Toyota Corolla E10: wymiana tylnych amortyzatorów
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od podniesienia auta i odkręcenia kół. Aby ułatwić zadania radzimy spryskać preparatem penetrującym wszystkie śruby amortyzatora, które będziemy musieli odkręcać. Następnie zapomocą klucza 13 mm odkręcamy od zwrotnicy łącznik stabilizatora iodczepiamy uchwyt przewodu hamulcowego.
REKLAMA
Wbagażniku auta zdejmujemy osłonę kielicha amortyzatora i odkręcamy trzy śruby M10, po czym wysuwamy McPhersona z kielicha w dół. Zapomocą ścisków, w które również należy się wyposażyć,ściągamy sprężyny i odkręcamy nakrętkę amortyzatora.
Zobacz również: Jak wymienić łączniki stabilizatora?
Następniezdejmujemy sprężynę i zakładamy na nowy amortyzator. Ponownieściągamy sprężynę i zakładamy nakładkę mocującą,odpuszczając powoli sprężynę tak, aby ułożyła się równo wmocowaniu. Pozostałe elementy składamy w odwrotnej kolejności.Przy wymianie drugiego amortyzatora postępujemy w tej samejkolejności, pamiętając o wcześniejszym opryskaniu śrubpreparatem typu WD-40 w celu uniknięcia rozcinania śrub.
Zobacz również: Jak wymienić łożysko kolumny McPhersona?
REKLAMA
REKLAMA