REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe ciągniki do transportu ciężkiego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz wprowadza do oferty ciągniki siodłowe przeznaczone do transportu ciężkiego Actros SLT i Arocs SLT. Pojazdy spełniają normę Euro VI.

Nowy SLT (akronim ten oznacza pojazd do transportu ponadnormatywnego, niem. Schwer-Last-Transporter) to w ofercie Mercedesa najwyższej klasy specjalista w najbardziej wymagającym segmencie transportu drogowego. Prace projektowe i konstrukcyjne prowadzone były pod kierownictwem CTT (Custom Tailored Trucks) w zakładzie w Molsheim (Francja), w ścisłej współpracy z działem projektowania pojazdów ciężarowych w Stuttgarcie.

REKLAMA

REKLAMA

Nabywcy nowego SLT, według zapewnień producenta zyskują wysoce wyspecjalizowane pojazdy złożone z doskonale do siebie dopasowanych komponentów: silnika, skrzyni biegów oraz osi. Pojazd bazowy SLT produkowany jest w zakładzie w Wörth, a następnie dostosowywany i wykańczany w zakładzie w Molsheim. Chodzi m.in. o montaż specjalnej wieży chłodniczej za kabiną kierowcy wraz z umieszczonymi w niej komponentami, montaż kierowanej osi pchanej w przypadku czteroosiowych ciągników siodłowych lub wsporników sprzęgu wraz ze sprzęgami do transportu ciężkiego z przodu i z tyłu, a także montaż przesuwnego sprzęgu siodłowego, płyty wsporczej z tyłu, pomostu serwisowego (ang. catwalk) za wieżą chłodniczą oraz reflektorów roboczych.

Mercedes-Benz produkuje nowego SLT w wielu rozmaitych wersjach. Pod każdym względem wyróżnia się tu wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Actros SLT z przestronną kabiną kierowcy GigaSpace lub BigSpace o szerokości 2500 mm. Dysponujący zawieszeniem stalowym Arocs SLT na bazie Arocsa Grounder jest również dostępny z kabiną BigSpace. Actros SLT z zawieszeniem pneumatycznym oferowany jest w następujących wariantach:

1. Actros SLT 6x4, rozstaw osi 3400 mm lub 4000 mm
2. Actros SLT 8x4, rozstaw osi 4000 mm
Arocs SLT z zawieszeniem stalowym dostępny jest w następujących wersjach:
1. Arocs SLT 6x4, rozstaw osi 3300 mm lub 3900 mm
2. Arocs SLT 8x4, rozstaw osi 3900 mm
3. Arocs SLT 8x6, rozstaw osi 4200 mm
4. Arocs SLT 6x6, rozstaw osi 3900 mm
5. Arocs SLT 8x8, rozstaw osi 4850 mm

REKLAMA

Wersje SLT z napędem na wszystkie koła w odmianach 6x6, 8x6 i 8x8 pojawią się wiosną tego roku. Są one w większości przeznaczone na rynki eksportowe. Prawdziwie światową ciężarówką będzie SLT z kierownicą po lewej lub prawej stronie, dostępny również w wersjach specjalnych, np. do zastosowań poza utwardzonymi drogami z ogumieniem do 14.00 R 20 w przypadku wariantów z napędem na wszystkie koła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ten segment pojazdów do wysoce specjalistycznych zadań transportowych związany jest z bardzo małym rynkiem zbytu (trzycyfrowa sprzedaż roczna) i charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem indywidualizacji. Poszczególni odbiorcy przykładają największą wagę do implementacji własnych rozwiązań elektrycznych i hydraulicznych lub wymagają niestandardowego lakierowania.

Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA