REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena

Subskrybuj nas na Youtube
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen

Volkswagen

Blisko 240 tysięcy wyprodukowanych samochodów, wzrost zatrudnienia do ponad 11 tysięcy osób, rekordowa produkcja odlewów – takimi wynikami zakończył 2017 rok Volkswagen Poznań. Do tych rekordów w produkcji dodać należy fakt, że nowa fabryka modelu VW Crafter we Wrześni uruchomiła już produkcję wszystkich z 69 zaplanowanych wariantów. A to oznacza, że produkcja Craftera w tym roku osiągnie 70 tysięcy sztuk.

REKLAMA

REKLAMA

- To był bardzo ciekawy i intensywny rok dla naszej firmy – podsumowuje Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.  – Zrealizowaliśmy wiele projektów w różnych obszarach działania fabryki, między innymi wystartowaliśmy z produkcją nowych wariantów Craftera, zamknęliśmy proces negocjacji ze związkiem zawodowym. Przygotowujemy się też do rozbudowy zakładu w Antoninku, która rozpocznie się niebawem i pozwoli na to, by w 2020 roku zakład był gotowy na produkcję nowego auta – Caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem.

Znaczne zwiększenie produkcji odnotowano również w wypadku Caddy – w 2017 roku z taśm fabryki w Poznaniu zjechało 164 668 egzemplarzy, czyli najwięcej od czasu powstania Volkswagen Poznań w 1993 roku. W stosunku do poprzedniego roku liczba wyprodukowanych Caddy zwiększyła się w 2017 roku o 3,8 procent.

- Osiągnięcie takiej liczby w produkcji  samochodów  wymagało od nas dużej dyscypliny i ogromnego zaangażowania naszych pracowników – zauważa Dietmar Mnich, dyrektor zakładu Caddy/T w Antoninku.

REKLAMA

Ponad 40 tysięcy pojazdów użytkowych wyprodukowano we Wrześni w pierwszym roku po jej uruchomieniu. W tej chwili dostępne są już wszystkie z 69 wariantów pojazdów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- W przyszłym roku powstanie też u nas osobowa wersja Craftera – zapowiada Ralf Nitzschke, szef zakładu Crafter we Wrześni.  – Najważniejsze, że działamy zgodnie z planem, odpowiadając na oczekiwania klientów – dodaje.

Z kolei Odlewnia Volkswagen Poznań zamknęła rok 2017 wynikiem 4 562 460 wyprodukowanych komponentów, tj. o 100 989  więcej niż w roku 2016, zużywając tym samym 29 524 ton aluminium. W 2017 roku Odlewnia Volkswagen Poznań obrała nowy kierunek w stronę elektromobilności. W sierpniu zakład uzyskał zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB do budowy samochodów  z  napędem elektrycznym.

- Uczestnictwo w projekcie dotyczącym budowy pojazdów elektrycznych jest dla nas bardzo ważne. Poszerzenie portfolio produktów Odlewni Volkswagen Poznań gwarantuje bezpieczną przyszłość dla zakładu, jak również dla jego pracowników – mówi dr Thomas Kreuzinger- Janik, dyrektor odlewni VWP.

Zakład Zabudów Specjalnych Volkswagen Poznań zakończył 2017 rok najlepszym wynikiem w historii, zabudowując blisko 60 tysięcy pojazdów, między innymi dla polskiej i niemieckiej  policji. Cztery zakłady Volkswagen Poznań zatrudniały na koniec 2017 roku blisko 11 tysięcy osób, co sprawia, że firma jest największym pracodawcą w Wielkopolsce i jednym z największych w Polsce.

- Zakończyliśmy negocjacje płacowe, przygotowujemy się do kolejnych rekrutacji i uruchomienia trzeciej zmiany w zakładzie Craftera we Wrześni – mówi Jolanta Musielak, członek zarządu ds. Personalnych i Organizacji Volkswagen Poznań. – Przed nami wiele wyzwań związanych z digitalizacją, zmianami demograficznymi oraz przystosowaniem pracowników do produkcji 4.0.

W Volkswagen Poznań wszyscy pracownicy objęci są opieką zdrowotną na terenie poszczególnych zakładów. Dodatkowo mają możliwość przystąpienia do Pakietu Medycznego, który w zakresie podstawowym jest opłacany przez pracodawcę, a także mogą skorzystać z Pracowniczego Programu Emerytalnego.

Źródło: Materiały prasowe

To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
To był rekordowy rok dla poznańskiej fabryki Volkswagena / fot. Volkswagen
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA