REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia: Transport intermodalny idealny dla branży chemicznej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dariusz Cegielski

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych warunkach rynkowych, gdzie konkurencja ma charakter międzygałęziowy, o sukcesie operatora logistycznego coraz częściej decyduje stopień specjalizacji usług. Klienci oczekują dziś bowiem kompleksowej obsługi logistycznej, a nie prostego transportu towarów, zwłaszcza jeśli tymi towarami są produkty chemiczne.

W przypadku współpracy z branżą chemiczną sprzęt musi być dostosowany do przewożenia załadunku w odpowiednich temperaturach oraz na różnych platformach z uwagi na potrzebę zwiększania jego bezpieczeństwa oraz kompleksową odpowiedź na potrzeby klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Kluczowym wyznacznikiem jakości oferty operatora logistycznego przy przewozach chemii płynnej jest zapewnienie bezpieczeństwa ładunku. W tym zakresie wykorzystanie specjalistycznego sprzętu, tj. tankkontenerów i autocystern, spełnia bardzo ważną rolę i wspiera budowanie pozycji operatora. 

Przewozy intermodalne

Przewagą przewozów intermodalnych jest w tym kontekście fakt, że załadunek przez cały proces znajduje się w jednej jednostce, która dostosowana jest zarówno do podwozi samochodowych, naczep, platform kolejowych, jak również transportu statkami. Innowacyjność, to jednak nie jedyna odpowiedź na potrzeby sektora chemicznego. Dostęp do tego rynku wiąże się z koniecznością spełnienia bardzo restrykcyjnych regulacji prawnych i formalnych oraz rynkowych.


W przypadku Trans Polonii zapewnienie ciągłości usługi, obok umiejętności sprostania wymogom konwencji ADR, potwierdzają dodatkowo certyfikaty ISO 9001:2008 oraz SQAS. Spółkę wyróżnia także fakt, że bezproblemowo przechodzi ona przez testy zakładów chemicznych, zlokalizowanych np. w Europie Zachodniej. Wiele takich podmiotów wymaga zdania przez kierowców firmy, specjalnych testów jeszcze przed wpuszczeniem na teren zakładu.

REKLAMA

Organizacja transportu na dalekie dystanse 

Przy udziale transportu intermodalnego fizyczne granice mają mniejsze znaczenie niż w przypadku bazowania na logistyce opierającej się tylko na jednej gałęzi przewozu. Pozwala to na świadczenie kompleksowych usług o zasięgu interkontynentalnym. Jednakże chcąc konkurować na dynamicznie zmieniającym się rynku, przewoźnicy muszą wykazać się umiejętnością organizacji skomplikowanych przewozów, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne jest również dopasowywanie oferty indywidualnie do danego zleceniodawcy, a można to zrobić dzięki szerokiej analizie zapotrzebowania rynku.

Know how obejmujące wiedzę z zakresu zagadnień produkcyjnych, transportowych i środowiskowych sprawiają, że operator logistyczny jest w stanie sukcesywnie zwiększać swój udział na europejskim rynku chemikaliów oraz sprawnie reagować na zapotrzebowanie klientów. Należy ponadto zauważyć, że specjalizacja transportu wiąże się również z potrzebą zdobywania nowych kompetencji, które w praktyce przekładają się na możliwość dywersyfikacji działalności. 

Trans Polonia

Wyspecjalizowanie się w organizacji przewozów intermodalnych okazuje się bowiem istotne w rozszerzaniu portfolio usług, np. w przypadku Trans Polonii o obsługę płynnych ładunków spożywczych.

Również inwestycje w nowoczesną flotę, uzasadnione sprzyjającymi prognozami dla rynku chemii ciekłej, zapewniają osiągnięcie istotnego wzrostu sprzedaży usług w obszarze transportu kombinowanego.

Na przykład w ubiegłym roku nakłady inwestycyjne Trans Polonii wyniosły 8 mln zł, a w I kwartale br. łączna wartość wydatków osiągnęła poziom 6 mln zł. Aktualnie firma posiada ponad 100 własnych jednostek transportowych, co stawia ją w gronie liderów na tym rynku usług.

Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia SA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA