REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi Q7 (2005 - 2015) – wady i zalety

Bartłomiej Jakubiec
Audi Q7
Audi Q7
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q7 dla wielu ludzi stanowi współczesny symbol prestiżu i sukcesu zawodowego. Jednak kontrowersyjny wygląd auta u wielu ludzi budzi negatywne emocje. Masywne nadwozie nie każdemu przypadnie do gustu…

Audi Q7 zadebiutowało w 2005 roku wypełniając lukę w gamie modelowej producenta. Audi wprowadzając na rynek swój największy model chciało odebrać klientów Mercedesowi i BMW w segmencie dużych SUV-ów. O ile Mercedes wprowadził model ML już w 1997 a BMW X5 zadebiutowało w 1999 to Audi długo nie wierzyło w sukces rynkowy luksusowych „terenówek”. Po kilku latach od debiutu śmiało można powiedzieć, że decyzja o wprowadzeniu na rynek Q7 była trafna.

REKLAMA

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane Audi Q7 (2005 - ) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

REKLAMA

Patrząc po raz pierwszy na Audi Q7 ma się mieszane uczucie. Z jednej strony auto imponuje rozmiarami. Ma w końcu ponad 5 metrów długości, blisko 2 metry szerokości i 173 cm wysokości. Z drugiej strony stylizacja nadwozia do wyjątkowo udanych nie należy. Auto wygląda na ociężałe i mało zwrotne. Potężny grill, duże koła nadają autu muskularnego wyglądu. Model w chwili debiutu nie miał bezpośredniego rywala, gdyż BMW X5 aż o 40 cm krótsze. Mercedes ML ustępował autu z Ingolstadt o blisko 30 cm. Dopiero wprowadzenie modelu GL pozwoliło Mercedesowi nawiązać walkę o uznanie klientów w tej klasie.

Zdecydowanie lepsze wrażenie robi wnętrze auta przejęte bezpośrednio z modelu A6. Jest bardzo dobrze zmontowane i zrobione ze świetnych materiałów bardzo odpornych na zużycie. Gdyby nie bardzo skomplikowany układ MMI sterujący wieloma funkcjami samochodu obsługa byłaby bardzo łatwa. Na szczęście Audi szybko się zreflektowało i zmieniło oprogramowanie systemu multimedialnego Miejsca zarówno dla jadących z przodu jak i z tyłu jest pod dostatkiem. Przy dużej szerokości wnętrza na tylnej kanapie wygodnie zasiądą 3 osoby, mając za sobą ogromny bagażnik o pojemności 775 litrów. Opcjonalnie można było zamówić składany 3 rząd siedzeń mieszczący dodatkowe 2 osoby. Jak na klasę pojazdu wyposażenie seryjne było przeciętne. Zawierało m.in. czujniki zmierzchu i deszczu, napęd na 4 koła Quattro, automatyczną klimatyzację, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika oraz komplet poduszek powietrznych. Wiele elementów wyposażenia, które powinny być w standardzie wymagało słonej dopłaty jak na przykład kierownica wielofunkcyjna czy alarm. Bogato wyposażone wersje kosztowały nierzadko 2-krotnie więcej od wersji bazowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używane Audi Q7 (2005 - ) – technika

REKLAMA

Kupujący Audi Q7 miał do dyspozycji 2 typy zawieszenia. Konwencjonalne oraz pneumatyczne. Jedno i drugie ma mocne i słabe strony. Pneumatyka zapewnia świetny komfort jazdy i pewne prowadzenie w zakrętach, niestety jest awaryjna i bardzo droga w naprawach. Mechaniczne zawieszenie jest trwalsze, jednak nie radzi sobie zbyt dobrze na drogach złej jakości co jest nie do przyjęcia w aucie tej klasy.

Do luksusowego wizerunku auta pasują montowane w nim silniki. Benzynowe mają pojemność 3,6 oraz 4,2 litra. Mniejszy ma 6 cylindrów i 280 KM, większy pracuje w układzie V8 i dysponuje mocą 350 KM. Oba motory posiadają wtrysk bezpośredni. Jeśli decydujemy się na zakup Audi Q7 z silnikiem benzynowym (co jest rzadkością w klasie) lepiej zdecydować się na wersję V8. Pali niewiele więcej od wersji V6 wydając przy tym przyjemniejszy dźwięk. Średnie zużycie paliwa wynosi ok. 15 litrów na sto kilometrów. Wśród wersji wysokoprężnych można wyróżnić 3 motory. Podstawowy 3.0 V6 TDI o mocy od 233 do 245 KM spalający średnio 10 litrów, poprzez 4.2 V8 TDI o mocy 326 – 340 KM spalając przy tym ok. 11,5 l/100km, kończąc na monstrualnym V12 TDI o mocy 500 KM. Topowa wersja pojawiła się dopiero w 2009 roku i występuje jako odrębny model w gamie Audi oznaczony Q7 V12 TDI. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowej warto zainteresować się silnikiem V8, który cechuje się wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami (6,4 s do 100 km/h).

Do wyboru były 2 skrzynie biegów: manualna oraz częściej spotykana automatyczna o nazwie Tiptronic o 6-ciu lub 8-miu przełożeniach. Napęd trafia na 4 koła za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego Torsen. Stały napęd na wszystkie koła pomaga zapanować nad tym ogromnym autem podczas jazdy po śliskich drogach, jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że gabaryty i masa auta nie pozwala zapuszczać się zbyt daleko poza utwardzone drogi.

Zobacz też: Ranking najbardziej niezawodnych SUV-ów

Używane Audi Q7 (2005 - ) – słabe strony

Opinie użytkowników Audi Q7 w kwestii niezawodności są podzielone. Jedni są ze swych egzemplarzy bardzo zadowoleni, inni z kolei narzekają na drobne awarie elektroniki. Często zawodzi elektrycznie sterowana klapa bagażnika. Zawieszenie konwencjonalne rzadko wymaga interwencji mechanika, natomiast pneumatyczne często się rozszczelnia. Koszt naprawy całego zawieszenia pneumatycznego może wynieść od 15 do 20 tysięcy złotych. Ze względu na ogromną masę auta (2200 – 2600 kg) szybkiemu zużyciu ulegają elementy układu hamulcowego.

Wszystkie silniki są przeciętnie trwałe. Lepiej pod tym względem wypadają wersje benzynowe. Oba mają wtrysk bezpośredni przez co montaż instalacji LPG jest skomplikowany i raczej nieopłacalny. Wśród silników Diesla najtańszy w eksploatacji będzie motor 3.0 TDI znany m.in. z modeli A6 i A8. Bolączką tego silnika jest awaryjny układ wtryskowy. W większym motorze dochodzi do rozciągania łańcucha rozrządu i awarii turbosprężarek. Od 2009 w silniku 4.2 TDI montowano filtr cząstek stałych (w 3.0 TDI od 2011), który podobnie jak u innych producentów sprawia problemy, szczególnie podczas typowo miejskiej eksploatacji.

Zobacz też: Nowy napęd w Audi Q7

Pocieszeniem dla kupującego może być fakt, że sporo części występujących w Audi Q7 montowanych było w VW Tuaregu i Porsche Cayenne przez co dostępność części nie nastręcza problemów.

Koszty części Audi Q7:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – od 900 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – od 800 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – od 1000 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – od 700 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – od 300 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – od 200 zł

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Używane Audi Q7 (2005 - )  - Podsumowanie

Szukając używanego Audi Q7 należy zachować daleko idącą ostrożność. Auto należy dokładnie sprawdzić przed zakupem. Ze względu na nagromadzenie elektronicznych systemów i skomplikowaną budowę silników i zawieszenia nie warto interesować się egzemplarzami bez dokładnie udokumentowanej historii serwisowej. Na rynku wtórnym przeważają auta wyposażone w silniki wysokoprężne. Wiele egzemplarzy z początku produkcji pokonało już 200-250 tysięcy kilometrów. Takie lepiej omijać z daleka ze względu na wysokie koszty napraw silników. Lepiej zainteresować się młodszymi wersjami z realnymi przebiegami rzędu 150 000. Ceny używanych egzemplarzy Audi Q7 zaczynają się od 70-80 tysięcy złotych za auto z początku produkcji. Egzemplarze z 2010 wyceniane są na co najmniej 200 tysięcy złotych.

Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

W 2024 r. 457 fotoradarów zarejestrowało 691,3 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej dochodziło do naruszenia przepisów? Który fotoradar zarejestrował najwięcej wykroczeń w 2024 r.? Poniżej prezentujemy 5 fotoradarów z największą zarejestrowaną liczbą wykroczeń w 2024 r.

5 miejsc, gdzie najczęściej dostaniesz mandat za naruszenie prędkości

W 2024 r. 62 urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały 366,2 tys. wykroczeń. Gdzie najczęściej kierowcy przekraczali prędkość? Poniżej prezentujemy listę 5 miejsc, w których urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowały największą liczbę naruszeń w 2024 r.

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty

5 skrzyżowań, na których kierowcy najczęściej dostają mandaty. W 2024 r. 45 urządzeń RedLight działających na skrzyżowaniach, zarejestrowało 62 tys. wykroczeń. Które lokalizacje zarejestrowały największą liczbę naruszeń? Co z systemem RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych?

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa!

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa! Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, tym razem został uruchomiony we Wrocławiu.

REKLAMA

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

REKLAMA