REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 (2007 - 2012) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Używany Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 to tak naprawdę francuskie wersje Mitsubishi Outlandera II. Mają podobne ceny na rynku wtórny. Jak jednak sprawdzają się w eksploatacji i czy warto je kupić?

REKLAMA

Pierwsza dekada nowego millenium była czasem, w którym w Europie powoli zaczynały rządzić SUV-y. Francuzi z koncernu PSA dostrzegali ten trend. Z autami ze zwiększonym prześwitem mieli jednak aż dwa problemy. Po pierwsze nie posiadali zbyt dużego doświadczenia w pracach nad tego typu konstrukcjami. Po drugie brakowało im… pieniędzy! A w tej sytuacji najbezpieczniejszym wyborem był zakup gotowej technologii. I to odbyło się w ramach współpracy z Mitsubishi. Na bazie Outalndera drugiej generacji powstały dwa modele - Citroen C-Crosser i Peugeot 4007.

REKLAMA

Współpraca była na tyle ścisła, że początkowo modele były nawet produkowane w Japonii. Z czasem ich montaż zaczął być realizowany również w Holandii, a później i Rosji. Sukces rynkowy? Tak naprawdę ciężko o nim mówić. Citroen i Peugeot były montowane w sumie przez 5 lat. W tym czasie sprzedało się niespełna 48 tysięcy sztuk C-Crossera oraz 49 tysięcy sztuk 4007. Wynik był wybitnie mizerny, szczególnie że według wstępnych prognoz PSA produkcja miała być… trzykrotnie większa! Czemu francuskie modele w przeciwieństwie do japońskiego odpowiednika nie sprzedawały się? Powodów było kilka.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - nie były to auta popularne

Po pierwsze Francuzi nie chcieli budować szerokiej palety. Właśnie dlatego oferowali w salonach głównie drogie wersje z pełnym wyposażeniem. W Mitsubishi dało się kupić model bazowy o połowę tańszy! A jako że trojaczki były prawie identyczne, prowadzący uznawali że nie ma co dopłacać za „podróbkę”. Po drugie w roku 2007 kierowcy świetnie znali Outlandera. Wiedzieli, że to konstrukcja sprawdzona i z japońskimi korzeniami. Wiedzieli też że raczej nie będzie się nadmiernie psuć. W przypadku Citroenów i Peugeotów aspekty eksploatacyjne stały się wielką niewiadomą.

Używane: Citroen C-Crosser

Kształt nadwozia używanego Peugeota 4007 i Citroena C-Crossera jest bezpośrednio przeniesiony z Outlandera drugiej generacji. To oznacza dość prostą linię boczną, dla której głównym wyznacznikiem jest trzecia szyba wspinająca się ku dachowi oraz prosty i stawiający na obłości tył. Francuzi postanowili wyróżnić swoje modele głównie za sprawą pasa przedniego. Citroen poszedł w kierunku stylizacji wyznaczonej przez model C5 - w aucie pojawiają się duże światła oraz mało wyrazisty grill. Peugeot natomiast inspirował się 407-ką. W ten sposób SUV ma tzw. „rozwrzeszczany” design przodu.

Francuskie SUV-y miały identyczną kabinę jak Japończyk!

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej zmian jest jeszcze mniej. Bo tak naprawdę używanego Citroena czy Peugeota odróżnia od Mitsubishi Outlandera wyłącznie… inne logo na kierownicy! Materiały wykończeniowe są identycznie twarde i nieprzyjemne w dotyku jak w japońskim odpowiedniku, a przyciski sprawiają wrażenie jakby pochodziły wprost z lat osiemdziesiątych. Na szczęście kabina SUV-ów jest dość praktyczna. Awaryjnie pasażerowie mogą skorzystać z prowizorycznej ławeczki w bagażniku, która gwarantuje dwa dodatkowe miejsca, a bagażnik może mieć 184, 441, 510 lub nawet 1686 litrów pojemności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paleta silnikowa używanego Citroena C-Crossera i Peugeota 4007 składa się z dwóch motorów. Benzyniaka dostarczyli Japończycy, a diesla Francuzi. Pierwsza z opcji ma 2.4 litra pojemności i wolnossącą konstrukcję. 16-zaworowa jednostka typu MIVEC rozwija 170 koni mechanicznych i rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Tak, silnik zdecydowanie jest paliwożerny. W cyklu mieszanym potrzebuje blisko 10 litrów na pokonanie każdych stu kilometrów. Z drugiej strony w jego przypadku ciężko mówić o jakichkolwiek charakterystycznych usterkach. Do utrzymania jednostki w formie wystarczy regularna wymiana oleju i filtrów.

Używane: Peugeot 4007

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - silnik 2.2 HDI

Co z dieslem? Pod maską Citroena C-Crossera i Peugeota 4007 montowany był motor 2.2 HDI o mocy na poziomie 156 koni mechanicznych. Niewątpliwą zaletą jednostki był wysoki moment obrotowy - ten sięgał 380 Nm. Z drugiej strony SUV nadal był ciężki i… paliwożerny! Średnie spalanie wynosi 7,2 litra oleju napędowego. Usterki? Francuski diesel nie jest przesadnie awaryjny. W autach eksploatowanych w mieście już po jakiś 100 - 120 tysiącach kilometrów wymiany może wymagać sprzęgło i koło dwumasowe. Poza tym filtr cząstek stałych typu mokrego wytrzymuje przeciętnie 160 - 170 tysięcy kilometrów.

Ostatnie ze zmartwień eksploatacyjnych właścicieli Peugeotów i Citroenów z silnikiem HDI dotyczy problemów z rozruchem. Jeżeli diesel odpala po dłuższym kręceniu z rozrusznikiem, może to oznaczać problemy z pompą przetłaczająca paliwo w pompie wysokiego ciśnienia. Mechanizm zużył się i nie jest w stanie wytworzyć właściwego ciśnienia w układzie. Skutek? Olej napędowy nie przepływa z filtra do układu wtryskowego. Który napęd jest popularniejszy? Zdecydowanie wysokoprężny. Benzyniaki były spotykane w śladowej ilości samochodów. Jeżeli chodzi o przekładnie, stosowany był manual lub skrzynia CVT.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - dane techniczne producenta:

Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
2.4 MIVEC 170 KM 232 Nm 9,6 s. 191 km/h 9,5
2.2 HDI 156 KM 380 Nm 9,9 s. 200 km/h 7,2

Przednie zawieszenie francuskich SUV-ów składa się z kolumn McPhersona. Tył został zbudowany w oparciu o wielowahacze. Prowadzenie? Układowi kierowniczemu brakuje precyzji, a zawieszenie sprawdza się, ale głównie przy niższych prędkościach. To zdecydowanie nie typ sportowca, ale to widać nie tylko po konstrukcji podwozia, ale i... palecie silnikowej. Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 to jednak też nie typ off-roadera. Auta posiadają elektronicznie sterowany układ AWD. Z drugiej strony nie mają zbyt dużego prześwitu. W efekcie poza utwardzonymi szlakami nietrudno o uszkodzenie auta.

Używane: Citroen C-Crosser

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - awarii prawie brak

Używany Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 być może mają logo francuskiej marki na grillu. Japoński rodowód modeli sprawia jednak, że są niezwykle chwalone za trwałość. Raporty są wyjątkowo łagodne dla tych SUV-ów i mocno podkreślają, że jeżeli jakiekolwiek usterki trapią te auta, to w większości przypadków dotyczą zużycia elementów zawieszenia. Te na szczęście za sprawą szerokiej oferty zamienników można wymienić niskim kosztem. Drogie naprawy? Ta pojawiają się głównie w ASO. Szczególnie że ceny elementów oryginalnych bywają naprawdę kosmiczne.

Używany Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser mają kilka zalet. To trwałe konstrukcje, które w większości przypadków są naprawdę dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć egzemplarz np. ze skórzaną tapicerką, automatyczną klimatyzacją czy czujnikami parkowania. Ceny? Te startują od 18 - 19 tysięcy złotych. Najdroższe egzemplarze są wyceniane nawet na 39 tysięcy złotych - w takim jednak przypadku zazwyczaj są sprzedawane przez przysalonowy komis i były do końca serwisowane w ASO. Oferta rynkowa składa się głównie z diesli. Benzyniaki występują marginalnie wśród ofert sprzedaży używanych SUV-ów z Francji.

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - podsumowanie:

Na koniec pozostało jeszcze jedno pytanie. Czy Citroenem C-Crosser i Peugeotem 4007 warto się zainteresować na rynku wtórnym? Jak najbardziej. Obydwa modele są nieco bardziej oryginalne od Outalndera, są oferowane w ogłoszeniach sprzedaży w podobnych cenach, a do tego na ogół okazują się lepiej wyposażone. Co jednak najważniejsze, w tym samym czasie proponują dokładnie tą samą technologię i wysoką trwałość. W ten sposób stając się ciekawą opcją dla kierowcy, który poszukuje dużego, czteronapędowego auta dla rodziny.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 8 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 93 zł
  • filtr kabinowy - od 10 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 242 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 273 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 90 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • łącznik stabilizatora - od 23 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • wahacz - od 94 zł
  • amortyzator - od 86 zł
  • sprzęgło komplet - od 897 zł
  • koło dwumasowe - od 1244 zł
  • zawór EGR - od 606 zł
  • filtr cząstek stałych - od 1303 zł
  • turbosprężarka - od 4323 zł

Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA