REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena

Subskrybuj nas na Youtube
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen

Volkswagen

REKLAMA

Blisko 240 tysięcy wyprodukowanych samochodów, wzrost zatrudnienia do ponad 11 tysięcy osób, rekordowa produkcja odlewów – takimi wynikami zakończył 2017 rok Volkswagen Poznań. Do tych rekordów w produkcji dodać należy fakt, że nowa fabryka modelu VW Crafter we Wrześni uruchomiła już produkcję wszystkich z 69 zaplanowanych wariantów. A to oznacza, że produkcja Craftera w tym roku osiągnie 70 tysięcy sztuk.

REKLAMA

- To był bardzo ciekawy i intensywny rok dla naszej firmy – podsumowuje Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.  – Zrealizowaliśmy wiele projektów w różnych obszarach działania fabryki, między innymi wystartowaliśmy z produkcją nowych wariantów Craftera, zamknęliśmy proces negocjacji ze związkiem zawodowym. Przygotowujemy się też do rozbudowy zakładu w Antoninku, która rozpocznie się niebawem i pozwoli na to, by w 2020 roku zakład był gotowy na produkcję nowego auta – Caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem.

Znaczne zwiększenie produkcji odnotowano również w wypadku Caddy – w 2017 roku z taśm fabryki w Poznaniu zjechało 164 668 egzemplarzy, czyli najwięcej od czasu powstania Volkswagen Poznań w 1993 roku. W stosunku do poprzedniego roku liczba wyprodukowanych Caddy zwiększyła się w 2017 roku o 3,8 procent.

- Osiągnięcie takiej liczby w produkcji  samochodów  wymagało od nas dużej dyscypliny i ogromnego zaangażowania naszych pracowników – zauważa Dietmar Mnich, dyrektor zakładu Caddy/T w Antoninku.

Ponad 40 tysięcy pojazdów użytkowych wyprodukowano we Wrześni w pierwszym roku po jej uruchomieniu. W tej chwili dostępne są już wszystkie z 69 wariantów pojazdów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- W przyszłym roku powstanie też u nas osobowa wersja Craftera – zapowiada Ralf Nitzschke, szef zakładu Crafter we Wrześni.  – Najważniejsze, że działamy zgodnie z planem, odpowiadając na oczekiwania klientów – dodaje.

REKLAMA

Z kolei Odlewnia Volkswagen Poznań zamknęła rok 2017 wynikiem 4 562 460 wyprodukowanych komponentów, tj. o 100 989  więcej niż w roku 2016, zużywając tym samym 29 524 ton aluminium. W 2017 roku Odlewnia Volkswagen Poznań obrała nowy kierunek w stronę elektromobilności. W sierpniu zakład uzyskał zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB do budowy samochodów  z  napędem elektrycznym.

- Uczestnictwo w projekcie dotyczącym budowy pojazdów elektrycznych jest dla nas bardzo ważne. Poszerzenie portfolio produktów Odlewni Volkswagen Poznań gwarantuje bezpieczną przyszłość dla zakładu, jak również dla jego pracowników – mówi dr Thomas Kreuzinger- Janik, dyrektor odlewni VWP.

Zakład Zabudów Specjalnych Volkswagen Poznań zakończył 2017 rok najlepszym wynikiem w historii, zabudowując blisko 60 tysięcy pojazdów, między innymi dla polskiej i niemieckiej  policji. Cztery zakłady Volkswagen Poznań zatrudniały na koniec 2017 roku blisko 11 tysięcy osób, co sprawia, że firma jest największym pracodawcą w Wielkopolsce i jednym z największych w Polsce.

- Zakończyliśmy negocjacje płacowe, przygotowujemy się do kolejnych rekrutacji i uruchomienia trzeciej zmiany w zakładzie Craftera we Wrześni – mówi Jolanta Musielak, członek zarządu ds. Personalnych i Organizacji Volkswagen Poznań. – Przed nami wiele wyzwań związanych z digitalizacją, zmianami demograficznymi oraz przystosowaniem pracowników do produkcji 4.0.

W Volkswagen Poznań wszyscy pracownicy objęci są opieką zdrowotną na terenie poszczególnych zakładów. Dodatkowo mają możliwość przystąpienia do Pakietu Medycznego, który w zakresie podstawowym jest opłacany przez pracodawcę, a także mogą skorzystać z Pracowniczego Programu Emerytalnego.

Źródło: Materiały prasowe

To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA