REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Półpalety i ćwierćpalety, zastosowanie

Paleta wystawowa CHEP, fot. CHEP
Paleta wystawowa CHEP, fot. CHEP
Media

REKLAMA

REKLAMA

Prezentacja produktów w sklepach o mniejszej powierzchni nie musi oznaczać dodatkowych kosztów. Można towar przewieźć na palecie ekspozycyjnej.

Zadania przed jakimi stoi większość producentów i dystrybutorów, wiążą się z koniecznością przyspieszenia procesów dystrybucji, zwiększeniem kontroli nad poszczególnymi ogniwami łańcucha oraz wzrostem skali usług na rzecz odbiorców. Oznacza to konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu zapasów przy jednoczesnej optymalizacji zarządzania produktami.
Działy logistyki, sprzedaży i marketingu również oczekują od palet coraz więcej. Zależny im na przyciąganiu uwagi klientów do produktów wystawianych na palecie, spełnianiu wymogów ekologicznych oraz zwiększaniu funkcjonalności palety. W obszarze paletyzacji towarów, odpowiedzią na wymogi rynku jest dziś paleta wystawowa, zaprojektowana tak, aby zredukować koszty, zwiększając zarazem sprzedaż.

REKLAMA

Rożne rodzaje palet na rynku

Opakowanie pełni teraz nie tylko rolę logistyczną ale jest również środkiem przekazu. Co więcej, nowoczesna dystrybucja wymaga standaryzacji systemów, ulepszeń operacyjnych oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Tradycyjne palety (1200mm x 800mm), których używano od dziesięcioleci do produkcji, przechowywania, transportu i dystrybucji towarów, ewoluowały dziś w nowe podgrupy formatów. Dziś to potężne narzędzie nie tylko logistyki, ale także marketingu i sprzedaży. Półpalety (palety o wymiarze 600mm x 800mm) i ćwierćpalety (palety o wymiarze 400mm x 600mm) stają się podstawą systemów paletyzacji.

Wady palet DHP

Na rynku pojawia się wiele alternatyw wśród palet o rozmiarze 800x600. Dostępne modele różnią się zarówno budową jak i nośnością oraz faktyczną wytrzymałością palety w trakcie jej użytkowania. Do niedawna najpopularniejszym modelem była drewniana paleta DHP, której największą zaletą była cena - konkurencyjna względem ceny standardowej palety o rozmiarze euro. Niski koszt tego nośnika był wynikiem zastosowania niskiej jakości komponentów, które sprawiały, że w praktyce paleta uznawana za wymienną, stawała się paletą jednorazową. Największym mankamentem „białych” palet typu DHP są metalowe wsporniki – zbyt cienkie dla stosowanych na palecie obciążeń. Wsporniki o grubości 1,5 mm często ulegają deformacji w trakcie obsługi wózka widłowego, co wpływa na bezpieczeństwo ładunku oraz osób pracujących z towarem na tego typu palecie. Proces naprawy i recyklingu uszkodzonej palety DHP jest złożony, a w wielu przypadkach z uwagi na skalę uszkodzeń - niemożliwy do wykonania. Koszt przywrócenia jej pierwotnego kształtu oraz właściwości często przewyższa cenę nowej palety.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe rozwiązania w paletach

Alternatywną dla białych palet DHP jest niebieska półpaleta CHEP, która według producenta cieszy się wśród użytkowników coraz większym zainteresowaniem. Półpateta CHEP wykonana jest z trzech rodzajów materiałów – drewna, stali oraz plastiku. Wsporniki w paletach CHEP mają grubość 3,5 mm, co według producenta gwarantuje dużą odporność palety na uderzenia wideł wózka paletowego. Dzięki temu ładunek znajdujący się na palecie CHEP jest stabilny i zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie transportu i magazynowania. Czterowejściowa konstrukcja palety ułatwia jej użytkowanie i swobodne przemieszczanie ładunku. Maksymalna nośność na poziomie 500 kg sprawia, że jest chętnie używana w łańcuchach dostaw branży napojowej i innych produktów ciężkich. 

Paleta jako narzędzie sprzedaży towaru

REKLAMA

Palety wystawowe to również narzędzia zwiększenia sprzedaży. Są estetyczne, a ze względu na niewielki rozmiar, mogą zostać umieszczone w kilku miejscach w sklepie. Zapewniając sprzedaż tam, gdzie dotąd nie było to możliwe i nie zakłócając procesu zakupów. Pozwala to na maksymalizację obszaru promocji, który jest zwykle całkowicie zapełniony.
Aż 65 procent kosztów w łańcuchu dostaw zostaje poniesionych w ostatnim odcinku dostarczenia produktu zwanym ,,ostatnią milą’’. Określenie to odnosi się do końcowego etapu logistycznego zanim produkt trafi do przestrzeni sklepowej.
Dzięki paletom wystawowym możliwe jest obniżenie kosztów operacyjnych ,,ostatniej mili’. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala w pierwszej kolejności na redukcję kosztów operacji magazynowych (łatwość w identyfikacji towarów w magazynie i skrócenie czasu wyłożenia produktu), wpływa również na zwiększenie sprzedaży, ponieważ produkty obsługiwane przy pomocy palet wystawowych są lepiej eksponowane. Dodatkowo proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej i zwiększa się jego efektywność. Maleją koszty bezpośrednie, a zapotrzebowanie na obsługę ręczną ulega redukcji. Zmniejszone zostają również koszty związane z uszkodzeniami produktów, recyklingu i naprawy uszkodzonych palet. 

Zwykłą praktyką w ramach łańcucha dostaw jest paletyzacja towarów przez dostawcę przy pomocy ćwierćpalet. Po wykonaniu tej operacji, dostawca umieszcza je na niebieskiej palecie o rozmiarze 1200mm x 800mm, aby zapewnić efektywność procesu w trakcie transportu towarów do Centrum Dystrybucji. Na miejscu, paleta drewniana ułatwia składowanie i przeładowanie produktów. Dostawy do sklepów są na ogół realizowane indywidualnie, aby zapobiec niepotrzebnemu przewożeniu i przeładunkowi towarów.
Po wykorzystaniu, palety wystawowe można łatwo układać w stosy (w przypadku palet plastikowych – jedna w drugiej), co pozwala oszczędzić miejsce w magazynie.
Wszystkie te działania logistyczne można przeprowadzić przy pomocy standardowego sprzętu (wózki widłowe itd.). ten sprzęt logistyczny umożliwia stosowanie palet w ramach wtórnych systemów pakowania, co jest zgodne z filozofią opakowań gotowych na półkę.

Korzyścią płynącą z wykorzystania palet wystawowych jest również wzrost rozpoznawalności marki, ponieważ produkty na paletach wystawowych są rozmieszczone w strategicznych punktach na terenie sklepu, charakteryzujących się wysoką ekspozycją a łatwość ich przemieszczania zwiększa możliwość wprowadzania modyfikacji na obszarze sklepu. Nie jest to możliwe w przypadku palet o większych formatach.

Źródło: Materiały prasowe CHEP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA