Rodzina GTI się powiększyła - oto Volkswagen up! GTI
REKLAMA
REKLAMA
Skrót GTI jest już kultowy. Niemal każdy kojarzy go z szybkim hot-hatchem, posiadającym mocny silnik i kompaktowe rozmiary. Pomimo świetnych modeli Peugota: 205, 206 czy 208 GTi , skrót „GTI” kojarzy się głównie z Volkswagenem, który w 1976 roku zapoczątkował tę klasę modelem Golf. Golf I był wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 110 KM, czyli mniejszej niż w przypadku nowego dziecka VW. Pod maską Volkswagena up! GTI znajdziemy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 TSI, generujący 115 KM i 200 Nm. Przyspieszenie od zera do „setki” wynosi 9,6 s, a prędkość maksymalna pojazdu to 196 km/h. Według producenta, średnie spalania wynosi 5,7 l/100 km.
REKLAMA
Jeżeli już porównujemy te dwa samochody, warto wspomnieć, że oba modele są zbliżone rozmiarami do siebie – wewnątrz jak i na zewnątrz. Najmocniejszą wersje up!-a poznamy po przednim wlocie powietrza na wzór plastra miodu z logo GTI, z boku po dwóch czarnych pasach nad progami oraz 17-calowych kołach. Zawieszenie obniżono o 15 mm. Nie trzeba już wspominać o tylnym spojlerze.
Wnętrze zachowało charakterystyczną tapicerkę w szkocką kratę, typową dla odmian GTI, a na kierownicy pojawiło się logo GTI.
Volkswagen up! GTI - cena
Nowego up!-a GTI można już zamawiać w salonach. Ceny za 3-drzwiową odmianę zaczynają się od 62 390 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.