczny rozwój e-commerce jest również ogromną szansą dla całej branży pocztowo-kurierskiej. InPost dzięki bliskiej współpracy z Groupon.pl pozyskał wielu nowych klientów, dla których odbiór przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów InPost był pierwszym kontaktem z tą usługą, a chwili obecnej należą do grona naszych lojalnych klientów.

Jak szybko dostarczyć przesyłkę do klienta?

Z naszej perspektywy kluczowa nie jest deklaracja firm, że działają w branży e-commerce, ale to, jaki mają udział w tym rynku i jak bardzo wpływają na jego rozwój. Rynek e-commerce wbrew pozorom jest trudny i wymagający w obsłudze. Kluczem do sukcesu stanowi z pewnością terminowość realizacji zleceń. Między innymi właśnie ze względu na oszczędność czasu, internauci decydują się na zakupy w sieci. Dokonuje się ich „tu i teraz”, więc nie ma miejsca na błędy. Klient oczekuje szybko informacji, produktu, zamówienia, dostawy. Internet przyzwyczaja, że wszystko jest osiągalne w ciągu sekundy, przez co determinuje szybszą obsługę i coraz większe oczekiwania ze strony-konsumentów.


Ponadto ważne jest dopasowanie oferty i związanych z nią działań do oczekiwań klientów. W tym wypadku nie ma jednak "złotego środka" – trzeba bezustannie podążać za zmianami, żeby utrzymywać i pozyskiwać kolejnych klientów. Potrzebna jest również ogromna odwaga i ogrom kreatywności, żeby działać w branży e-commerce. Internet skraca czas życia produktu- komunikatu, dzięki czemu stwarza możliwość podejmowania wyzwań i odważnego testowania. Dzięki doskonałym technikom raportowania i kontroli już parę minut po wysyłce mailingu wiadomo jakie osiągnie rezultaty. W internecie każdy chce się wyróżnić, więc warto ryzykować i zaskakiwać.

REKLAMA

Nie można jednak zapomnieć o rzeczy kluczowej – bez względu na to, gdzie prowadzi się działalność zawsze trzeba dbać profesjonalizm i jakość oferowanych usług. Tempo, z jakim rozpowszechniane są w Internecie opinie, komentarze i doświadczenia sprawia, że nie ma czasu na nadrabianie błędów i niwelowanie strat, zwłaszcza tych wizerunkowych. Warto zatem zadbać o wysoki service level i dbałość o wysoki – zawsze i bez wyjątku - poziom obsługi klientów. Wpadki (np. stereo.pl i sprzedaż na grouponie) są bardzo nagłaśniane i nie pozostają bez wpływu na postrzeganie marki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Branża e-commerce jest bardzo dynamiczna i chłonna. Mimo tego, że cechuje się wieloma nienaruszalnymi zasadami to pozostawia również wiele miejsca na kreatywność. Mając swój własny pomysł na to, co chce się robić w ramach branży e-commerce wszelkie bariery przestają istnieć, zwłaszcza te terytorialne. To co dzisiaj nas frapuje, jutro znajduje rozwiązanie, a pojutrze naśladowców. Pewnie jedynym problemem jest czas, który jest jednak ograniczony, chociaż w przypadku e-handlu również ta bariera traci na znaczeniu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA