REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E11: wymiana podświetlenia zegarów

Robert Kuśpiel
Wymiana podświetlenia zegarów w Toyocie Corolla E11:
Wymiana podświetlenia zegarów w Toyocie Corolla E11:

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak w łatwy sposób zmienić standardowe podświetlenie zegarów. Będziemy mogli wymienić wszystkie żarówki, bądź zamontujemy na nie specjalne kapturki.

Co będzie nam potrzebne?
• Kapturki, bądź żarówki z kapturkami
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy

REKLAMA

REKLAMA

Wadą kapturków jest to, że pod wpływem temperatury tracą kolor. W serwisach Toyoty, możemy kupić kapturki wraz z kapturkiem czerwonym. Wytrzymują one kilka lat i cena nie jest wygórowana, koszt ok. 10zł za sztukę. Możemy również pokusić się o montaż diod, jednak w tym wypadku wymaga to trochę więcej czasu.
Zatem przystępujemy do wymiany podświetlenia.

Zobacz również: Toyota Corolla E11: wymiana linki otwierania bagażnika

Pierwszy krok, to odkręcenie śrubokrętem gwiazdkowym wkrętów w osłonie zegarów. Znajdują się one w górnej części osłony. Możemy teraz zacząć wyjmować osłonę. Najprawdopodobniej będzie wychodzić nam to bardzo opornie. Jednak nie trzeba ciągnąć na siłę. Wystarczy dobrze manewrować osłoną podczas wyjmowania. Kiedy się z nią uporamy, możemy przejść do wykręcenia mocowania zegarów.

REKLAMA

Przykręcone są za pomocą trzech wkrętów. Zanim je wyjmiemy otwieramy maskę silnika i szukamy linki licznika. Należy jej szukać przy wyjściu z grodzi, kończy się na obudowie skrzyni biegów. Za pomocą śrubokręta odbezpieczamy zabezpieczenie i ciągniemy linkę delikatnie do góry. W miejscu gdzie linka wchodzi do grodzi, musimy ją wepchnąć na około 3 cm. W ten sposób zapewnimy odpowiedni luz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak sprawdzić czy układ zapłonowy dostarcza odpowiednio wysokie napięcie?

Teraz możemy swobodnie wyjąć zegary. Pamiętamy o odłączeniu kostek elektrycznych. Przechodzimy do wymiany żarówek. Wykręcamy stare żarówki i w ich miejsce wkręcamy nowe. Pamiętamy, aby wszystkie były dobrze dokręcone. Przed montażem podpinamy kostki i sprawdzamy czy wszystko działa jak należy, mamy tutaj na myśli podświetlenie zegarów.

Jeżeli mamy zamiar zamontować diody, trzeba zakupić takie, które będą pasować do naszych zegarów. Wybór kolorów jest tutaj nieograniczony. Pamiętamy tylko o tym, żeby były to diody, które rozpraszają światło. Nie mogą być to diody punktowe. Pamiętamy również, że diody mają polaryzację. Jeżeli po zamontowaniu nie świecą, należy je obrócić. Kiedy wszystko działa składamy zegary i montujemy je w aucie.

Bardzo ważnym momentem jest, zakładanie linki na trzpień skrzyni biegów. Zabezpieczenie przy zakładaniu, musi być wyciągnięte na zewnątrz, tak jak miało to miejsce przy demontażu. Reszta elementów, jest montowana w odwrotnej kolejności. Taka modyfikacja, znacząco zmieni wygląd naszych standardowych zegarów.

Zobacz też: Toyota – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA