REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Robert Kuśpiel
Sprawdzanie oraz regulacja zaworów w Toyota Corolla E10.
Sprawdzanie oraz regulacja zaworów w Toyota Corolla E10.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzenie i regulacja zaworów wbrew pozorom nie jest trudnym zadaniem, jeżeli znamy budowę silnika. W poradniku tym zademonstrujemy jak samemu dokonać regulacji luzów zaworowych w Toyota Corolla E10.

Na samym początku należy wspomnieć, że do prawidłowego wykonania tego zadania będzie nam potrzebne specjalne narzędzie do popychaczy zaworów. Koszt takiego klucza waha się od 50 do 100zł w zależności od miejsca, w którym dokonamy zakupu. Taki przegląd zaleca się wykonać, co 100 000 km lub nie rzadziej, niż co 4 lata. Pierwszy krok, jaki musimy wykonać to odłączyć akumulator.

REKLAMA

Zobacz też:  Zawory silnika spalinowego

Następnie demontujemy przewody wysokiego napięcia. Należy dokładnie rozeznać się, co będzie nam przeszkadzało podczas pracy. Musimy wymontować wszystkie elementy, które mogą nam przeszkodzić w wymontowaniu pokrywy głowicy. Teraz za pomocą sprężonego powietrza, odkurzacza lub pompki rowerowej czyścimy okolice montażu świec zapłonowych. Po wykonaniu tej czynności wykręcamy je.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Teraz możemy swobodnie wykręcić pokrywę głowicy. Kolejnym krokiem jest ustawienie tłoku pierwszego cylindra w górnym położeniu, Mierzymy luz zaworów wylotowych na pierwszym i trzecim cylindrze. Jednocześnie mierzymy luzy zaworów dolotowych pierwszego i drugiego cylindra. W momencie, kiedy ustawimy tłok czwartego cylindra w górnym położeniu, mierzymy luz zaworów wylotowych drugiego i czwartego cylindra oraz dolotowych trzeciego i czwartego.

Prawidłowe wartości luzów zaworowych: Toyota Corolla E10

• Zawory dolotowe – od 0,15 do 0,25 mm
• Zawory wylotowe
- silnik 1.3 od 0,31 do 0,41 mm
- silnik 1.6 i 1.8 od 0,25 do 0,35 mm

Po wykonaniu wszystkich pomiarów obracamy koło wałka rozrządu tak, żeby garb krzywki ponad pierwszym zaworem, który będzie regulowany był skierowany do góry od podkładki regulacyjnej. Następnie ustawiamy wycięcie w popychaczu zaworu w kierunku świec zapłonowych. W tym momencie będzie nam potrzebne narzędzie, o którym wspominaliśmy na początku artykułu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Za pomocą specjalnego narzędzie naciskamy popychacz zaworu. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie. Dłuższa szczęka narzędzia powinna być oparta na dolnej krawędzi popychaczy zaworów natomiast dolna, krótszą szczęką na górnej krawędzi tego samego popychacza. Teraz naciskamy popychacz zaworu za pomocą rączek narzędzia. Wyjmujemy podkładkę za pomocą śrubokręta, mierzymy ją i dobieramy inną o odpowiedniej grubości.

Dostępne są o wzroście, co 0.05mm, więc możemy dokładnie dobrać. Montujemy nową podkładkę i ustawiamy popychacz na swoje miejsce. Podobnie postępujemy z kolejnymi zaworami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jakim samochodem nie wjedziesz do SCT w Warszawie od 1 lipca 2024 r.? Konkretna lista, a na niej ulubieńcy Polaków

    W strefie czystego transportu w Warszawie nie ma miejsca dla ulubieńców Polaków. Nie wjedzie do niej ani Passat B5, ani Golf IV. A to dopiero początek zestawienia. Oto długa lista modeli, które 1 lipca 2024 r. dostaną "bana" na centrum Warszawy.

    Gołoledź na drogach w tym tygodniu. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    REKLAMA

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA