Skoda Superb I: wymiana filtra powietrza - poradnik
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku modelu Superb, musimy przeznaczyć trochę więcej czasu na wymianę filtra powietrza, niż w przypadku innych modeli. W naszym poradniku opieramy się na pierwszej generacji Superb z silnikiem 1.9 TDI 131KM. Zaczynamy od zgromadzenia wszystkich potrzebnych rzeczy, czyli:
• Filtr powietrza
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Śrubokręt płaski
• Odkurzacz
• Szmatka
REKLAMA
Zaczynamy od zakupu filtra powietrza. Możemy zdecydować się na oryginał z ASO lub wybrać odpowiedni zamiennik. Unosimy maskę i kierujemy nasz wzrok na lewą stronę. Znajduje się tam plastikowa osłona, którą musimy odkręcić. Zdejmujemy dwie zaślepki i odkręcamy znajdujące się pod nimi śruby. Robimy to, za pomocą śrubokręta gwiazdkowego.
Zobacz również: Seat: wymiana filtra paliwa
REKLAMA
Kolejny krok to odkręcenie osłony termicznej. Będzie ona widoczna po zdjęciu plastikowej osłony. Osłona zamocowana jest za pomocą 4 śrub, odkręcamy je śrubokrętem gwiazdkowym. Teraz możemy przejść, do odpięcia zatrzasków obudowy. W sumie mamy do odpięcia 3 zatrzaski. Jednak, na początek odpinamy tylko jeden, do którego mamy dostęp. Następnym krokiem, jest odkręcenie śrubek mocujących dolot powietrza do filtra. Są dokładnie dwie śruby.
Przechodzimy do demontażu dolotu. Wyjmujemy dolot i odłączamy go od łącznika, czyli od tak zwanej harmonijki. Jeżeli, chcemy zapewnić sobie lepszy dostęp, możemy również wymontować łącznik. Przechodzimy do odpięcia, dwóch pozostałych zatrzasków. Zdejmujemy pokrywę filtra i mamy już dostęp do filtra. Najprawdopodobniej, będzie bardzo mocno zabrudzony. Znane są praktyki odkurzania filtra i ponownego montażu, lecz my to odradzamy.
Zobacz również: Dlaczego konieczne jest sprawdzenie chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki?
Po wyjęciu filtra w dolnej części obudowy zobaczymy zanieczyszczenia, które musimy usunąć. Robimy to za pomocą odkurzacza. Należy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu. Nie zaleca się montażu filtra bez usunięcia zanieczyszczeń. Na koniec, kiedy już odkurzymy środek, możemy przetrzeć wnętrze wilgotną szmatką a następnie suchą. Na tak przygotowaną powierzchnię możemy zamontować nowy filtr paliwa.
Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby dokręcić dokładnie wszystkie śrubki. Podczas montażu lub demontażu zwracamy uwagę, żeby nie wyczepić niechcący niepotrzebnych przewodów. Może to spowodować niepoprawną pracę auta. Na koniec możemy wykonać jazdę próbną i sprawdzić czy auto prawidłowo się zachowuje.
REKLAMA
REKLAMA