REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zawory

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Regulacja zaworów na LPG. Co daje?

Bardzo często mówi się o tym, że w przypadku silników zasilanych gazem kluczowa dla ich stanu jest regulacja luzu zaworowego. Co to takiego jest, jak wygląda i ile kosztuje wykonanie procedury? O tym wszystkim opowiemy dziś.

Silniki Toyoty z hydrauliczną regulacja zaworów. Czy nadają się do LPG?

Japończycy przez lata słynęli z motorów VVT-i. Te miały jednak mechaniczną regulację luzów zaworowych. Czy są silniki Toyoty z hydrauliczną regulacją zaworów? Sprawdziliśmy to.

1.0 VVTI: regulacja zaworów - co musisz o niej wiedzieć?

Czytając opisy silników benzynowych Toyoty, dość szybko można się natknąć na ważne pytanie. Co z regulacją luzu zaworowego? Dziś zajmiemy się przypadkiem szczególnie popularnego w Yarisach benzyniaka 1.0 VVT-i o oznaczeniu 1KR-FE.

Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - przyczyny

Silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa cierpią na poważny problem - szybko odkładający się w nich nagar. Co jest tego przyczyną?

REKLAMA

Nagar w silniku- przyczyny powstawania i potencjalne problemy

Nagar w silniku przyczynia się do przedwczesnego zużywania się wielu elementów silnika. Warto wiedzieć co jest przyczyną jego powstawania i do jakich usterek się przyczynia.

Czym jest porting głowicy? Co dzięki niemu uzyskamy?

Kierowcy poszukujący możliwości zwiększenia mocy silnika swojego samochodu sięgają po różne metody modyfikacji. Jedną z nich jest porting. Na czym on polega i kiedy opłaca się inwestycja w taką operację? Podstawowe zagadnienia przedstawimy w poniższym artykule.

Jak działają zmienne fazy rozrządu? Dlaczego są stosowane?

Zmienne fazy rozrządu pozwalają na uzyskanie lepszych parametrów spalania, uzależniając kąt otwarcia zaworu od wielkości aktualnych obrotów silnika, czy sposobu w jaki został naciśnięty pedał przyśpieszenia. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik ma zwiększyć dynamikę naszego samochodu, a jednocześnie obniżyć apetyt na paliwo. W jaki sposób realizowana jest zmiana faz rozrządu i na czym to polega?

Układ olejenia w silniku – jak to działa?

Pracujący silnik w celu zredukowania tarcia pomiędzy elementami, musi mieć dostarczany olej w dziesiątki miejsc. W jaki sposób olej dostaje się do panewek wałków, na powierzchnię cylindrów, czy łożysk pomp oraz turbosprężarek? Jak skonstruowany jest układ smarowania silnika w samochodzie?

REKLAMA

Audi 80: regulacja luzów zaworowych

Odpowiednie luzy zaworowe znacząco wpływają na pracę naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak je prawidłowo wyregulować.

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Sprawdzenie i regulacja zaworów wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem, jeżeli znamy budowę silnika. W poradniku tym zademonstrujemy jak samemu dokonać regulacji luzów zaworowych w Toyota Corolla E10.

Mazda 323 IV: kontrola luzu zaworowego

Odpowiednie luzy zaworowe znacznie przedłużą żywotność naszego silnika. W poradniku tym dowiesz się wszystkiego o luzach zaworowych i ich regulacji.

OHV

OHV – z ang. Over Head Valve – skrót ten oznacza zawór w głowicy.

16V

Skrót 16V - oznaczenie silników 4-cylindrowych, posiadających po cztery zawory na każdy cylinder.

Zawory

Zawór to element silnika spalinowego tłokowego umieszczony w głowicy silnika lub w bloku silnika , sterujący przepływem powietrza mieszanki paliwowo-powietrznej i spalin.

Jak pracuje rozrząd i zawory w silniku?

Zadaniem układu rozrządu i zaworów jest doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do komory spalania, a także prawidłowe odprowadzenie spalin do układu wydechowego. Podpowiadamy, jak to działa.

Jak są zbudowane zawory w wysilonych silnikach?

Zawory w silnikach samochodowych pracują w bardzo ciężkich warunkach, głównie ze względu na bardzo wysoką temperaturę oraz na dużą częstotliwość udarów mechanicznych, spowodowanych uderzaniem grzybka zaworu w przylgnię.

REKLAMA