REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka budynków modułowych

Subskrybuj nas na Youtube
Transport budynku modułowego
Transport budynku modułowego
Media

REKLAMA

REKLAMA

Budynki modułowe znacznie skracają czas budowy. Jednak transport poszczególnych modułów to nie lada wyzwanie dla każdego przewoźnika.

Jak przebiega transport modułów i kto za niego odpowiada?

REKLAMA

Transport gotowych elementów na miejsce, gdzie ma powstać nowy budynek, jest nie lada logistycznym wyzwaniem. Moduły przewożone są transportem ciężarowym z HDS zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Nowe elementy dostarczane są z Czech, natomiast używane (przeznaczone np. na wynajem) z Gdańska, Warszawy, Poznania, Trzebini czy też Wrocławia. Zaś od lokalizacji inwestycji zależy czas trwania transportu. Zazwyczaj przebiega on w 1-2 dni. W przypadku przewozu modułów zagranicę potrzebne są ewentualne zezwolenia celne. A sprawa jego bezpieczeństwa?
Transport objęty jest odpowiedzialnością cywilną przewoźnika (OCP). Odpowiednio zabezpieczone, kompletne moduły jadą ustawione bezpośrednio na samochodach ciężarowych. Jeden skład jest w stanie przewieźć dwa kontenery. W celach zabezpieczających używane są zaczepy kontenerowe lub pasy. Brzmi poważnie, jednak mimo że nie jest to łatwe przedsięwzięcie, moduły nie są towarem wymagającym szczególnej uwagi. A co za tym idzie, wybierając rozwiązanie modułowe, klienci nie muszą obawiać się, że części składowe nowego budynku ulegną zniszczeniu przed dotarciem na miejsce docelowe. Wszystkimi kwestiami związanymi z organizacją transportu zajmuje się dział logistyki firmy.

Transport modułów kosztuje 4,5 zł/km

REKLAMA

Wymiary zewnętrzne standardowego modułu wynoszą: 6,055 x 2,435 x 2,791 m, choć zdarzają się oczywiście i nieco większe. Dlatego ustalone zostało odgórne ograniczenie co do wielkości takich elementów – szerokość zewnętrzna: 2,435 lub 3 m, wysokość zewnętrzna: 2,791 – 3,450 m (wewnętrzna: 2,5 – 3 m), długość zewnętrzna: 2 – 9 m. Transporty ponadgabarytowe muszą być konwojowane.

Wybudowanie wielkogabarytowych budynków z wykorzystaniem technologii modułowej możliwe jest także dzięki materiałom, które są wykorzystane w tym celu. Jest to między innymi stalowa rama przestrzenna, obudowana blachą od zewnątrz, a od środka – płyty laminowane lub kartonowo gipsowe. Oprócz tego, moduły izolowane są wełną mineralną.
Jeżeli chodzi o kwestie finansowe, to stawki lokalne są ustalane indywidualnie. W przeliczeniu, koszt transportu modułów wynosi ok. 4,5 PLN za kilometr. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastosowanie budownictwa modułowego

„Wykorzystanie technologii modułowej do budowy magazynów, kompleksowego zaplecza budowy, biur, punktów sprzedaży, zaplecza sanitarnego, w branży logistycznej wydaje się czymś naturalnym. Szybko, tanio, a do tego w bardzo wysokiej jakości. Nasza firma dostarcza gotowe moduły na miejsce budowy oraz zapewnia ich solidny montaż. Zawsze odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, doradzając najlepsze rozwiązania” – dodaje Jacek Staniszewski, Dyrektor Generalny Touax Polska.

Budownictwo modułowe znajduje zastosowanie szczególnie tam, gdzie liczy się wysoka jakość przy krótkim czasie realizacji (nawet do kilku tygodni). Dodatkowym czynnikiem przeważającym nad budownictwem tradycyjnym jest możliwość demontażu modułów oraz przeniesienia obiektu w inne miejsce. Budynki można zmniejszać i powiększać w zależności od aktualnych potrzeb, ponieważ są skalowalne.

Źródło: Materiały prasowe Touax

Transport budynku modułowego
Media
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA