REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia: Transport intermodalny idealny dla branży chemicznej

Dariusz Cegielski

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych warunkach rynkowych, gdzie konkurencja ma charakter międzygałęziowy, o sukcesie operatora logistycznego coraz częściej decyduje stopień specjalizacji usług. Klienci oczekują dziś bowiem kompleksowej obsługi logistycznej, a nie prostego transportu towarów, zwłaszcza jeśli tymi towarami są produkty chemiczne.

W przypadku współpracy z branżą chemiczną sprzęt musi być dostosowany do przewożenia załadunku w odpowiednich temperaturach oraz na różnych platformach z uwagi na potrzebę zwiększania jego bezpieczeństwa oraz kompleksową odpowiedź na potrzeby klienta.

REKLAMA

Kluczowym wyznacznikiem jakości oferty operatora logistycznego przy przewozach chemii płynnej jest zapewnienie bezpieczeństwa ładunku. W tym zakresie wykorzystanie specjalistycznego sprzętu, tj. tankkontenerów i autocystern, spełnia bardzo ważną rolę i wspiera budowanie pozycji operatora. 

Przewozy intermodalne

Przewagą przewozów intermodalnych jest w tym kontekście fakt, że załadunek przez cały proces znajduje się w jednej jednostce, która dostosowana jest zarówno do podwozi samochodowych, naczep, platform kolejowych, jak również transportu statkami. Innowacyjność, to jednak nie jedyna odpowiedź na potrzeby sektora chemicznego. Dostęp do tego rynku wiąże się z koniecznością spełnienia bardzo restrykcyjnych regulacji prawnych i formalnych oraz rynkowych.


W przypadku Trans Polonii zapewnienie ciągłości usługi, obok umiejętności sprostania wymogom konwencji ADR, potwierdzają dodatkowo certyfikaty ISO 9001:2008 oraz SQAS. Spółkę wyróżnia także fakt, że bezproblemowo przechodzi ona przez testy zakładów chemicznych, zlokalizowanych np. w Europie Zachodniej. Wiele takich podmiotów wymaga zdania przez kierowców firmy, specjalnych testów jeszcze przed wpuszczeniem na teren zakładu.

Organizacja transportu na dalekie dystanse 

Przy udziale transportu intermodalnego fizyczne granice mają mniejsze znaczenie niż w przypadku bazowania na logistyce opierającej się tylko na jednej gałęzi przewozu. Pozwala to na świadczenie kompleksowych usług o zasięgu interkontynentalnym. Jednakże chcąc konkurować na dynamicznie zmieniającym się rynku, przewoźnicy muszą wykazać się umiejętnością organizacji skomplikowanych przewozów, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa.

Istotne jest również dopasowywanie oferty indywidualnie do danego zleceniodawcy, a można to zrobić dzięki szerokiej analizie zapotrzebowania rynku.

Know how obejmujące wiedzę z zakresu zagadnień produkcyjnych, transportowych i środowiskowych sprawiają, że operator logistyczny jest w stanie sukcesywnie zwiększać swój udział na europejskim rynku chemikaliów oraz sprawnie reagować na zapotrzebowanie klientów. Należy ponadto zauważyć, że specjalizacja transportu wiąże się również z potrzebą zdobywania nowych kompetencji, które w praktyce przekładają się na możliwość dywersyfikacji działalności. 

Trans Polonia

Wyspecjalizowanie się w organizacji przewozów intermodalnych okazuje się bowiem istotne w rozszerzaniu portfolio usług, np. w przypadku Trans Polonii o obsługę płynnych ładunków spożywczych.

Również inwestycje w nowoczesną flotę, uzasadnione sprzyjającymi prognozami dla rynku chemii ciekłej, zapewniają osiągnięcie istotnego wzrostu sprzedaży usług w obszarze transportu kombinowanego.

Na przykład w ubiegłym roku nakłady inwestycyjne Trans Polonii wyniosły 8 mln zł, a w I kwartale br. łączna wartość wydatków osiągnęła poziom 6 mln zł. Aktualnie firma posiada ponad 100 własnych jednostek transportowych, co stawia ją w gronie liderów na tym rynku usług.

Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia SA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    REKLAMA

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    REKLAMA