Nowe ciągniki do transportu ciężkiego
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowy SLT (akronim ten oznacza pojazd do transportu ponadnormatywnego, niem. Schwer-Last-Transporter) to w ofercie Mercedesa najwyższej klasy specjalista w najbardziej wymagającym segmencie transportu drogowego. Prace projektowe i konstrukcyjne prowadzone były pod kierownictwem CTT (Custom Tailored Trucks) w zakładzie w Molsheim (Francja), w ścisłej współpracy z działem projektowania pojazdów ciężarowych w Stuttgarcie.
REKLAMA
Nabywcy nowego SLT, według zapewnień producenta zyskują wysoce wyspecjalizowane pojazdy złożone z doskonale do siebie dopasowanych komponentów: silnika, skrzyni biegów oraz osi. Pojazd bazowy SLT produkowany jest w zakładzie w Wörth, a następnie dostosowywany i wykańczany w zakładzie w Molsheim. Chodzi m.in. o montaż specjalnej wieży chłodniczej za kabiną kierowcy wraz z umieszczonymi w niej komponentami, montaż kierowanej osi pchanej w przypadku czteroosiowych ciągników siodłowych lub wsporników sprzęgu wraz ze sprzęgami do transportu ciężkiego z przodu i z tyłu, a także montaż przesuwnego sprzęgu siodłowego, płyty wsporczej z tyłu, pomostu serwisowego (ang. catwalk) za wieżą chłodniczą oraz reflektorów roboczych.
Mercedes-Benz produkuje nowego SLT w wielu rozmaitych wersjach. Pod każdym względem wyróżnia się tu wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Actros SLT z przestronną kabiną kierowcy GigaSpace lub BigSpace o szerokości 2500 mm. Dysponujący zawieszeniem stalowym Arocs SLT na bazie Arocsa Grounder jest również dostępny z kabiną BigSpace. Actros SLT z zawieszeniem pneumatycznym oferowany jest w następujących wariantach:
REKLAMA
1. Actros SLT 6x4, rozstaw osi 3400 mm lub 4000 mm
2. Actros SLT 8x4, rozstaw osi 4000 mm
Arocs SLT z zawieszeniem stalowym dostępny jest w następujących wersjach:
1. Arocs SLT 6x4, rozstaw osi 3300 mm lub 3900 mm
2. Arocs SLT 8x4, rozstaw osi 3900 mm
3. Arocs SLT 8x6, rozstaw osi 4200 mm
4. Arocs SLT 6x6, rozstaw osi 3900 mm
5. Arocs SLT 8x8, rozstaw osi 4850 mm
Wersje SLT z napędem na wszystkie koła w odmianach 6x6, 8x6 i 8x8 pojawią się wiosną tego roku. Są one w większości przeznaczone na rynki eksportowe. Prawdziwie światową ciężarówką będzie SLT z kierownicą po lewej lub prawej stronie, dostępny również w wersjach specjalnych, np. do zastosowań poza utwardzonymi drogami z ogumieniem do 14.00 R 20 w przypadku wariantów z napędem na wszystkie koła.
Ten segment pojazdów do wysoce specjalistycznych zadań transportowych związany jest z bardzo małym rynkiem zbytu (trzycyfrowa sprzedaż roczna) i charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem indywidualizacji. Poszczególni odbiorcy przykładają największą wagę do implementacji własnych rozwiązań elektrycznych i hydraulicznych lub wymagają niestandardowego lakierowania.
Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA