REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia: Transport intermodalny idealny dla branży chemicznej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dariusz Cegielski

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych warunkach rynkowych, gdzie konkurencja ma charakter międzygałęziowy, o sukcesie operatora logistycznego coraz częściej decyduje stopień specjalizacji usług. Klienci oczekują dziś bowiem kompleksowej obsługi logistycznej, a nie prostego transportu towarów, zwłaszcza jeśli tymi towarami są produkty chemiczne.

W przypadku współpracy z branżą chemiczną sprzęt musi być dostosowany do przewożenia załadunku w odpowiednich temperaturach oraz na różnych platformach z uwagi na potrzebę zwiększania jego bezpieczeństwa oraz kompleksową odpowiedź na potrzeby klienta.

REKLAMA

Kluczowym wyznacznikiem jakości oferty operatora logistycznego przy przewozach chemii płynnej jest zapewnienie bezpieczeństwa ładunku. W tym zakresie wykorzystanie specjalistycznego sprzętu, tj. tankkontenerów i autocystern, spełnia bardzo ważną rolę i wspiera budowanie pozycji operatora. 

Przewozy intermodalne

Przewagą przewozów intermodalnych jest w tym kontekście fakt, że załadunek przez cały proces znajduje się w jednej jednostce, która dostosowana jest zarówno do podwozi samochodowych, naczep, platform kolejowych, jak również transportu statkami. Innowacyjność, to jednak nie jedyna odpowiedź na potrzeby sektora chemicznego. Dostęp do tego rynku wiąże się z koniecznością spełnienia bardzo restrykcyjnych regulacji prawnych i formalnych oraz rynkowych.


W przypadku Trans Polonii zapewnienie ciągłości usługi, obok umiejętności sprostania wymogom konwencji ADR, potwierdzają dodatkowo certyfikaty ISO 9001:2008 oraz SQAS. Spółkę wyróżnia także fakt, że bezproblemowo przechodzi ona przez testy zakładów chemicznych, zlokalizowanych np. w Europie Zachodniej. Wiele takich podmiotów wymaga zdania przez kierowców firmy, specjalnych testów jeszcze przed wpuszczeniem na teren zakładu.

Organizacja transportu na dalekie dystanse 

Przy udziale transportu intermodalnego fizyczne granice mają mniejsze znaczenie niż w przypadku bazowania na logistyce opierającej się tylko na jednej gałęzi przewozu. Pozwala to na świadczenie kompleksowych usług o zasięgu interkontynentalnym. Jednakże chcąc konkurować na dynamicznie zmieniającym się rynku, przewoźnicy muszą wykazać się umiejętnością organizacji skomplikowanych przewozów, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne jest również dopasowywanie oferty indywidualnie do danego zleceniodawcy, a można to zrobić dzięki szerokiej analizie zapotrzebowania rynku.

Know how obejmujące wiedzę z zakresu zagadnień produkcyjnych, transportowych i środowiskowych sprawiają, że operator logistyczny jest w stanie sukcesywnie zwiększać swój udział na europejskim rynku chemikaliów oraz sprawnie reagować na zapotrzebowanie klientów. Należy ponadto zauważyć, że specjalizacja transportu wiąże się również z potrzebą zdobywania nowych kompetencji, które w praktyce przekładają się na możliwość dywersyfikacji działalności. 

Trans Polonia

Wyspecjalizowanie się w organizacji przewozów intermodalnych okazuje się bowiem istotne w rozszerzaniu portfolio usług, np. w przypadku Trans Polonii o obsługę płynnych ładunków spożywczych.

Również inwestycje w nowoczesną flotę, uzasadnione sprzyjającymi prognozami dla rynku chemii ciekłej, zapewniają osiągnięcie istotnego wzrostu sprzedaży usług w obszarze transportu kombinowanego.

Na przykład w ubiegłym roku nakłady inwestycyjne Trans Polonii wyniosły 8 mln zł, a w I kwartale br. łączna wartość wydatków osiągnęła poziom 6 mln zł. Aktualnie firma posiada ponad 100 własnych jednostek transportowych, co stawia ją w gronie liderów na tym rynku usług.

Dariusz Cegielski, prezes zarządu Trans Polonia SA
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA