Toyota Corolla E11: wymiana podświetlenia zegarów
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Kapturki, bądź żarówki z kapturkami
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
REKLAMA
Wadą kapturków jest to, że pod wpływem temperatury tracą kolor. W serwisach Toyoty, możemy kupić kapturki wraz z kapturkiem czerwonym. Wytrzymują one kilka lat i cena nie jest wygórowana, koszt ok. 10zł za sztukę. Możemy również pokusić się o montaż diod, jednak w tym wypadku wymaga to trochę więcej czasu.
Zatem przystępujemy do wymiany podświetlenia.
Zobacz również: Toyota Corolla E11: wymiana linki otwierania bagażnika
REKLAMA
Pierwszy krok, to odkręcenie śrubokrętem gwiazdkowym wkrętów w osłonie zegarów. Znajdują się one w górnej części osłony. Możemy teraz zacząć wyjmować osłonę. Najprawdopodobniej będzie wychodzić nam to bardzo opornie. Jednak nie trzeba ciągnąć na siłę. Wystarczy dobrze manewrować osłoną podczas wyjmowania. Kiedy się z nią uporamy, możemy przejść do wykręcenia mocowania zegarów.
Przykręcone są za pomocą trzech wkrętów. Zanim je wyjmiemy otwieramy maskę silnika i szukamy linki licznika. Należy jej szukać przy wyjściu z grodzi, kończy się na obudowie skrzyni biegów. Za pomocą śrubokręta odbezpieczamy zabezpieczenie i ciągniemy linkę delikatnie do góry. W miejscu gdzie linka wchodzi do grodzi, musimy ją wepchnąć na około 3 cm. W ten sposób zapewnimy odpowiedni luz.
Zobacz również: Jak sprawdzić czy układ zapłonowy dostarcza odpowiednio wysokie napięcie?
Teraz możemy swobodnie wyjąć zegary. Pamiętamy o odłączeniu kostek elektrycznych. Przechodzimy do wymiany żarówek. Wykręcamy stare żarówki i w ich miejsce wkręcamy nowe. Pamiętamy, aby wszystkie były dobrze dokręcone. Przed montażem podpinamy kostki i sprawdzamy czy wszystko działa jak należy, mamy tutaj na myśli podświetlenie zegarów.
REKLAMA
Jeżeli mamy zamiar zamontować diody, trzeba zakupić takie, które będą pasować do naszych zegarów. Wybór kolorów jest tutaj nieograniczony. Pamiętamy tylko o tym, żeby były to diody, które rozpraszają światło. Nie mogą być to diody punktowe. Pamiętamy również, że diody mają polaryzację. Jeżeli po zamontowaniu nie świecą, należy je obrócić. Kiedy wszystko działa składamy zegary i montujemy je w aucie.
Bardzo ważnym momentem jest, zakładanie linki na trzpień skrzyni biegów. Zabezpieczenie przy zakładaniu, musi być wyciągnięte na zewnątrz, tak jak miało to miejsce przy demontażu. Reszta elementów, jest montowana w odwrotnej kolejności. Taka modyfikacja, znacząco zmieni wygląd naszych standardowych zegarów.
Zobacz też: Toyota – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach
REKLAMA
REKLAMA