REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia: Transport intermodalny idealny dla branży chemicznej

Dariusz Cegielski

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych warunkach rynkowych, gdzie konkurencja ma charakter międzygałęziowy, o sukcesie operatora logistycznego coraz częściej decyduje stopień specjalizacji usług. Klienci oczekują dziś bowiem kompleksowej obsługi logistycznej, a nie prostego transportu towarów, zwłaszcza jeśli tymi towarami są produkty chemiczne.

W przypadku współpracy z branżą chemiczną sprzęt musi być dostosowany do przewożenia załadunku w odpowiednich temperaturach oraz na różnych platformach z uwagi na potrzebę zwiększania jego bezpieczeństwa oraz kompleksową odpowiedź na potrzeby klienta.

REKLAMA

Kluczowym wyznacznikiem jakości oferty operatora logistycznego przy przewozach chemii płynnej jest zapewnienie bezpieczeństwa ładunku. W tym zakresie wykorzystanie specjalistycznego sprzętu, tj. tankkontenerów i autocystern, spełnia bardzo ważną rolę i wspiera budowanie pozycji operatora. 

Przewozy intermodalne

Przewagą przewozów intermodalnych jest w tym kontekście fakt, że załadunek przez cały proces znajduje się w jednej jednostce, która dostosowana jest zarówno do podwozi samochodowych, naczep, platform kolejowych, jak również transportu statkami. Innowacyjność, to jednak nie jedyna odpowiedź na potrzeby sektora chemicznego. Dostęp do tego rynku wiąże się z koniecznością spełnienia bardzo restrykcyjnych regulacji prawnych i formalnych oraz rynkowych.


W przypadku Trans Polonii zapewnienie ciągłości usługi, obok umiejętności sprostania wymogom konwencji ADR, potwierdzają dodatkowo certyfikaty ISO 9001:2008 oraz SQAS. Spółkę wyróżnia także fakt, że bezproblemowo przechodzi ona przez testy zakładów chemicznych, zlokalizowanych np. w Europie Zachodniej. Wiele takich podmiotów wymaga zdania przez kierowców firmy, specjalnych testów jeszcze przed wpuszczeniem na teren zakładu.

Organizacja transportu na dalekie dystanse 

Przy udziale transportu intermodalnego fizyczne granice mają mniejsze znaczenie niż w przypadku bazowania na logistyce opierającej się tylko na jednej gałęzi przewozu. Pozwala to na świadczenie kompleksowych usług o zasięgu interkontynentalnym. Jednakże chcąc konkurować na dynamicznie zmieniającym się rynku, przewoźnicy muszą wykazać się umiejętnością organizacji skomplikowanych przewozów, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne jest również dopasowywanie oferty indywidualnie do danego zleceniodawcy, a można to zrobić dzięki szerokiej analizie zapotrzebowania rynku.

Know how obejmujące wiedzę z zakresu zagadnień produkcyjnych, transportowych i środowiskowych sprawiają, że operator logistyczny jest w stanie sukcesywnie zwiększać swój udział na europejskim rynku chemikaliów oraz sprawnie reagować na zapotrzebowanie klientów. Należy ponadto zauważyć, że specjalizacja transportu wiąże się również z potrzebą zdobywania nowych kompetencji, które w praktyce przekładają się na możliwość dywersyfikacji działalności. 

Trans Polonia

Wyspecjalizowanie się w organizacji przewozów intermodalnych okazuje się bowiem istotne w rozszerzaniu portfolio usług, np. w przypadku Trans Polonii o obsługę płynnych ładunków spożywczych.

Również inwestycje w nowoczesną flotę, uzasadnione sprzyjającymi prognozami dla rynku chemii ciekłej, zapewniają osiągnięcie istotnego wzrostu sprzedaży usług w obszarze transportu kombinowanego.

Na przykład w ubiegłym roku nakłady inwestycyjne Trans Polonii wyniosły 8 mln zł, a w I kwartale br. łączna wartość wydatków osiągnęła poziom 6 mln zł. Aktualnie firma posiada ponad 100 własnych jednostek transportowych, co stawia ją w gronie liderów na tym rynku usług.

Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia SA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA