Jak efektywnie zarządzać energią elektryczną w samochodzie?

REKLAMA
REKLAMA
W ostatnich latach powstał system, którego wydajność jest większa od tradycyjnych akumulatorów aż o 50% przy wadze mniejszej o 20%, całkowicie szczelne, a więc prawdziwie bezobsługowe. System ten składa się ze sterowanej mikroprocesorowo ładowarki „Calira”, która gwarantuje utrzymanie optymalnego poziomu ładowania przy danej temperaturze, co pozwala na skrócenie czasu ładowania do niezbędnego minimum.
REKLAMA
Zobacz również: Jak używać prostownika?
REKLAMA
Zamiast płaskich płyt, akumulator „Optima” użyty w systemie ma jedną płytę o znacznej powierzchni, zwiniętą w rulon, która nie jest zanurzona w płynnym elektrolicie. Takie rozwiązanie pozwala na maksymalne zminimalizowanie procesu samorozładowania, co pozwala na pozostawienie takiego akumulatora nawet na rok bez potrzeby doładowywania. Jednocześnie z uwagi na brak połączeń między płytami w celach powoduje, że akumulator ten jest bardzo odporny na wstrząsy, nawet o dużej amplitudzie.
Co ciekawe, po podłączeniu stałego obciążenia o mocy 0,6 kW (tyle ma rozrusznik w niewielkim samochodzie), całkowite rozładowanie akumulatora o pojemności 55 Ah, pracującego w tym systemie nastąpi po upływie czasu, w którym rozładuje się akumulator żelowy o pojemności 80 Ah. Jak widać, sprawność takiego systemu jest bardzo wysoka. Przy mniejszej wadze można uzyskać podobne rezultaty, jak przy użyciu dużego i ciężkiego akumulatora tradycyjnego.
Zobacz również: Jak odłączać i podłączać akumulator?
W skład zestawu może wchodzić przetwornica sinusoidalna 230V, pozwalająca na podłączenie do akumulatora normalnych, domowych odbiorników energii, takich jak suszarka do włosów, a nawet – kuchenka mikrofalowa.
REKLAMA
REKLAMA