REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Podatek drogowy w Wielkiej Brytanii

Subskrybuj nas na Youtube
Nowy Podatek drogowy w Wielkiej Brytanii
Nowy Podatek drogowy w Wielkiej Brytanii
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Z początkiem kwietnia 2014 r. w Wielkiej Brytanii zaczął obowiązywać nowy podatek drogowy dla samochodów o DMC powyżej 12 ton.

HGV LEVY - nowy podatek drogowy w Wielkiej Brytanii

REKLAMA

Tzw. HGV LEVY, czyli nowy podatek drogowy w UK został wprowadzony w oparciu o przepisy UE i dotyczy wszystkich pojazdów zaliczających się do czterech głównych kategorii: ciągniki z naczepą powyżej 4000 kg, ciągniki dwuosiowe, ciągniki z trzema lub więcej osiami oraz pozostałe pojazdy ciężarowe.
Opłata za każdy pojazd ciężarowy wynoszą od 1,70£ do 10£ dziennie w zależności od typu pojazdu, liczby osi i wagi, a opłaty roczne wahają się od 85£ do 1000£. System bazuje na winietach czasowych, a opłata drogowa będzie mogła być uiszczana przez przewoźnika lub agenta ds. rezerwacji. Istnieje także możliwość ich zakupu za pośrednictwem międzynarodowych operatorów opłat drogowych. Warto zaznaczyć, że to do obowiązków przewoźnika będzie należało sprawdzenie, czy opłata za pojazd jest ważna, za każdym razem, gdy pojazd wjedzie na teren Wielkiej Brytanii – mówi Filip Czerwiński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Transportu Międzynarodowego w DSV Road.

Nowy podatek drogowy w UK - jak zapłacić?

REKLAMA

Płatności można dokonać przez Internet na stronie operatora Northgate Public Services, używając karty płatniczej lub kredytowej, a także przy pomocy niektórych kart paliwowych. Zapowiadane jest także stworzenie niewielkiej liczby punktów poboru opłat na promach, czy stacjach benzynowych.
Każdorazowo, po uiszczeniu opłaty, wszystkie dane pojazdu oraz termin ważności zakupionej winiety będą zapisywane w bazie systemu i sprawdzane elektronicznie, przy wjeździe na teren Wielkiej Brytanii. Warto pamiętać o sprawdzeniu statusu ważności naszej opłaty online, jeśli nie jesteśmy pewni, ponieważ brak opłaty będzie skutkował mandatem w wysokości 300£– mówi Filip Czerwiński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Transportu Międzynarodowego w DSV Road.

Wielka Brytania jest kolejnym krajem, który w ostatnim czasie zdecydował się wprowadzić opłaty drogowe. Francuski podatek Ecotaxe wejdzie w życie najprawdopodobniej w drugiej połowie 2014 r. po tym, jak został odroczony na skutek protestów firm transportowych. Obejmie on wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t dmc i będzie obowiązywał na 15 tys. km dróg publicznych. Będzie on funkcjonował niezależnie od istniejącego już systemu TIS-PL (autostrady obsługiwane przez prywatne spółki). Wysokość opłat ma być uzależniona od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej oraz klasy emisji spalin. Następne kraje w kolejce, które zapowiadają wdrożenie podatków drogowych w 2014 r. to Rosja oraz Belgia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe DSV Road

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA