Nowe połączenie intermodalne między Turcją i Wielką Brytanią
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowy kontenerowy serwis pomiędzy Turcją i Wielką Brytanią jest uzupełnieniem dla funkcjonującego już drogowo-morskiego połączenia tzw. DSV Short Sea, operującego pomiędzy portem Cesme w Turcji i włoskim Triestem. System drogowo-kolejowy oparty jest na przewozach towarów w 45’ kontenerach. Czas tranzytu dla dostaw w ramach nowego systemu droga-tory jest nieco dłuższy od bezpośrednich dostaw drogowych i twa 10-12 dni. Równocześnie, według usługodawcy jest on bardziej przewidywalny i pewny, a dodatkowo skutkuje wysoką efektywnością i stabilnością kosztową, pozwalając na uzyskanie nawet 10-15 proc. oszczędności. Dodatkowe atuty nowego serwisu to wyższa punktualność, ustalone harmonogramy odjazdów oraz brak sezonowych wahań w podaży taboru. Serwis intermodalny jest także ekologiczny, co jest kluczowym czynnikiem dla niektórych klientów Grupy DSV.
REKLAMA
Coraz nowocześniejsza trakcja kolejowa między Wielką Brytanią a Turcją, stała się realną alternatywą dla drogowego i morskiego systemu transportu towarów.
Od początku 2014 roku z Istambułu na Wyspy Brytyjskie będzie można transportować kontenery na dwa sposoby: albo drogą morską do Triestu (Włochy), by stamtąd drogą kolejową dotrzeć do Zeebrugge (Belgia) lub Rotterdamu (Holandia), albo bezpośrednio pociągiem z Turcji do Belgii lub Holandii. W obu przypadkach transport odbywa się kontenerami o ładowności identycznej do tych, zastosowanych w naczepach drogowych.
Wymiary kontenerów 45’ zbliżone są do objętości standardowej naczepy tzn. 33 europalety. Ich przewagą jest wyższy limit wagowy - do 27 ton. Dodatkowo kontenery 45’ wyposażone są w specjalne zamki oraz wzmocnienia antywłamaniowe, co zwiększa bezpieczeństwo przewożonych towarów – mówi Paweł Osiak, Business Development Manager w DSV Road Polska. Sam system transportu intermodalnego w Polsce cieszy się coraz większą popularnością, chociaż obecnie stanowi zaledwie około 2 proc. łącznej wartości ładunków. Dla porównania w państwach Europy Zachodniej udział ten wynosi ok. 10 proc. Zatem, jak pokazują doświadczenia z innych krajów, transport intermodalny może być jednym z kierunków rozwoju i optymalizacji przy wsparciu i dalszym inwestowaniu w infrastrukturę kolejową.
Źródło: Materiały prasowe DSV road
REKLAMA
REKLAMA