DB Schenker: Połączenie intermodalne Polska - Włochy
REKLAMA
REKLAMA
To pierwsza tego rodzaju usługa dostępna na tej trasie. Pierwsze pociągi wyruszyły w połowie stycznia. Na razie operator oferuje tygodniowo trzy połączenia w obie strony.
REKLAMA
Transport intermodalny
Głównymi operatorami przewozów są Cemat, Kombiverkehr i Bohemiakombi. DB Schenker, pomysłodawca tego rozwiązania, przeznaczył 12 z łącznie 28 wagonów w każdym pociągu na własne naczepy. DB Schenker oczekuje, że usługa obejmie około 3 600 naczep rocznie.
Składy formowane są w terminalu Quadrante Europa w Veronie. Stamtąd docierają do terminalu Ostrava-Paskov, położonego przy granicy czesko-polskiej, skąd przyczepy przejmuje spółka krajowa Schenker Sp. z o.o.
Lokalizacja terminalu Ostrava-Paskov umożliwia obsługę niemal wszystkich regionów Polski.
Tiry na tory
DB Schenker Rail Deutschland odpowiada za przewóz kolejowy na odcinku pomiędzy Veroną i terminalem Ostrava-Paskov, a do zadań spółki Schenker Italiana S.p.A. należy dalszy transport naczep z terminalu Quadrante Europa w Veronie.
REKLAMA
Centrum Operacji Intermodalnych DB Schenker Logistics w Zurichu odpowiada z kolei całościowo za przewozy pomiędzy tymi dwoma terminalami. Realizacja usługi transportowej typu „door-to-door” z północnych Włoch do Polski zajmuje od dwóch do trzech dni.
Nowa usługa jest drugim połączeniem do Polski oferowanym przez DB Schenker. Międzynarodowy transport naczep do i z Polski rozpoczął się w zeszłym roku wraz z uruchomieniem połączenia łączonego w transporcie kolejowym na trasie pomiędzy Poznaniem i Duisburgiem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.