REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Transport napojów alkoholowych do Wspólnoty Niepodległych Państw

Transport napojów alkoholowych do Wspólnoty Niepodległych Państw
Transport napojów alkoholowych do Wspólnoty Niepodległych Państw
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Transport napojów alkoholowych za wschodnią granicę jest trudny z dwóch względów. Sam transport alkoholu wymaga specjalistycznego podejścia, po drugie trzeba się liczyć z przepisami krajów WNP.

Transport napojów alkoholowych do Wspólnoty Niepodległych Państw

REKLAMA

Zgodnie z normami prawnymi w krajach WNP (Wspólnoty Niepodległych Państw), towary wysokoprocentowe już przy wjeździe do kraju muszą mieć znak akcyzy. Proces oklejania butelek, który powinien odbyć się jeszcze przed dotarciem na granicę z m.in. Rosją, Białorusią czy Ukrainą jest bardzo czasochłonny, a większość zakładów produkujących napoje alkoholowe, nie realizuje tej usługi. Warto więc skorzystać z firmy logistycznej, która w ramach przewozu zajmie się również przyklejeniem odpowiednich etykiet i banderol do towaru.

Pieczęć akcyzowa w Białorusi, Ukrainie i Rosji

Pieczęć akcyzowa na Białorusi i Ukrainie (przyklejana specjalnym klejem) różni się od Rosyjskiej, która przytwierdzana jest za pomocą dodatkowych etykiet. W związku z tym koszty usługi banderolowania są wyższe w przypadku towarów przywożonych do Rosji, w porównaniu z tymi wwożonymi do Białorusi i Ukrainy. Należy pamiętać również, że po odpowiednim oznaczeniu wymagane jest uzyskanie deklaracji eksportowej EX1 lub dokumentu tranzytowego T1. Co ważne produkty alkoholowe do krajów WNP mogą być importowane tylko przez przejścia graniczne, upoważnione do tranzytu towarów akcyzowych.

Eksport do Federacji Rosyjskiej a karnet TIR

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejną rzeczą, na którą trzeba zwrócić uwagę podczas eksportu do Federacji Rosyjskiej, są wymogi dotyczące karnetu TIR. Zgodnie z decyzją Federalnej Służby Celnej karnety TIR nie są traktowane jako zabezpieczenie zapłaty należności celnych. Dlatego też klient musi dostarczyć z banku certyfikat gwarancyjny odprawy lub uzyskać ubezpieczenie na granicy.
Profesjonalne firmy transportowe oferują swoim klientom możliwość zdalnego rejestrowania takich ubezpieczeń, co daje pewność, że ładunek bez zbędnych przestojów pojedzie do Rosji. Z kolei na Ukrainie i Białorusi obowiązuje system wcześniejszej deklaracji, więc produkty alkoholowe mogą być przewożone przez przejścia graniczne tylko za okazaniem oryginału opłat celnych. W przypadku wywozu towaru akcyzowego z krajów WNP możliwe jest naklejenie banderoli po przekroczeniu granicy lub w ogóle rezygnacja z umieszczania znaków akcyzowych. Należy również pamiętać o obowiązku konwojowania artykułów alkoholowych na terenie Białorusi oraz dokumentach tranzytowych T1 – podkreśla Andrzej Iwanow Kołakowski, Dyrektor Regionalny Asstra Forwarding AG.

W przypadku transportu drogą morską przewóz napojów alkoholowych odbywa się w kontenerach chłodniczych lub pojemnikach z tzw. suchą izolacją, gdzie używane są specjalne koce termiczne, które pozwalają na utrzymanie odpowiedniej temperatury przewożonego towaru.

Materiały prasowe: AsstrA Associated Traffic AG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA