REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E11: wymiana podświetlenia zegarów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana podświetlenia zegarów w Toyocie Corolla E11:
Wymiana podświetlenia zegarów w Toyocie Corolla E11:

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy jak w łatwy sposób zmienić standardowe podświetlenie zegarów. Będziemy mogli wymienić wszystkie żarówki, bądź zamontujemy na nie specjalne kapturki.

Co będzie nam potrzebne?
• Kapturki, bądź żarówki z kapturkami
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy

REKLAMA

Wadą kapturków jest to, że pod wpływem temperatury tracą kolor. W serwisach Toyoty, możemy kupić kapturki wraz z kapturkiem czerwonym. Wytrzymują one kilka lat i cena nie jest wygórowana, koszt ok. 10zł za sztukę. Możemy również pokusić się o montaż diod, jednak w tym wypadku wymaga to trochę więcej czasu.
Zatem przystępujemy do wymiany podświetlenia.

Zobacz również: Toyota Corolla E11: wymiana linki otwierania bagażnika

REKLAMA

Pierwszy krok, to odkręcenie śrubokrętem gwiazdkowym wkrętów w osłonie zegarów. Znajdują się one w górnej części osłony. Możemy teraz zacząć wyjmować osłonę. Najprawdopodobniej będzie wychodzić nam to bardzo opornie. Jednak nie trzeba ciągnąć na siłę. Wystarczy dobrze manewrować osłoną podczas wyjmowania. Kiedy się z nią uporamy, możemy przejść do wykręcenia mocowania zegarów.

Przykręcone są za pomocą trzech wkrętów. Zanim je wyjmiemy otwieramy maskę silnika i szukamy linki licznika. Należy jej szukać przy wyjściu z grodzi, kończy się na obudowie skrzyni biegów. Za pomocą śrubokręta odbezpieczamy zabezpieczenie i ciągniemy linkę delikatnie do góry. W miejscu gdzie linka wchodzi do grodzi, musimy ją wepchnąć na około 3 cm. W ten sposób zapewnimy odpowiedni luz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak sprawdzić czy układ zapłonowy dostarcza odpowiednio wysokie napięcie?

Teraz możemy swobodnie wyjąć zegary. Pamiętamy o odłączeniu kostek elektrycznych. Przechodzimy do wymiany żarówek. Wykręcamy stare żarówki i w ich miejsce wkręcamy nowe. Pamiętamy, aby wszystkie były dobrze dokręcone. Przed montażem podpinamy kostki i sprawdzamy czy wszystko działa jak należy, mamy tutaj na myśli podświetlenie zegarów.

REKLAMA

Jeżeli mamy zamiar zamontować diody, trzeba zakupić takie, które będą pasować do naszych zegarów. Wybór kolorów jest tutaj nieograniczony. Pamiętamy tylko o tym, żeby były to diody, które rozpraszają światło. Nie mogą być to diody punktowe. Pamiętamy również, że diody mają polaryzację. Jeżeli po zamontowaniu nie świecą, należy je obrócić. Kiedy wszystko działa składamy zegary i montujemy je w aucie.

Bardzo ważnym momentem jest, zakładanie linki na trzpień skrzyni biegów. Zabezpieczenie przy zakładaniu, musi być wyciągnięte na zewnątrz, tak jak miało to miejsce przy demontażu. Reszta elementów, jest montowana w odwrotnej kolejności. Taka modyfikacja, znacząco zmieni wygląd naszych standardowych zegarów.

Zobacz też: Toyota – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA