REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze egzemplarze używanego Audi Q5 8R mają już przeszło dekadę. I choć stały się zdecydowanie tańsze, bez wątpienia starzeją się z godnością. Którą wersję wybrać?

REKLAMA

Rok 2008 przyniósł ważną premierę w gamie Audi. To pierwszy SUV segmentu D w historii niemieckiej marki. Auto powstało w oparciu o płytę podłogową MLB i dzieli wiele wspólnych elementów np. z modelem A4 generacji B8. Sedan segmentu D nie wyczerpuje jednak listy krewnych Q-piątki. W drzewie genealogicznym modelu znajdują się bowiem też nieco bardziej dystyngowani krewniacy. Przykład? Bratem Audi z wyższych sfer jest m.in. Porsche Macan. SUV z Ingolstadt w roku 2012 przeszedł lifting. W roku 2017 doszło do zmiany generacyjnej. Światło dzienne ujrzała druga generacja.

REKLAMA

Używane Audi Q5 8R dobrze wpisuje się w stylistyczne realia oferty Audi pod koniec pierwszej dekady XXI wieku. Oznacza to mniej więcej tyle, że nadwozie choć eleganckie i dość szykowne, nie jest przesadnie dopracowane pod kątem wysmakowanych akcentów. Linia jest zdecydowanie prosta i została uzupełniona charakterystycznymi elementami w postaci dużej osłoni grilla czy sporych lamp przednich. Jeżeli chodzi o kabinę pasażerską, we wnętrzu Q5 pierwszej generacji czuć inspirację takimi modelami jak A4 B8 czy A6 C6. Ekran systemu multimedialnego został np. ukryty w „dziupli”, a na konsoli pojawia się sporo przycisków.

Zobacz również: Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Używane: Audi Q5 8R - bez emocji, ale z przestrzenią

Design wnętrza używanego Audi Q5 jest zdecydowanie zimny. Kabina jest mocno sterylna. Na szczęście ma inne zalety. A pierwsza bez wątpienia dotyczy jakości wykończenia. Materiały są wysokiej jakości i dla lepszego efektu zostały dobrze spasowane. W efekcie dzielnie znoszą trudy eksploatacji. Po drugie Q5 jest modelem dość przestronnym. W kabinie zasiądą cztery dorosłe osoby i do ich dyspozycji pozostawać będzie sporej wielkości bagażnik. W standardowej wersji kufer mieści od 540 do 1560 litrów. W modelach hybrydowych pojemność maleje do 460 litrów (maksymalnie 1480 litrów).

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Fot. Audi

Paleta silnikowa używanego Audi Q5 pierwszej generacji jest niezwykle szeroka. Co można powiedzieć o niej ogólnikowo? Wszystkie benzyniaki mają wtrysk bezpośredni. Jeżeli chodzi o diesle, standardem stał się system common rail oraz filtr cząstek stałych DPF. Ofertę otwiera doładowana jednostka 2.0 TFSI o mocy 180, 211 lub 225 koni mechanicznych. To całkiem udana konstrukcja pod warunkiem że kierowca nie kupi auta z początku produkcji. Te miały problem z uszczelnieniami, w wyniku czego potrafił spalać olej silnikowy. Poza tym Q5 2.0 TFSI borykały się z nagarem zbierającym się na zaworach ssących.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 2.0 TFSI 211KM

Bazowy benzyniak był też parowany z 54-konnym agregatem elektrycznym. Hybryda mogła pokonać na samym prądzie zaledwie 3 kilometry, miała jednak innego asa w rękawie. Tym asem był moment obrotowy! 480 Nm to wartość, która pozostaje poza zasięgiem nawet topowego benzyniaka 3.0 TFSI. Alternatywy? Pierwszą był 270-konny motor 3.2 FSI. To wyjątkowo trwała i… paliwożerna konstrukcja. Spalanie w mieście może sięgnąć nawet 15 litrów benzyny. Po liftingu w gamie pojawił się 272-konna V-szóstka o pojemności 3 litrów. Jednostka bezawaryjnie spisuje się w czasie eksploatacji.

Używane: Audi Q5 8R - 2.0 TDI to dobry wybór?

Paletę silników wysokoprężnych pod maską używanego Audi Q5 8R otwiera 2-litrowy diesel. Motor występował w wariancie o mocy 143, 150, 170, 177 i 190 koni mechanicznych. Zalety? Podstawowe to wysoka kultura pracy, niskie spalanie oraz rozsądne koszty eksploatacji. Ropniak w przeciwieństwie do poprzednika napędzanego za pomocą pompowtryskiwaczy jest praktycznie bezawaryjny. Bez zasadniczych napraw powinien pozwolić na pokonanie nawet 300 tysięcy kilometrów, a nawet później ma stosunkowo tanie w naprawie elementy osprzętu. W utrzymaniu diesla w idealnej kondycji pomaga regularny serwis - wymiana oleju co 15 tysięcy kilometrów i paska rozrządu co 90 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Topowy diesel ma 3-litry pojemności i 6-cylindrową głowicę. W topowym wariancie SQ5 model posiada nie jedną, a dwie turbosprężarki. Moce? 240, 245, 258 lub 313 koni mechanicznych. Trwałość? Wątpliwości dotyczą przede wszystkim egzemplarzy pochodzących z pierwszego roku produkcji. Te mogę być wyposażone w wadliwy napinacz łańcucha rozrządu. Wyciągnięcie jednego z nich jest o tyle tragicznym scenariuszem, że wymiana kompletnego napędu jest wybitnie droga. Montaż nowego rozrządu w dieslu 3.0 TDI kosztuje 6 - 7 tysięcy złotych. Po roku 2008 konstrukcja elementu została zmodernizowana, a problemy praktycznie zniknęły.

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Fot. Audi

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 3.0 TDI

Używane Audi Q5 jest typowym, luksusowym SUV-em. To oznacza mocne silniki, wysoką jakość wykończenia oraz… zaawansowaną konstrukcję zawieszenia. Resorowanie jest realizowane za sprawą układu wielowahaczy. To jednak nie koniec, bo opcjonalnie układ może być też wyposażony w amortyzatory o regulowanej sztywności pracy. Zachowanie na drodze? Q5 8R gwarantuje i komfort jazdy, i pewne prowadzenie. No może układ kierowniczy mógłby być nieco bardziej precyzyjny. Poza tym większych zastrzeżeń nie można mieć co do trwałości. Wahacze spokojnie pokonują 250 - 300 tysięcy kilometrów bez wymiany.

Używane: Audi Q5 8R - napęd Quattro to prawie… standard

REKLAMA

O ile najsłabsze diesle były parowane w wersji bazowej z napędem na przednie koła, o tyle wszystkie pozostałe wersje sprzedawane były wyłącznie jako Quattro. Co to konkretnie oznacza? Napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen. Układ jest chwalony raz za właściwości drogowe, a dwa za wysoką trwałość. Wystarczy że kierowca będzie pamiętał o regularnej wymianie oleju w układzie. Niemcy parowali układ napędowy Audi Q5 8R z trzema przekładniami. Bazę stanowił 6-biegowy manual. Opcjonalnie stosowany był 7-biegowy S-Tronic lub 8-biegowy Tiptronic.

Przekładnie manualne stosowane przez Audi są naprawdę trwałe. Przy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów mogą wymagać wymiany koła dwumasowego, jednak poza tym sprawują się bez zarzutu. Na pozytywną ocenę zasługuje też Tiptronic. W najgorszej opcji klasyczny automat może wymagać ingerencji elektronicznej. Największą niewiadomą stanowi 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat S-Tronic. Na ogół po pokonaniu 200 tysięcy kilometrów wymaga wymiany zestaw sprzęgieł - nowy kosztuje około 5 tysięcy złotych. Poza tym mechanizm nie ma zbyt trwałej mechatroniki - jej naprawa to kolejne kilka tysięcy złotych.

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Co poza układem napędowym psuje się w używanym Audi Q5 8R? Lista nie jest przesadnie długa. W egzemplarzach z początku produkcji zmartwieniem prędzej lub później staną się LED-y do jazdy dziennej. Te po prostu wypalają się! Wymiana reflektora jest horrendalnie droga. Jedna lampa kosztuje kilka tysięcy złotych. Na szczęście diody można wymienić. Zajmują się tym zakłady regenerujące. Koszt wykonania procedury to 300 - 500 złotych. Z czasem ingerencji mechanika w Q-piątce z drugiej ręki może też wymagać elektryczny hamulec postojowy, system multimedialny czy system poziomowania reflektorów w ksenonach.

Używane: Audi Q5 I 8R - ile kosztują używane?

Pierwsze egzemplarze używanego Audi Q5, które pojawiły się na rynku, mają dziś już ponad dekadę. A to czas, który okazał się wystarczający w tonowaniu ceny auta. Najtańsze modele? Te są dziś wyceniane na 40 tysięcy złotych. Wartości dość szybko jednak rosną o jakieś 6 - 8 tysięcy złotych. Spokojnie można zatem założyć, że zadbany egzemplarz będzie kosztował kierowcę jakieś 45 - 50 tysięcy złotych. Za 3-letni model Audi Q5 8R trzeba zapłacić co najmniej 85 tysięcy złotych. I bez wątpienia nie będzie to wersja topowa - raczej do napędu powinna wykorzystywać 2-litrowego diesla i mieć pośredni poziom wyposażenia.

Używane Audi Q5 pierwszej generacji z pewnością nie chwyta za serce. Ma jednak inne zalety. Tak, to ponad 10-letni SUV segmentu premium. To jednak jeszcze nie oznacza, że kierowca przez cały czas eksploatacji musi się trzymać za portfel. Wybór zadbanego egzemplarza pozwoli na ograniczenie wizyt serwisowych do minimum i sprawi, że najdroższym wydatkiem związanym z jazdą SUV-em stanie się zakup… paliwa!

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Fot. Audi

Używane: Audi Q5 8R - dane techniczne producenta:

  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.0 TDI 143 KM 320 Nm 11,4 s. 190 km/h 7,2/6,2/5,6
2.0 TDI 150 KM 320 Nm 10,9 s. 192 km/h 6,0/5,3/4,9
2.0 TDI 170 KM 350 Nm 9,9 s. 204 km/h 7,3/6,2/5,6
2.0 TDI 177 KM 380 Nm 9,9 s. 204 km/h 7,3/6,2/5,6
2.0 TDI 190 KM 400 Nm 8,4 s. 210 km/h 6,6/5,7/5,2
3.0 TDI 240 KM 500 Nm 6,5 s. 225 km/h 9,2/7,5/6,6
3.0 TDI 245 KM 580 Nm 6,5 s. 225 km/h 7,1/6,4/6,0
3.0 TDI 258 KM 580 Nm 6,2 s. 230 km/h 7,1/6,3/5,8
SQ5 TDI 3.0 V6 313 KM 650 Nm 5,1 s. 250 km/h 7,6/6,8/6,4
  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.0 TFSI 180 KM 320 Nm 8,5 s. 210 km/h 10,8/8,4/6,9
2.0 TFSI 211 KM 350 Nm 7,6 s. 222 km/h 10,8/8,4/6,9
2.0 TFSI 225 KM 350 Nm 7,4 s. 222 km/h 9,3/7,5/6,4
2.0 TFSI Hybrid 245 KM 480 Nm 7,1 s. 225 km/h 6,6/6,9/7,1
3.2 FSI 270 KM 330 Nm 6,9 s. 234 km/h 13,3/9,3/7,6
3.0 TFSI 272 KM 400 Nm 5,9 s. 234 km/h 11,4/8,6/6,9

Używane: Audi Q5 8R - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • filtr paliwa - od 53 zł
  • filtr kabinowy - od 23 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 345 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 433 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 239 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 145 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 105 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 72 zł
  • łącznik stabilizatora - od 29 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • amortyzator - od 133 zł
  • sprzęgło komplet - od 893 zł
  • koło dwumasowe - od 1717 zł
  • zawór EGR - od 1005 zł
  • sonda lambda - od 300 zł

Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi Q5 I 8R (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA