REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: kontrola przewodów WN, kopułki i palca rozdzielacza

Robert Kuśpiel
Kontrola przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10 nie jest trudnym zadaniem.
Kontrola przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10 nie jest trudnym zadaniem.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samemu dokonać kontroli przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza w Toyocie Corolli E10. Nie jest to trudne zadanie i bez problemu wykonamy je we własnym zakresie.

Przegląd taki zalecamy wykonać w Corolli E10 co 50 000 km lub nie rzadziej niż co 2 lata. Zaczynamy od przewodów wysokiego napięcia. Należy je kontrolować przy każdej wymianie świec zapłonowych, jednak można też to zrobić w każdym momencie. Na początku sprawdzamy wzrokowo ich stan podczas pracy silnika. Najlepiej zrobić to w zacienionym garażu. Jeżeli któryś z nich jest przerwany, to będą widoczne przeskoki iskier.

REKLAMA

Oznaczamy go, żeby wiedzieć, który jest do wymiany. Podobnie, jak przy wymianie świec, zaleca się przeprowadzenie wymiany bądź kontroli pojedynczo. Istnieje duża możliwość pomylenia przewodów, co nie pozostanie bez znaczenia dla pracy naszego silnika. Ściskamy gumową osłonę na końcówce przy świecy, obracamy ją i zdejmujemy. Sprawdzamy czy w jej wnętrzu nie ma korozji (biały pył).

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: przegląd układu hamulcowego

REKLAMA

Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów, oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy świadczy to o dużym zużyciu silnika. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika. Montujemy przewody na swoje miejsce, sprawdzając czy są ciasno osadzone. Jeżeli będzie zbyt duży luz należy zacisnąć metalowe połączenie wewnątrz końcówki.

Za pomocą małego śrubokręta odłączamy przewód wysokiego napięcia od kopułki rozdzielacza. Wszystko po to, żeby zsunąć go z mocującego zaczepu. Sprawdzamy, czy nie ma śladów korozji i ponownie go montujemy na swoje miejsce. W przypadku stwierdzenia konieczności wymiany przewodów wysokiego napięcia, pamiętajmy żeby były tego samego typu, co poprzednie. Muszą być dedykowane do naszego silnika w Corolli E10.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też:  Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

Teraz sprawdzamy kopułkę i palec rozdzielacza. Wykręcamy dwa wkręty i zdejmujemy kopułkę rozdzielacza. Oglądamy dokładnie wnętrze i sprawdzamy czy nie ma pęknięć, śladów węgla oraz luźnych połączeń. Ściągamy palec rozdzielacza z wałka i sprawdzamy czy również nie jest pęknięty i nie posiada śladów węgla.

Nową kopułkę i palec rozdzielacza wymienia się razem z przewodami wysokiego napięcia. Jednak w przypadku braku jakichkolwiek oznak zużycia nie ma takiej konieczności. Dokładna kontrola i obserwacja pozwolą nam na dłuższe eksploatowanie tej części. Montaż wszystkich elementów przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak wyczyścić elektrody i klemy akumulatora?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

REKLAMA

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA