PKP Cargo przewiezie 120 metrowe szyny
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
- Transport długiej szyny to wyzwanie wymagające dużego doświadczenia i odpowiedniego przygotowania po stronie przewoźnika. Wybór PKP CARGO przez tak uznanego partnera jak ArcelorMittal to potwierdzenie, że jako jedni z niewielu przewoźników dysponujemy zarówno odpowiednim taborem, jak i wysoko wykwalifikowanymi pracownikami. Dodatkowo cieszymy się, że przewożąc długie szyny przyczyniamy się do modernizacji linii kolejowych w Polsce, czego skutki odczują wszyscy przewoźnicy działający w naszym kraju – mówi Jacek Neska, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w PKP CARGO S.A.
REKLAMA
Na początku lutego br. odbyły się próbne przewozy szyn wagonami PKP CARGO S.A. Wagony wyposażone są w stelaże ładunkowe i jarzmo na czwartym wagonie przystosowane do przewiezienia szyn o długości 120 metrów. Wysokość stelaży umożliwiała załadunek szyn w dwóch warstwach, kolejne wagony są już wyposażone w wyższe stelaże, gwarantujące załadunek 3 warstw. Przy pierwszym próbnym przewozie w relacji Dąbrowa Górnicza Towarowa – Sieraków Śląski przewieziono 53 sztuki szyn.
- Produkcja długiej szyny jest dla nas projektem o dużym znaczeniu strategicznym, szczególnie w kontekście planów związanych z inwestycjami kolejowymi w wielu państwach, w tym w Polsce. Chcemy uczestniczyć w tych przedsięwzięciach jako dostawca szyn zarówno na rynek krajowy, jak i rynki zagraniczne – komentuje Manfred Van Vlierberghe, dyrektor generalny ArcelorMittal Poland.
ArcelorMittal Poland jest największym producentem stali w Polsce. Koncern w tym roku obchodzi 10-lecie obecności na polskim rynku. Oprócz inwestycji w instalację do produkcji długiej szyny, Spółka w ubiegłym roku przeprowadziła remont dwóch wielkich pieców i wybudowała centrum serwisowe grodzic w Dąbrowie Górniczej, a także za zakończyła budowę biologicznej oczyszczalni ścieków w krakowskiej koksowni i rozpoczęła modernizację wydziału węglopochodnych w koksowni w Zdzieszowicach.
Źródło: Materiały prasowe PKP Cargo S.A.
REKLAMA
REKLAMA