Czy armator morski może być operatorem intermodalnym i konkurencją dla spedycji?
REKLAMA
REKLAMA
Rozwój transportu intermodalnego uwarunkowany jest aktualnymi tendencjami na rynku logistycznym. Współczesny transport cechuje chęć optymalizacji łańcuchów dostaw, a tym samym próba redukcji kosztów oraz towarzysząca mu coraz częściej troska o środowisko naturalne. Odpowiedzią na te potrzeby jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu klienci mogą otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.
REKLAMA
Dynamiczna sytuacja gospodarcza wymusiła na przedsiębiorcach konieczność wdrażania efektywnych rozwiązań. Założeniem aktywności zmierzających w tym kierunku było dążenie do utrzymania wysokiego poziomu usług, bez konieczności zwiększania kosztów. Odpowiedzią na tego rodzaju potrzeby okazał się również transport intermodalny, którego operatorem może być również armator.
Jak to robią w Maersk Line?
Na przykład Klienci naszej firmy mają możliwość skorzystania z dwóch połączeń kolejowych: Maersk Amber Express i Maersk Baltic Express, zintegrowanych z transportem morskim. Wierzymy, że przy wykorzystaniu składów całopociągowych transport intermodalny może być konkurencyjny i przejąć znaczną część ładunków od dalekobieżnego transportu drogowego. Odpowiednie połączenie różnych środków transportu przynosi ewidentne korzyści już od początku inwestycji.
REKLAMA
Transport kolejowy na dłuższych odcinkach to rozwiązanie efektywniejsze kosztowo w porównaniu do transportu drogowego. Ponadto, niweluje ryzyko utknięcia w korkach, co zapewnia terminowość dostaw, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Powierzenie całego łańcucha dostaw jednemu operatorowi wpływa z kolei na poziom bezpieczeństwa przewożonego towaru, który w porównaniu z wieloetapowym procesem przeładunku jest zdecydowanie wyższy.
Tę gałąź transportu wyróżnia także wykorzystanie wyjątkowo ekologicznych rozwiązań. Mniejsze jednostkowe zużycie energii wiąże się z minimalnym obciążeniem środowiska naturalnego. Aspekt ten jest jednym z czynników szczególnie istotnych dla firmy takiej jak nasza, w której ekologia jest jednym z filarów działalności.
Jednakże punktem wyjścia jest zawsze korzyść dla klienta. Jako armator transportujemy nadane produkty w sposób dużo bardziej wydajny i ekonomiczny, niż ma to miejsce w przypadku transportu drogowego. Dlatego zawsze staramy się dbać o relacje z operatorami logistycznymi.
Armator konkurentem spedycji
REKLAMA
Spedytorzy postrzegani poniekąd jako konkurencja, coraz częściej okazują zainteresowanie naszymi produktami w imporcie (z dostawą do terminali lądowych). Na naszą korzyść przemawia fakt, że całość usługi transportowej oferuje jeden partner, czyli armator. Tym samym eliminowana jest konieczność organizacji transportu lądowego na własną rękę.
W odniesieniu do cen frachtu, najistotniejsza dla klientów jest atrakcyjna cenowo oferta serwisu kolejowego. W naszym przypadku przewagę stanowi możliwość dysponowania całym pociągiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoferować wyjątkowo korzystne warunki. Te mogą być przez nich przełożone na efektywne kosztowo rozwiązania i determinują rozwój przedsiębiorstwa.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.