Nowy Podatek drogowy w Wielkiej Brytanii
REKLAMA
REKLAMA
HGV LEVY - nowy podatek drogowy w Wielkiej Brytanii
REKLAMA
Tzw. HGV LEVY, czyli nowy podatek drogowy w UK został wprowadzony w oparciu o przepisy UE i dotyczy wszystkich pojazdów zaliczających się do czterech głównych kategorii: ciągniki z naczepą powyżej 4000 kg, ciągniki dwuosiowe, ciągniki z trzema lub więcej osiami oraz pozostałe pojazdy ciężarowe.
Opłata za każdy pojazd ciężarowy wynoszą od 1,70£ do 10£ dziennie w zależności od typu pojazdu, liczby osi i wagi, a opłaty roczne wahają się od 85£ do 1000£. System bazuje na winietach czasowych, a opłata drogowa będzie mogła być uiszczana przez przewoźnika lub agenta ds. rezerwacji. Istnieje także możliwość ich zakupu za pośrednictwem międzynarodowych operatorów opłat drogowych. Warto zaznaczyć, że to do obowiązków przewoźnika będzie należało sprawdzenie, czy opłata za pojazd jest ważna, za każdym razem, gdy pojazd wjedzie na teren Wielkiej Brytanii – mówi Filip Czerwiński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Transportu Międzynarodowego w DSV Road.
Nowy podatek drogowy w UK - jak zapłacić?
REKLAMA
Płatności można dokonać przez Internet na stronie operatora Northgate Public Services, używając karty płatniczej lub kredytowej, a także przy pomocy niektórych kart paliwowych. Zapowiadane jest także stworzenie niewielkiej liczby punktów poboru opłat na promach, czy stacjach benzynowych.
Każdorazowo, po uiszczeniu opłaty, wszystkie dane pojazdu oraz termin ważności zakupionej winiety będą zapisywane w bazie systemu i sprawdzane elektronicznie, przy wjeździe na teren Wielkiej Brytanii. Warto pamiętać o sprawdzeniu statusu ważności naszej opłaty online, jeśli nie jesteśmy pewni, ponieważ brak opłaty będzie skutkował mandatem w wysokości 300£– mówi Filip Czerwiński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Transportu Międzynarodowego w DSV Road.
Wielka Brytania jest kolejnym krajem, który w ostatnim czasie zdecydował się wprowadzić opłaty drogowe. Francuski podatek Ecotaxe wejdzie w życie najprawdopodobniej w drugiej połowie 2014 r. po tym, jak został odroczony na skutek protestów firm transportowych. Obejmie on wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t dmc i będzie obowiązywał na 15 tys. km dróg publicznych. Będzie on funkcjonował niezależnie od istniejącego już systemu TIS-PL (autostrady obsługiwane przez prywatne spółki). Wysokość opłat ma być uzależniona od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej oraz klasy emisji spalin. Następne kraje w kolejce, które zapowiadają wdrożenie podatków drogowych w 2014 r. to Rosja oraz Belgia.
Źródło: Materiały prasowe DSV Road
REKLAMA
REKLAMA