REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka budynków modułowych

Transport budynku modułowego
Transport budynku modułowego
Media

REKLAMA

REKLAMA

Budynki modułowe znacznie skracają czas budowy. Jednak transport poszczególnych modułów to nie lada wyzwanie dla każdego przewoźnika.

Jak przebiega transport modułów i kto za niego odpowiada?

REKLAMA

REKLAMA

Transport gotowych elementów na miejsce, gdzie ma powstać nowy budynek, jest nie lada logistycznym wyzwaniem. Moduły przewożone są transportem ciężarowym z HDS zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Nowe elementy dostarczane są z Czech, natomiast używane (przeznaczone np. na wynajem) z Gdańska, Warszawy, Poznania, Trzebini czy też Wrocławia. Zaś od lokalizacji inwestycji zależy czas trwania transportu. Zazwyczaj przebiega on w 1-2 dni. W przypadku przewozu modułów zagranicę potrzebne są ewentualne zezwolenia celne. A sprawa jego bezpieczeństwa?
Transport objęty jest odpowiedzialnością cywilną przewoźnika (OCP). Odpowiednio zabezpieczone, kompletne moduły jadą ustawione bezpośrednio na samochodach ciężarowych. Jeden skład jest w stanie przewieźć dwa kontenery. W celach zabezpieczających używane są zaczepy kontenerowe lub pasy. Brzmi poważnie, jednak mimo że nie jest to łatwe przedsięwzięcie, moduły nie są towarem wymagającym szczególnej uwagi. A co za tym idzie, wybierając rozwiązanie modułowe, klienci nie muszą obawiać się, że części składowe nowego budynku ulegną zniszczeniu przed dotarciem na miejsce docelowe. Wszystkimi kwestiami związanymi z organizacją transportu zajmuje się dział logistyki firmy.

Transport modułów kosztuje 4,5 zł/km

Wymiary zewnętrzne standardowego modułu wynoszą: 6,055 x 2,435 x 2,791 m, choć zdarzają się oczywiście i nieco większe. Dlatego ustalone zostało odgórne ograniczenie co do wielkości takich elementów – szerokość zewnętrzna: 2,435 lub 3 m, wysokość zewnętrzna: 2,791 – 3,450 m (wewnętrzna: 2,5 – 3 m), długość zewnętrzna: 2 – 9 m. Transporty ponadgabarytowe muszą być konwojowane.

REKLAMA

Wybudowanie wielkogabarytowych budynków z wykorzystaniem technologii modułowej możliwe jest także dzięki materiałom, które są wykorzystane w tym celu. Jest to między innymi stalowa rama przestrzenna, obudowana blachą od zewnątrz, a od środka – płyty laminowane lub kartonowo gipsowe. Oprócz tego, moduły izolowane są wełną mineralną.
Jeżeli chodzi o kwestie finansowe, to stawki lokalne są ustalane indywidualnie. W przeliczeniu, koszt transportu modułów wynosi ok. 4,5 PLN za kilometr. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zastosowanie budownictwa modułowego

„Wykorzystanie technologii modułowej do budowy magazynów, kompleksowego zaplecza budowy, biur, punktów sprzedaży, zaplecza sanitarnego, w branży logistycznej wydaje się czymś naturalnym. Szybko, tanio, a do tego w bardzo wysokiej jakości. Nasza firma dostarcza gotowe moduły na miejsce budowy oraz zapewnia ich solidny montaż. Zawsze odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, doradzając najlepsze rozwiązania” – dodaje Jacek Staniszewski, Dyrektor Generalny Touax Polska.

Budownictwo modułowe znajduje zastosowanie szczególnie tam, gdzie liczy się wysoka jakość przy krótkim czasie realizacji (nawet do kilku tygodni). Dodatkowym czynnikiem przeważającym nad budownictwem tradycyjnym jest możliwość demontażu modułów oraz przeniesienia obiektu w inne miejsce. Budynki można zmniejszać i powiększać w zależności od aktualnych potrzeb, ponieważ są skalowalne.

Źródło: Materiały prasowe Touax

Transport budynku modułowego
Media
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA