Toyota Corolla E11: ustawienie wskazówki obrotomierza
REKLAMA
REKLAMA
W poradniku tym pokażemy, jak pozbyć się tego uciążliwego problemu w Corolli E11 po lifcie. Nie jest to trudna czynność, lecz wymaga trochę czasu. Co więcej, cena za taką usługę w serwisie ASO jest bardzo wysoka, dlatego też warto zrobić to samemu.
REKLAMA
Zaczynamy od odłączenia akumulatora, następnie przechodzimy do odkręcenia 2 wkrętów maskownicy zegarów. Teraz przekręcamy kierownicą o 90 stopni, tak, żeby można zauważyć dwie śrubki na maskownicy pod kierownicą. Jedna jest po lewej, zaś druga po prawej stronie. Odkręcamy je w celu poluzowania plastikowej obudowy kolumny kierowniczej. Pod kierownicą znajduje się jeszcze jedna śrubka, ją również odkręcamy. Teraz możemy zdjąć dolną część obudowy. Jak się lepiej przyjrzymy, okaże się, że nie było potrzeby luzowania obudów. Jednak, dzięki temu bez zbędnego siłowania wyjmiemy maskownicę zegarów.
Zobacz również: Toyota Corolla E11: wymiana linki otwierania bagażnika
Przechodzimy do wyjęcia maskownicy zegarów. Po uprzednim wykręceniu śrubek, zostaje nam uwolnienie jej z dwóch zatrzasków w dolnej części. Robimy to bardzo powoli i delikatnie. Zatrzaski mocno się trzymają, lecz wystarczy odrobina większej siły, żeby maskownica wyszła. Przystępujemy do wykręcenia zegarów, trzymają się one na 3 wkrętach.
Uważnie wyjmuj wkręty, tak, żeby nie wpadły pomiędzy kable.
Przesuwamy dźwignię od wycieraczek w dół i wyjmujemy zegary. Przed całkowitym demontażem, należy wypiąć kable od zegarów. W tej wersji mamy do wypięcia dokładnie dwie wtyczki. Wyjmujemy zegary z auta i przenosimy nasz warsztat na stół. Musimy teraz zdemontować szybkę a potem plastikową maskownicę. Oba te elementy trzymają się na plastikowych zatrzaskach. Podważamy wszystkie równomiernie i zdejmujemy element.
Zobacz również: Jak zdiagnozować drobne usterki elektryczne?
Teraz musimy ściągnąć wskazówkę. Zabezpieczamy powierzchnię cyferblatu. Najlepiej za pomocą tekturki. Cyferblat ma bardzo delikatną strukturę i łatwo jest go uszkodzić. Za pomocą szczypiec zdejmujemy wskazówkę. Udajemy się do samochodu i podłączamy zegary. Wskazówka ustawi się na pozycję startową 0. Montujemy ponownie wskazówkę i sprawdzamy poprawność działania. Ważne, żeby nie wcisnąć jej za głęboko. Oczywiście należy również sprawdzić czy po rozruchu wskazówka nie opadnie. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń, składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Można również wyczyścić środek zegarów z kurzu, najlepiej delikatnym pędzelkiem.
REKLAMA
REKLAMA