Honda Accord VII: wymiana sworzni górnego wahacza
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od podniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie podnosimy maskę i odkręcamy 5 śrub mocowania amortyzatora kluczem 13mm. Teraz odkręcamy dolne mocowanie resora i odpinamy kabel ABS-u. Odkręcamy sworzeń kluczem 13mm, podkładając pod niego jakiś twardy przedmiot, na przykład młotek, a następnie wybijamy go – także drugi młotek może się przydać. Nie zniechęcajmy się, jeśli się nie uda za pierwszym razem.
REKLAMA
Zobacz również: Jaka jest rzeczywista moc silnika?
Gdy już nam się to w końcu uda możemy zabrać się za odkręcenie górnego wahacza przykręconego dwoma śrubami 15mm. Z wyjętego wahacza, za pomocą płaskiego śrubokręta, ściągamy gumę, która jest na sworzniu. Ponownie za pomocą młotka i rurki dopasowanej do średnicy sworznia, aby nie zdeformować wahacza, wybijamy go na czymś twardym i stabilnym, na przykład używamy kowadła.
Zobacz również: W jaki sposób dbać o przewody zapłonowe?
Zakładając nowe sworznie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na zaznaczone na nich punkty, które powinny się stykać z tymi zaznaczonymi na wahaczach, ponieważ sworzeń porusza się tylko w dwie strony. Niepoprawny montaż może szybko spowodować jego zniszczenie i narazić inne podzespoły. Teraz tylko zakładamy gumy zabezpieczające i nakładamy smar techniczny. Resztę elementów składamy w analogicznej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA