REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E11: wymiana linki otwierania bagażnika

Robert Kuśpiel
Wymiana linki otwierania bagażnika w Toyocie Corolli.
Wymiana linki otwierania bagażnika w Toyocie Corolli.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samemu wymienić linkę otwierania bagażnika. Naszym autem, które do tego wykorzystamy, będzie Toyota Corolla E11 w wersji trzydrzwiowej. Cała wymiana jest dosyć łatwa i warto wykonać ją we własnym zakresie.

Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt płaski
• Klucz nasadowy 10
• Klucz nasadowy 12
• Klucz nasadowy 14

REKLAMA

REKLAMA

Naszą pracę zaczynamy od wymontowania fotela kierowcy. Może się to wydać bardzo trudne lecz to tylko pozory. Za pomocą klucza 14 odkręcamy 4 śruby, które mocują siedzenie. Dwie śruby są z przodu. Wystarczy odsunąć fotel maksymalnie do tyłu, żeby ułatwić sobie do nich dostęp. Kolejne dwie śruby znajdują się z tyłu. W tym przypadku są one osłonięte plastikowymi osłonami. Lewa strona pomiędzy fotelem a progiem, zaś druga na tunelu środkowym pod fotelem.

Zobacz również: Jak samemu wymienić tłumik?

Wyjmujemy fotel z samochodu i przechodzimy do demontażu tylnej kanapy. Zaczynamy od wyjęcia dolnej części, czyli siedziska. W tym celu musimy odkręcić dwie śruby trzymające siedzisko. Robimy to za pomocą klucza nr 12. Wyjmujemy siedzisko i przechodzimy do demontażu oparcia, bezpośrednio za kierowcą. Najpierw demontujemy pasy bezpieczeństwa. Wykorzystujemy do tego klucz 14. Demontujemy środkowy pas, lewy tylni i na końcu pas przedni kierowcy.

REKLAMA

Składamy lewe tylne oparcie i odwijamy dywanik, którym pokryte jest oparcie po stronie bagażnika. W celu spod dywanika bagażnikowego musimy wyjąć dwa czarne kołki, trzymające ten dywanik do podłogi. Teraz odsłaniamy rogi dywanika, pod którym znajdują się śruby do wykręcenia. Odkręcamy je za pomocą klucza 12. Wyjmujemy oparcie i przechodzimy do dalszego demontażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Demontujemy plastikową osłonę progu, wystarczy ją pociągnąć do góry. Następnie wypinamy plastik znajdujący się obok pedału sprzęgła. Odkręcamy mocowanie palcami lub kluczem 10. Kolejny krok, to zdjęcie boków drzwi, które trzymają się na kołkach, żeby zdjąć drugi, musimy najpierw zdemontować pierwszy. Oczywiście nie mówimy tutaj o boczku drzwi przednich.

Kiedy wyjmiemy kołki, ciągniemy jedną ręką za pojemnik na kubki, natomiast drugą za szczelinę po pasach. Ciągniemy na tyle silnie, żeby wyskoczyły kołki trzymające boczek do karoserii. Wyjmujemy boczek, nie jest to łatwe, gdyż musimy się nim mocno poruszyć, żeby wyjąć go z auta. W bagażniku zdejmujemy osłonę tylnego głośnika, ciągniemy ją do góry. Następnie zdejmujemy osłonę zamka bagażnika. Ostatni element, który musimy zdemontować to czarna maskownica po lewej stronie.

Zobacz również: Jakie narzędzia są niezbędne do sprawdzania i napraw instalacji elektrycznej?

Przystępujemy do wymiany linki. Odkręcamy śrubę mocującą cięgna otwierania bagażnika i wlewu paliwa. Odpinamy 3 białe zaczepy blokujące kable na progu. Następnie odsłaniamy wykładzinę podłogową i wyjmujemy cięgna od bagażnika i wlewu paliwa. Wymieniamy linkę i na koniec sprawdzamy, czy wszystko działa. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA