REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi Q7 (2005 - 2015) – wady i zalety

Bartłomiej Jakubiec
Audi Q7
Audi Q7
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q7 dla wielu ludzi stanowi współczesny symbol prestiżu i sukcesu zawodowego. Jednak kontrowersyjny wygląd auta u wielu ludzi budzi negatywne emocje. Masywne nadwozie nie każdemu przypadnie do gustu…

Audi Q7 zadebiutowało w 2005 roku wypełniając lukę w gamie modelowej producenta. Audi wprowadzając na rynek swój największy model chciało odebrać klientów Mercedesowi i BMW w segmencie dużych SUV-ów. O ile Mercedes wprowadził model ML już w 1997 a BMW X5 zadebiutowało w 1999 to Audi długo nie wierzyło w sukces rynkowy luksusowych „terenówek”. Po kilku latach od debiutu śmiało można powiedzieć, że decyzja o wprowadzeniu na rynek Q7 była trafna.

REKLAMA

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane Audi Q7 (2005 - ) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

REKLAMA

Patrząc po raz pierwszy na Audi Q7 ma się mieszane uczucie. Z jednej strony auto imponuje rozmiarami. Ma w końcu ponad 5 metrów długości, blisko 2 metry szerokości i 173 cm wysokości. Z drugiej strony stylizacja nadwozia do wyjątkowo udanych nie należy. Auto wygląda na ociężałe i mało zwrotne. Potężny grill, duże koła nadają autu muskularnego wyglądu. Model w chwili debiutu nie miał bezpośredniego rywala, gdyż BMW X5 aż o 40 cm krótsze. Mercedes ML ustępował autu z Ingolstadt o blisko 30 cm. Dopiero wprowadzenie modelu GL pozwoliło Mercedesowi nawiązać walkę o uznanie klientów w tej klasie.

Zdecydowanie lepsze wrażenie robi wnętrze auta przejęte bezpośrednio z modelu A6. Jest bardzo dobrze zmontowane i zrobione ze świetnych materiałów bardzo odpornych na zużycie. Gdyby nie bardzo skomplikowany układ MMI sterujący wieloma funkcjami samochodu obsługa byłaby bardzo łatwa. Na szczęście Audi szybko się zreflektowało i zmieniło oprogramowanie systemu multimedialnego Miejsca zarówno dla jadących z przodu jak i z tyłu jest pod dostatkiem. Przy dużej szerokości wnętrza na tylnej kanapie wygodnie zasiądą 3 osoby, mając za sobą ogromny bagażnik o pojemności 775 litrów. Opcjonalnie można było zamówić składany 3 rząd siedzeń mieszczący dodatkowe 2 osoby. Jak na klasę pojazdu wyposażenie seryjne było przeciętne. Zawierało m.in. czujniki zmierzchu i deszczu, napęd na 4 koła Quattro, automatyczną klimatyzację, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika oraz komplet poduszek powietrznych. Wiele elementów wyposażenia, które powinny być w standardzie wymagało słonej dopłaty jak na przykład kierownica wielofunkcyjna czy alarm. Bogato wyposażone wersje kosztowały nierzadko 2-krotnie więcej od wersji bazowych.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używane Audi Q7 (2005 - ) – technika

REKLAMA

Kupujący Audi Q7 miał do dyspozycji 2 typy zawieszenia. Konwencjonalne oraz pneumatyczne. Jedno i drugie ma mocne i słabe strony. Pneumatyka zapewnia świetny komfort jazdy i pewne prowadzenie w zakrętach, niestety jest awaryjna i bardzo droga w naprawach. Mechaniczne zawieszenie jest trwalsze, jednak nie radzi sobie zbyt dobrze na drogach złej jakości co jest nie do przyjęcia w aucie tej klasy.

Do luksusowego wizerunku auta pasują montowane w nim silniki. Benzynowe mają pojemność 3,6 oraz 4,2 litra. Mniejszy ma 6 cylindrów i 280 KM, większy pracuje w układzie V8 i dysponuje mocą 350 KM. Oba motory posiadają wtrysk bezpośredni. Jeśli decydujemy się na zakup Audi Q7 z silnikiem benzynowym (co jest rzadkością w klasie) lepiej zdecydować się na wersję V8. Pali niewiele więcej od wersji V6 wydając przy tym przyjemniejszy dźwięk. Średnie zużycie paliwa wynosi ok. 15 litrów na sto kilometrów. Wśród wersji wysokoprężnych można wyróżnić 3 motory. Podstawowy 3.0 V6 TDI o mocy od 233 do 245 KM spalający średnio 10 litrów, poprzez 4.2 V8 TDI o mocy 326 – 340 KM spalając przy tym ok. 11,5 l/100km, kończąc na monstrualnym V12 TDI o mocy 500 KM. Topowa wersja pojawiła się dopiero w 2009 roku i występuje jako odrębny model w gamie Audi oznaczony Q7 V12 TDI. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowej warto zainteresować się silnikiem V8, który cechuje się wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami (6,4 s do 100 km/h).

Do wyboru były 2 skrzynie biegów: manualna oraz częściej spotykana automatyczna o nazwie Tiptronic o 6-ciu lub 8-miu przełożeniach. Napęd trafia na 4 koła za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego Torsen. Stały napęd na wszystkie koła pomaga zapanować nad tym ogromnym autem podczas jazdy po śliskich drogach, jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że gabaryty i masa auta nie pozwala zapuszczać się zbyt daleko poza utwardzone drogi.

Zobacz też: Ranking najbardziej niezawodnych SUV-ów

Używane Audi Q7 (2005 - ) – słabe strony

Opinie użytkowników Audi Q7 w kwestii niezawodności są podzielone. Jedni są ze swych egzemplarzy bardzo zadowoleni, inni z kolei narzekają na drobne awarie elektroniki. Często zawodzi elektrycznie sterowana klapa bagażnika. Zawieszenie konwencjonalne rzadko wymaga interwencji mechanika, natomiast pneumatyczne często się rozszczelnia. Koszt naprawy całego zawieszenia pneumatycznego może wynieść od 15 do 20 tysięcy złotych. Ze względu na ogromną masę auta (2200 – 2600 kg) szybkiemu zużyciu ulegają elementy układu hamulcowego.

Wszystkie silniki są przeciętnie trwałe. Lepiej pod tym względem wypadają wersje benzynowe. Oba mają wtrysk bezpośredni przez co montaż instalacji LPG jest skomplikowany i raczej nieopłacalny. Wśród silników Diesla najtańszy w eksploatacji będzie motor 3.0 TDI znany m.in. z modeli A6 i A8. Bolączką tego silnika jest awaryjny układ wtryskowy. W większym motorze dochodzi do rozciągania łańcucha rozrządu i awarii turbosprężarek. Od 2009 w silniku 4.2 TDI montowano filtr cząstek stałych (w 3.0 TDI od 2011), który podobnie jak u innych producentów sprawia problemy, szczególnie podczas typowo miejskiej eksploatacji.

Zobacz też: Nowy napęd w Audi Q7

Pocieszeniem dla kupującego może być fakt, że sporo części występujących w Audi Q7 montowanych było w VW Tuaregu i Porsche Cayenne przez co dostępność części nie nastręcza problemów.

Koszty części Audi Q7:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – od 900 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – od 800 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – od 1000 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – od 700 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – od 300 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – od 200 zł

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Używane Audi Q7 (2005 - )  - Podsumowanie

Szukając używanego Audi Q7 należy zachować daleko idącą ostrożność. Auto należy dokładnie sprawdzić przed zakupem. Ze względu na nagromadzenie elektronicznych systemów i skomplikowaną budowę silników i zawieszenia nie warto interesować się egzemplarzami bez dokładnie udokumentowanej historii serwisowej. Na rynku wtórnym przeważają auta wyposażone w silniki wysokoprężne. Wiele egzemplarzy z początku produkcji pokonało już 200-250 tysięcy kilometrów. Takie lepiej omijać z daleka ze względu na wysokie koszty napraw silników. Lepiej zainteresować się młodszymi wersjami z realnymi przebiegami rzędu 150 000. Ceny używanych egzemplarzy Audi Q7 zaczynają się od 70-80 tysięcy złotych za auto z początku produkcji. Egzemplarze z 2010 wyceniane są na co najmniej 200 tysięcy złotych.

Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA