REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: kontrola przewodów WN, kopułki i palca rozdzielacza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10 nie jest trudnym zadaniem.
Kontrola przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10 nie jest trudnym zadaniem.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samemu dokonać kontroli przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10. Nie jest to trudne zadanie i bez problemu wykonamy je we własnym zakresie.

Przegląd taki zalecamy wykonać w Corolli E10 co 50 000 km lub nie rzadziej niż co 2 lata. Zaczynamy od przewodów wysokiego napięcia. Należy je kontrolować przy każdej wymianie świec zapłonowych, jednak można też to zrobić w każdym momencie. Na początku sprawdzamy wzrokowo ich stan podczas pracy silnika. Najlepiej zrobić to w zacienionym garażu. Jeżeli któryś z nich jest przerwany, to będą widoczne przeskoki iskier.

REKLAMA

Oznaczamy go, żeby wiedzieć, który jest do wymiany. Podobnie, jak przy wymianie świec, zaleca się przeprowadzenie wymiany bądź kontroli pojedynczo. Istnieje duża możliwość pomylenia przewodów, co nie pozostanie bez znaczenia dla pracy naszego silnika. Ściskamy gumową osłonę na końcówce przy świecy, obracamy ją i zdejmujemy. Sprawdzamy czy w jej wnętrzu nie ma korozji (biały pył).

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: przegląd układu hamulcowego

REKLAMA

Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów, oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy świadczy to o dużym zużyciu silnika. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika. Montujemy przewody na swoje miejsce, sprawdzając czy są ciasno osadzone. Jeżeli będzie zbyt duży luz należy zacisnąć metalowe połączenie wewnątrz końcówki.

Za pomocą małego śrubokręta odłączamy przewód wysokiego napięcia od kopułki rozdzielacza. Wszystko po to, żeby zsunąć go z mocującego zaczepu. Sprawdzamy, czy nie ma śladów korozji i ponownie go montujemy na swoje miejsce. W przypadku stwierdzenia konieczności wymiany przewodów wysokiego napięcia, pamiętajmy żeby były tego samego typu, co poprzednie. Muszą być dedykowane do naszego silnika w Corolli E10.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

Teraz sprawdzamy kopułkę i palec rozdzielacza. Wykręcamy dwa wkręty i zdejmujemy kopułkę rozdzielacza. Oglądamy dokładnie wnętrze i sprawdzamy czy nie ma pęknięć, śladów węgla oraz luźnych połączeń. Ściągamy palec rozdzielacza z wałka i sprawdzamy czy również nie jest pęknięty i nie posiada śladów węgla.

Nową kopułkę i palec rozdzielacza wymienia się razem z przewodami wysokiego napięcia. Jednak w przypadku braku jakichkolwiek oznak zużycia nie ma takiej konieczności. Dokładna kontrola i obserwacja pozwolą nam na dłuższe eksploatowanie tej części. Montaż wszystkich elementów przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak wyczyścić elektrody i klemy akumulatora?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA