REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E11: ustawienie wskazówki obrotomierza

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA


Wskazania zawyżonych wartości obrotów, to zazwyczaj efekt rozładowanego akumulatora. Niestety taki stan zostaje, pomimo wymiany akumulatora na nowy. Wygląda to tak, że wskazówka obrotów zaczyna z pozycji np. 600 obrotów, czyli zawyża obroty.

W poradniku tym pokażemy, jak pozbyć się tego uciążliwego problemu w Corolli E11 po lifcie. Nie jest to trudna czynność, lecz wymaga trochę czasu. Co więcej, cena za taką usługę w serwisie ASO jest bardzo wysoka, dlatego też warto zrobić to samemu.

REKLAMA

Zaczynamy od odłączenia akumulatora, następnie przechodzimy do odkręcenia 2 wkrętów maskownicy zegarów. Teraz przekręcamy kierownicą o 90 stopni, tak, żeby można zauważyć dwie śrubki na maskownicy pod kierownicą. Jedna jest po lewej, zaś druga po prawej stronie. Odkręcamy je w celu poluzowania plastikowej obudowy kolumny kierowniczej. Pod kierownicą znajduje się jeszcze jedna śrubka, ją również odkręcamy. Teraz możemy zdjąć dolną część obudowy. Jak się lepiej przyjrzymy, okaże się, że nie było potrzeby luzowania obudów. Jednak, dzięki temu bez zbędnego siłowania wyjmiemy maskownicę zegarów.

Zobacz również: Toyota Corolla E11: wymiana linki otwierania bagażnika

Przechodzimy do wyjęcia maskownicy zegarów. Po uprzednim wykręceniu śrubek, zostaje nam uwolnienie jej z dwóch zatrzasków w dolnej części. Robimy to bardzo powoli i delikatnie. Zatrzaski mocno się trzymają, lecz wystarczy odrobina większej siły, żeby maskownica wyszła. Przystępujemy do wykręcenia zegarów, trzymają się one na 3 wkrętach.

Uważnie wyjmuj wkręty, tak, żeby nie wpadły pomiędzy kable.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przesuwamy dźwignię od wycieraczek w dół i wyjmujemy zegary. Przed całkowitym demontażem, należy wypiąć kable od zegarów. W tej wersji mamy do wypięcia dokładnie dwie wtyczki. Wyjmujemy zegary z auta i przenosimy nasz warsztat na stół. Musimy teraz zdemontować szybkę a potem plastikową maskownicę. Oba te elementy trzymają się na plastikowych zatrzaskach. Podważamy wszystkie równomiernie i zdejmujemy element.

Zobacz również: Jak zdiagnozować drobne usterki elektryczne?

Teraz musimy ściągnąć wskazówkę. Zabezpieczamy powierzchnię cyferblatu. Najlepiej za pomocą tekturki. Cyferblat ma bardzo delikatną strukturę i łatwo jest go uszkodzić. Za pomocą szczypiec zdejmujemy wskazówkę. Udajemy się do samochodu i podłączamy zegary. Wskazówka ustawi się na pozycję startową 0. Montujemy ponownie wskazówkę i sprawdzamy poprawność działania. Ważne, żeby nie wcisnąć jej za głęboko. Oczywiście należy również sprawdzić czy po rozruchu wskazówka nie opadnie. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń, składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Można również wyczyścić środek zegarów z kurzu, najlepiej delikatnym pędzelkiem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA