REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Półpalety i ćwierćpalety, zastosowanie

Paleta wystawowa CHEP, fot. CHEP
Paleta wystawowa CHEP, fot. CHEP
Media

REKLAMA

REKLAMA

Prezentacja produktów w sklepach o mniejszej powierzchni nie musi oznaczać dodatkowych kosztów. Można towar przewieźć na palecie ekspozycyjnej.

Zadania przed jakimi stoi większość producentów i dystrybutorów, wiążą się z koniecznością przyspieszenia procesów dystrybucji, zwiększeniem kontroli nad poszczególnymi ogniwami łańcucha oraz wzrostem skali usług na rzecz odbiorców. Oznacza to konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu zapasów przy jednoczesnej optymalizacji zarządzania produktami.
Działy logistyki, sprzedaży i marketingu również oczekują od palet coraz więcej. Zależny im na przyciąganiu uwagi klientów do produktów wystawianych na palecie, spełnianiu wymogów ekologicznych oraz zwiększaniu funkcjonalności palety. W obszarze paletyzacji towarów, odpowiedzią na wymogi rynku jest dziś paleta wystawowa, zaprojektowana tak, aby zredukować koszty, zwiększając zarazem sprzedaż.

REKLAMA

REKLAMA

Rożne rodzaje palet na rynku

Opakowanie pełni teraz nie tylko rolę logistyczną ale jest również środkiem przekazu. Co więcej, nowoczesna dystrybucja wymaga standaryzacji systemów, ulepszeń operacyjnych oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Tradycyjne palety (1200mm x 800mm), których używano od dziesięcioleci do produkcji, przechowywania, transportu i dystrybucji towarów, ewoluowały dziś w nowe podgrupy formatów. Dziś to potężne narzędzie nie tylko logistyki, ale także marketingu i sprzedaży. Półpalety (palety o wymiarze 600mm x 800mm) i ćwierćpalety (palety o wymiarze 400mm x 600mm) stają się podstawą systemów paletyzacji.

Wady palet DHP

REKLAMA

Na rynku pojawia się wiele alternatyw wśród palet o rozmiarze 800x600. Dostępne modele różnią się zarówno budową jak i nośnością oraz faktyczną wytrzymałością palety w trakcie jej użytkowania. Do niedawna najpopularniejszym modelem była drewniana paleta DHP, której największą zaletą była cena - konkurencyjna względem ceny standardowej palety o rozmiarze euro. Niski koszt tego nośnika był wynikiem zastosowania niskiej jakości komponentów, które sprawiały, że w praktyce paleta uznawana za wymienną, stawała się paletą jednorazową. Największym mankamentem „białych” palet typu DHP są metalowe wsporniki – zbyt cienkie dla stosowanych na palecie obciążeń. Wsporniki o grubości 1,5 mm często ulegają deformacji w trakcie obsługi wózka widłowego, co wpływa na bezpieczeństwo ładunku oraz osób pracujących z towarem na tego typu palecie. Proces naprawy i recyklingu uszkodzonej palety DHP jest złożony, a w wielu przypadkach z uwagi na skalę uszkodzeń - niemożliwy do wykonania. Koszt przywrócenia jej pierwotnego kształtu oraz właściwości często przewyższa cenę nowej palety.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe rozwiązania w paletach

Alternatywną dla białych palet DHP jest niebieska półpaleta CHEP, która według producenta cieszy się wśród użytkowników coraz większym zainteresowaniem. Półpateta CHEP wykonana jest z trzech rodzajów materiałów – drewna, stali oraz plastiku. Wsporniki w paletach CHEP mają grubość 3,5 mm, co według producenta gwarantuje dużą odporność palety na uderzenia wideł wózka paletowego. Dzięki temu ładunek znajdujący się na palecie CHEP jest stabilny i zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie transportu i magazynowania. Czterowejściowa konstrukcja palety ułatwia jej użytkowanie i swobodne przemieszczanie ładunku. Maksymalna nośność na poziomie 500 kg sprawia, że jest chętnie używana w łańcuchach dostaw branży napojowej i innych produktów ciężkich. 

Paleta jako narzędzie sprzedaży towaru

Palety wystawowe to również narzędzia zwiększenia sprzedaży. Są estetyczne, a ze względu na niewielki rozmiar, mogą zostać umieszczone w kilku miejscach w sklepie. Zapewniając sprzedaż tam, gdzie dotąd nie było to możliwe i nie zakłócając procesu zakupów. Pozwala to na maksymalizację obszaru promocji, który jest zwykle całkowicie zapełniony.
Aż 65 procent kosztów w łańcuchu dostaw zostaje poniesionych w ostatnim odcinku dostarczenia produktu zwanym ,,ostatnią milą’’. Określenie to odnosi się do końcowego etapu logistycznego zanim produkt trafi do przestrzeni sklepowej.
Dzięki paletom wystawowym możliwe jest obniżenie kosztów operacyjnych ,,ostatniej mili’. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala w pierwszej kolejności na redukcję kosztów operacji magazynowych (łatwość w identyfikacji towarów w magazynie i skrócenie czasu wyłożenia produktu), wpływa również na zwiększenie sprzedaży, ponieważ produkty obsługiwane przy pomocy palet wystawowych są lepiej eksponowane. Dodatkowo proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej i zwiększa się jego efektywność. Maleją koszty bezpośrednie, a zapotrzebowanie na obsługę ręczną ulega redukcji. Zmniejszone zostają również koszty związane z uszkodzeniami produktów, recyklingu i naprawy uszkodzonych palet. 

Zwykłą praktyką w ramach łańcucha dostaw jest paletyzacja towarów przez dostawcę przy pomocy ćwierćpalet. Po wykonaniu tej operacji, dostawca umieszcza je na niebieskiej palecie o rozmiarze 1200mm x 800mm, aby zapewnić efektywność procesu w trakcie transportu towarów do Centrum Dystrybucji. Na miejscu, paleta drewniana ułatwia składowanie i przeładowanie produktów. Dostawy do sklepów są na ogół realizowane indywidualnie, aby zapobiec niepotrzebnemu przewożeniu i przeładunkowi towarów.
Po wykorzystaniu, palety wystawowe można łatwo układać w stosy (w przypadku palet plastikowych – jedna w drugiej), co pozwala oszczędzić miejsce w magazynie.
Wszystkie te działania logistyczne można przeprowadzić przy pomocy standardowego sprzętu (wózki widłowe itd.). ten sprzęt logistyczny umożliwia stosowanie palet w ramach wtórnych systemów pakowania, co jest zgodne z filozofią opakowań gotowych na półkę.

Korzyścią płynącą z wykorzystania palet wystawowych jest również wzrost rozpoznawalności marki, ponieważ produkty na paletach wystawowych są rozmieszczone w strategicznych punktach na terenie sklepu, charakteryzujących się wysoką ekspozycją a łatwość ich przemieszczania zwiększa możliwość wprowadzania modyfikacji na obszarze sklepu. Nie jest to możliwe w przypadku palet o większych formatach.

Źródło: Materiały prasowe CHEP

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA