REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki jest stan techniczny miejskich autobusów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Jaki jest stan techniczny miejskich autobusów?
Jaki jest stan techniczny miejskich autobusów?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wielu pasażerów często zadaje sobie pytanie jaki jest stan techniczny miejskich autobusów? Choć miasta inwestują w nowy tabor, po drogach wciąż porusza się wiele mocno wyeksploatowanych egzemplarzy. Przestarzałe modele autobusów są widoczne zwłaszcza na trasach podmiejskich.

O tym się mówi od długiego czasu. Mimo regularnej wymiany taboru autobusowego w polskich miastach, wciąż pasażerów wozi sporo pojazdów mocno wyeksploatowanych.

REKLAMA

Widać to zwłaszcza w największych polskich miastach, gdzie starsze konstrukcje kontrastują z najnowocześniejszym taborem.

Inspekcja Transport Drogowego w dniach 8 i 9 czerwca 2016 r. skontrolowała stan techniczny autobusów kursujących na liniach miejskich i podmiejskich w Warszawie. Wynik kontroli? Zatrważający.

Zobacz też: Współwłasność samochodu, a ubezpieczenie OC

Kontrola stanu technicznego autobusów miejskich w Warszawie

REKLAMA

8 czerwca inspektorzy ITD wykorzystali Mobilną Stację Diagnostyczną do kontroli stanu technicznego autobusów na pętli osiedle Górczewska w Warszawie. Według informacji Inspekcji po skontrolowaniu czternastu autobusów, aż dziewięciu zatrzymano dowód rejestracyjny. Dziewięć pojazdów zostało „wyróżnionych” zakazem dalszej jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei 9 czerwca Mobilna Stacja Diagnostyczna została ustawiona przy Dworcu Zachodnim. Kontrolowano głównie autobusy kursujące na trasach podmiejskich. Efekt? Na czternaście skontrolowanych pojazdów, w aż dwunastu przypadkach zatrzymano dowody rejestracyjne. W dziesięciu przypadkach zakazano dalszej jazdy.

Zobacz też: Czy dopuszczalny limit alkoholu zostanie zmieniony?

Wyniki kontroli stanu technicznego autobusów miejskich w Warszawie

Według informacji ITD najczęściej stwierdzanymi usterkami pojazdów były: wycieki płynów eksploatacyjnych, nadmiernie zużyte ogumienie, uszkodzenia elementów zawieszenia, niesprawne układy hamulcowe, skorodowane elementy konstrukcyjne pojazdów, uszkodzone mocowania miejsc siedzących.

Dotychczasowe wyniki kontroli autobusów podmiejskich nie napawają optymizmem. W ostatnim miesiącu skontrolowaliśmy tego typu pojazdy m.in. w Piotrkowie Trybunalskim, Inowrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy. Zatrzymywaliśmy od 45 do 65% dowodów rejestracyjnych autobusów. Kontrole będą kontynuowane" – podsumował p.o. Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur

Źródło: Materiały prasowe ITD

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA