Volkswagen Polo GTI - cena w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Volkswagen Polo GTI powstał w oparciu o "cywilne" Polo szóstej generacji, które jest sprzedawane od połowy 2017 roku. Charakterystycznymi wyróżnikami wersji GTI w porównaniu do zwykłych odmian małego hatchbacka są m.in. przeprojektowany zderzak przedni oraz tylny, mini lotka na klapie bagażnika, a także osłona chłodnicy z czerwoną linią ze znaczkiem GTI. Wnętrze ozdobiono kultową tapicerką „Clark” ze wzorem karo, która została przeszyta czerwoną nicią.
REKLAMA
W nowym sportowym Polo GTI do wyboru jest 5 różnych lakierów nadwozia (specjalny czerwony i biały bez dopłaty oraz opcjonalnie czarny perłowy, niebieski i szary metalik za dopłatą). Poza standardowymi 17-calowymi kołami konfigurator niemieckiego hot hatcha przewiduje możliwość dokupienia opcjonalnych 18-calowych felg ze stopów lekkich. Nowością w wyposażeniu dodatkowym usportowionego Volkswagena jest opcjonalny system Front Assist z aktywnym tempomatem i zestawem cyfrowych wskaźników (Active Info Display). Ponadto potencjalny klient będzie mógł wyposażyć swój samochód w m.in. LED-owe reflektory, zawieszenie Sport Select o regulowanej charakterystyce tłumienia amortyzatorów, panoramiczny przesuwany dach, 300-watowy sprzęt nagłaśniający firmy Beats, system wspomagania parkowania (Park Assist), czujniki parkowania, kamerę cofania, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu (Keyless Access), system monitorowania martwego pola (Blind Spot), funkcję obsługi głosowej, podłokietnik z przodu ze schowkiem i regulowaną wysokością, klimatyzację automatyczną dwustrefową z regulacją elektroniczną Climatronic, czujnik deszczu oraz pakiet zimowy obejmujący podgrzewane przednie fotele.
Pod maską nowego Volkswagena Polo GTI wylądował silnik o pojemności 1.4 litra generujący moc 200 koni mechanicznych i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor współpracuje z dwusprzęgłową 6-stopniową automatyczną skrzynią DSG, przekazującą napęd na przednie koła. Według danych katalogowych podanych przez producenta nowe Polo GTI od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 6,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 237 km/h. Osiągi te sprawiają, że może on utrzeć nosa niejednemu kierowcy, który zechce rywalizować w wyścigu spod świateł. Nowa "Polówka" jak na tak dużą moc, nie ma dużego apetytu na paliwo, bo średnio powinna zaspokoić się ok 6l na 100km.
Volkswagen Polo GTI - cena w Polsce
Ceny nowego Polo GTI rozpoczynają się od 89 690 zł za podstawową wersję, która w wyposażeniu standardowym posiada m.in. sportowe usztywnione zawieszenie, sportowe fotele, system awaryjnego hamowania w mieście, system multimedialny, blokadę mechanizmu różnicowego (XDS), nastrojowe oświetlenie kabiny pasażerskiej, 17-calowe czarne alufelgi Milton Keynes, trójramienną kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą oraz wstawki dekoracyjne z aluminium. Warto dodać, że za wersje w pełni wyposażoną „wszystko mającą" trzeba zapłacić przeszło 120 tysięcy złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.