REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Robert Kuśpiel
Sprawdzanie oraz regulacja zaworów w Toyota Corolla E10.
Sprawdzanie oraz regulacja zaworów w Toyota Corolla E10.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie i regulacja zaworów wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem, jeżeli znamy budowę silnika. W poradniku tym zademonstrujemy jak samemu dokonać regulacji luzów zaworowych w Toyota Corolla E10.

Na samym początku należy wspomnieć, że do prawidłowego wykonania tego zadania będzie nam potrzebne specjalne narzędzie do popychaczy zaworów. Koszt takiego klucza waha się od 50 do 100zł w zależności od miejsca, w którym dokonamy zakupu. Taki przegląd zaleca się wykonać, co 100 000 km lub nie rzadziej, niż co 4 lata. Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to odłączyć akumulator.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też:  Zawory silnika spalinowego

Następnie demontujemy przewody wysokiego napięcia. Należy dokładnie rozeznać się, co będzie nam przeszkadzało podczas pracy. Musimy wymontować wszystkie elementy, które mogą nam przeszkodzić w wymontowaniu pokrywy głowicy. Teraz za pomocą sprężonego powietrza, odkurzacza lub pompki rowerowej czyścimy okolice montażu świec zapłonowych. Po wykonaniu tej czynności wykręcamy je.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Teraz możemy swobodnie wykręcić pokrywę głowicy. Kolejnym krokiem jest ustawienie tłoku pierwszego cylindra w górnym położeniu, Mierzymy luz zaworów wylotowych na pierwszym i trzecim cylindrze. Jednocześnie mierzymy luzy zaworów dolotowych pierwszego i drugiego cylindra. W momencie, kiedy ustawimy tłok czwartego cylindra w górnym położeniu, mierzymy luz zaworów wylotowych drugiego i czwartego cylindra oraz dolotowych trzeciego i czwartego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prawidłowe wartości luzów zaworowych: Toyota Corolla E10

• Zawory dolotowe – od 0,15 do 0,25 mm
• Zawory wylotowe
- silnik 1.3 od 0,31 do 0,41 mm
- silnik 1.6 i 1.8 od 0,25 do 0,35 mm

Po wykonaniu wszystkich pomiarów obracamy koło wałka rozrządu tak, żeby garb krzywki ponad pierwszym zaworem, który będzie regulowany był skierowany do góry od podkładki regulacyjnej. Następnie ustawiamy wycięcie w popychaczu zaworu w kierunku świec zapłonowych. W tym momencie będzie nam potrzebne narzędzie, o którym wspominaliśmy na początku artykułu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Za pomocą specjalnego narzędzie naciskamy popychacz zaworu. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie. Dłuższa szczęka narzędzia powinna być oparta na dolnej krawędzi popychaczy zaworów natomiast dolna, krótszą szczęką na górnej krawędzi tego samego popychacza. Teraz naciskamy popychacz zaworu za pomocą rączek narzędzia. Wyjmujemy podkładkę za pomocą śrubokręta, mierzymy ją i dobieramy inną o odpowiedniej grubości.

Dostępne są o wzroście, co 0.05mm, więc możemy dokładnie dobrać. Montujemy nową podkładkę i ustawiamy popychacz na swoje miejsce. Podobnie postępujemy z kolejnymi zaworami.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA