REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 (2007 - 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Używany Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 to tak naprawdę francuskie wersje Mitsubishi Outlandera II. Mają podobne ceny na rynku wtórny. Jak jednak sprawdzają się w eksploatacji i czy warto je kupić?

REKLAMA

Pierwsza dekada nowego millenium była czasem, w którym w Europie powoli zaczynały rządzić SUV-y. Francuzi z koncernu PSA dostrzegali ten trend. Z autami ze zwiększonym prześwitem mieli jednak aż dwa problemy. Po pierwsze nie posiadali zbyt dużego doświadczenia w pracach nad tego typu konstrukcjami. Po drugie brakowało im… pieniędzy! A w tej sytuacji najbezpieczniejszym wyborem był zakup gotowej technologii. I to odbyło się w ramach współpracy z Mitsubishi. Na bazie Outalndera drugiej generacji powstały dwa modele - Citroen C-Crosser i Peugeot 4007.

REKLAMA

Współpraca była na tyle ścisła, że początkowo modele były nawet produkowane w Japonii. Z czasem ich montaż zaczął być realizowany również w Holandii, a później i Rosji. Sukces rynkowy? Tak naprawdę ciężko o nim mówić. Citroen i Peugeot były montowane w sumie przez 5 lat. W tym czasie sprzedało się niespełna 48 tysięcy sztuk C-Crossera oraz 49 tysięcy sztuk 4007. Wynik był wybitnie mizerny, szczególnie że według wstępnych prognoz PSA produkcja miała być… trzykrotnie większa! Czemu francuskie modele w przeciwieństwie do japońskiego odpowiednika nie sprzedawały się? Powodów było kilka.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - nie były to auta popularne

Po pierwsze Francuzi nie chcieli budować szerokiej palety. Właśnie dlatego oferowali w salonach głównie drogie wersje z pełnym wyposażeniem. W Mitsubishi dało się kupić model bazowy o połowę tańszy! A jako że trojaczki były prawie identyczne, prowadzący uznawali że nie ma co dopłacać za „podróbkę”. Po drugie w roku 2007 kierowcy świetnie znali Outlandera. Wiedzieli, że to konstrukcja sprawdzona i z japońskimi korzeniami. Wiedzieli też że raczej nie będzie się nadmiernie psuć. W przypadku Citroenów i Peugeotów aspekty eksploatacyjne stały się wielką niewiadomą.

Używane: Citroen C-Crosser

Używane: Citroen C-Crosser

Kształt nadwozia używanego Peugeota 4007 i Citroena C-Crossera jest bezpośrednio przeniesiony z Outlandera drugiej generacji. To oznacza dość prostą linię boczną, dla której głównym wyznacznikiem jest trzecia szyba wspinająca się ku dachowi oraz prosty i stawiający na obłości tył. Francuzi postanowili wyróżnić swoje modele głównie za sprawą pasa przedniego. Citroen poszedł w kierunku stylizacji wyznaczonej przez model C5 - w aucie pojawiają się duże światła oraz mało wyrazisty grill. Peugeot natomiast inspirował się 407-ką. W ten sposób SUV ma tzw. „rozwrzeszczany” design przodu.

Francuskie SUV-y miały identyczną kabinę jak Japończyk!

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej zmian jest jeszcze mniej. Bo tak naprawdę używanego Citroena czy Peugeota odróżnia od Mitsubishi Outlandera wyłącznie… inne logo na kierownicy! Materiały wykończeniowe są identycznie twarde i nieprzyjemne w dotyku jak w japońskim odpowiedniku, a przyciski sprawiają wrażenie jakby pochodziły wprost z lat osiemdziesiątych. Na szczęście kabina SUV-ów jest dość praktyczna. Awaryjnie pasażerowie mogą skorzystać z prowizorycznej ławeczki w bagażniku, która gwarantuje dwa dodatkowe miejsca, a bagażnik może mieć 184, 441, 510 lub nawet 1686 litrów pojemności.

Paleta silnikowa używanego Citroena C-Crossera i Peugeota 4007 składa się z dwóch motorów. Benzyniaka dostarczyli Japończycy, a diesla Francuzi. Pierwsza z opcji ma 2.4 litra pojemności i wolnossącą konstrukcję. 16-zaworowa jednostka typu MIVEC rozwija 170 koni mechanicznych i rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Tak, silnik zdecydowanie jest paliwożerny. W cyklu mieszanym potrzebuje blisko 10 litrów na pokonanie każdych stu kilometrów. Z drugiej strony w jego przypadku ciężko mówić o jakichkolwiek charakterystycznych usterkach. Do utrzymania jednostki w formie wystarczy regularna wymiana oleju i filtrów.

Używane: Peugeot 4007

Używane: Peugeot 4007

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - silnik 2.2 HDI

Co z dieslem? Pod maską Citroena C-Crossera i Peugeota 4007 montowany był motor 2.2 HDI o mocy na poziomie 156 koni mechanicznych. Niewątpliwą zaletą jednostki był wysoki moment obrotowy - ten sięgał 380 Nm. Z drugiej strony SUV nadal był ciężki i… paliwożerny! Średnie spalanie wynosi 7,2 litra oleju napędowego. Usterki? Francuski diesel nie jest przesadnie awaryjny. W autach eksploatowanych w mieście już po jakiś 100 - 120 tysiącach kilometrów wymiany może wymagać sprzęgło i koło dwumasowe. Poza tym filtr cząstek stałych typu mokrego wytrzymuje przeciętnie 160 - 170 tysięcy kilometrów.

Ostatnie ze zmartwień eksploatacyjnych właścicieli Peugeotów i Citroenów z silnikiem HDI dotyczy problemów z rozruchem. Jeżeli diesel odpala po dłuższym kręceniu z rozrusznikiem, może to oznaczać problemy z pompą przetłaczająca paliwo w pompie wysokiego ciśnienia. Mechanizm zużył się i nie jest w stanie wytworzyć właściwego ciśnienia w układzie. Skutek? Olej napędowy nie przepływa z filtra do układu wtryskowego. Który napęd jest popularniejszy? Zdecydowanie wysokoprężny. Benzyniaki były spotykane w śladowej ilości samochodów. Jeżeli chodzi o przekładnie, stosowany był manual lub skrzynia CVT.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - dane techniczne producenta:

Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
2.4 MIVEC 170 KM 232 Nm 9,6 s. 191 km/h 9,5
2.2 HDI 156 KM 380 Nm 9,9 s. 200 km/h 7,2

Przednie zawieszenie francuskich SUV-ów składa się z kolumn McPhersona. Tył został zbudowany w oparciu o wielowahacze. Prowadzenie? Układowi kierowniczemu brakuje precyzji, a zawieszenie sprawdza się, ale głównie przy niższych prędkościach. To zdecydowanie nie typ sportowca, ale to widać nie tylko po konstrukcji podwozia, ale i... palecie silnikowej. Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 to jednak też nie typ off-roadera. Auta posiadają elektronicznie sterowany układ AWD. Z drugiej strony nie mają zbyt dużego prześwitu. W efekcie poza utwardzonymi szlakami nietrudno o uszkodzenie auta.

Używane: Citroen C-Crosser

Używane: Citroen C-Crosser

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - awarii prawie brak

Używany Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 być może mają logo francuskiej marki na grillu. Japoński rodowód modeli sprawia jednak, że są niezwykle chwalone za trwałość. Raporty są wyjątkowo łagodne dla tych SUV-ów i mocno podkreślają, że jeżeli jakiekolwiek usterki trapią te auta, to w większości przypadków dotyczą zużycia elementów zawieszenia. Te na szczęście za sprawą szerokiej oferty zamienników można wymienić niskim kosztem. Drogie naprawy? Ta pojawiają się głównie w ASO. Szczególnie że ceny elementów oryginalnych bywają naprawdę kosmiczne.

Używany Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser mają kilka zalet. To trwałe konstrukcje, które w większości przypadków są naprawdę dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć egzemplarz np. ze skórzaną tapicerką, automatyczną klimatyzacją czy czujnikami parkowania. Ceny? Te startują od 18 - 19 tysięcy złotych. Najdroższe egzemplarze są wyceniane nawet na 39 tysięcy złotych - w takim jednak przypadku zazwyczaj są sprzedawane przez przysalonowy komis i były do końca serwisowane w ASO. Oferta rynkowa składa się głównie z diesli. Benzyniaki występują marginalnie wśród ofert sprzedaży używanych SUV-ów z Francji.

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - podsumowanie:

Na koniec pozostało jeszcze jedno pytanie. Czy Citroenem C-Crosser i Peugeotem 4007 warto się zainteresować na rynku wtórnym? Jak najbardziej. Obydwa modele są nieco bardziej oryginalne od Outalndera, są oferowane w ogłoszeniach sprzedaży w podobnych cenach, a do tego na ogół okazują się lepiej wyposażone. Co jednak najważniejsze, w tym samym czasie proponują dokładnie tą samą technologię i wysoką trwałość. W ten sposób stając się ciekawą opcją dla kierowcy, który poszukuje dużego, czteronapędowego auta dla rodziny.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 8 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 93 zł
  • filtr kabinowy - od 10 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 242 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 273 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 90 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • łącznik stabilizatora - od 23 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • wahacz - od 94 zł
  • amortyzator - od 86 zł
  • sprzęgło komplet - od 897 zł
  • koło dwumasowe - od 1244 zł
  • zawór EGR - od 606 zł
  • filtr cząstek stałych - od 1303 zł
  • turbosprężarka - od 4323 zł

Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA