REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: kontrola przewodów WN, kopułki i palca rozdzielacza

Robert Kuśpiel
Kontrola przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10 nie jest trudnym zadaniem.
Kontrola przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10 nie jest trudnym zadaniem.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samemu dokonać kontroli przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10. Nie jest to trudne zadanie i bez problemu wykonamy je we własnym zakresie.

Przegląd taki zalecamy wykonać w Corolli E10 co 50 000 km lub nie rzadziej niż co 2 lata. Zaczynamy od przewodów wysokiego napięcia. Należy je kontrolować przy każdej wymianie świec zapłonowych, jednak można też to zrobić w każdym momencie. Na początku sprawdzamy wzrokowo ich stan podczas pracy silnika. Najlepiej zrobić to w zacienionym garażu. Jeżeli któryś z nich jest przerwany, to będą widoczne przeskoki iskier.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczamy go, żeby wiedzieć, który jest do wymiany. Podobnie, jak przy wymianie świec, zaleca się przeprowadzenie wymiany bądź kontroli pojedynczo. Istnieje duża możliwość pomylenia przewodów, co nie pozostanie bez znaczenia dla pracy naszego silnika. Ściskamy gumową osłonę na końcówce przy świecy, obracamy ją i zdejmujemy. Sprawdzamy czy w jej wnętrzu nie ma korozji (biały pył).

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: przegląd układu hamulcowego

Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów, oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy świadczy to o dużym zużyciu silnika. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika. Montujemy przewody na swoje miejsce, sprawdzając czy są ciasno osadzone. Jeżeli będzie zbyt duży luz należy zacisnąć metalowe połączenie wewnątrz końcówki.

REKLAMA

Za pomocą małego śrubokręta odłączamy przewód wysokiego napięcia od kopułki rozdzielacza. Wszystko po to, żeby zsunąć go z mocującego zaczepu. Sprawdzamy, czy nie ma śladów korozji i ponownie go montujemy na swoje miejsce. W przypadku stwierdzenia konieczności wymiany przewodów wysokiego napięcia, pamiętajmy żeby były tego samego typu, co poprzednie. Muszą być dedykowane do naszego silnika w Corolli E10.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

Teraz sprawdzamy kopułkę i palec rozdzielacza. Wykręcamy dwa wkręty i zdejmujemy kopułkę rozdzielacza. Oglądamy dokładnie wnętrze i sprawdzamy czy nie ma pęknięć, śladów węgla oraz luźnych połączeń. Ściągamy palec rozdzielacza z wałka i sprawdzamy czy również nie jest pęknięty i nie posiada śladów węgla.

Nową kopułkę i palec rozdzielacza wymienia się razem z przewodami wysokiego napięcia. Jednak w przypadku braku jakichkolwiek oznak zużycia nie ma takiej konieczności. Dokładna kontrola i obserwacja pozwolą nam na dłuższe eksploatowanie tej części. Montaż wszystkich elementów przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak wyczyścić elektrody i klemy akumulatora?

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA