REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla E10: wymiana płynu chłodniczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu chłodniczego zapewni nam prawidłowe chłodzenie naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić płyn w układzie chłodzenia w Toyocie Corolli E10.

Na samym początku warto wspomnieć o samym płynie chłodzącym. Podczas pracy z nim należy wyjątkowo uważać na skórę oraz powierzchnie lakierowane nadwozia naszej Toyoty Corolli E10. Jest on bardzo toksyczny. Trzeba również zadbać o czystość miejsca pracy - nie powinniśmy zostawiać żadnych plam powstałych podczas pracy z płynem chłodniczym. 

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

Zaczynamy od opróżnienia całego układu. Dobrym zwyczajem jest okresowe płukanie go i napełnianie nowym płynem. Zaleca się wykonywanie tej czynności, co 48 000 km lub co 2 lata. Sprawdzamy dokładnie wszystkie przewody elastyczne oraz korek wlewu chłodnicy. Teraz zaciągamy hamulec ręczny, otwieramy maskę i odkręcamy korek wlewu chłodnicy. Wykonujemy to na całkowicie zimnym silniku, gdyż w innym przypadku istnieje ryzyko poparzenia.

Następnie musimy dostać się do korka spustowego. W większości modeli musimy zdemontować osłonę, żeby zapewnić sobie swobodny dostęp. Podkładamy puste naczynie i odkręcamy korek. W między czasie, kiedy opróżnia się układ chłodniczy, możemy dokonać przeglądu wszystkich połączeń i przewodów.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do przepłukania całego układu. Najlepiej zrobić to za pomocą wody pod odpowiednim ciśnieniem. Usunie wówczas wszelkie wewnętrzne osady. Operację tą prowadzimy do momentu, kiedy woda wypływająca z korka spustowego będzie zupełnie czysta. Polecamy również usunięcie rdzy i kamienia kotłowego. W tym celu będziemy musieli zaopatrzyć się w specjalny środek. Koszt zakupu to około 20 zł wzwyż.

Jeżeli nasza chłodnica jest nadmiernie skorodowana i płukanie nie przynosi żadnych efektów, jesteśmy zmuszeni do jej wymiany. Przechodzimy do napełnienia układu. W tym celu zakręcamy korek spustowy. Ustawiamy pokrętło regulacji temperatury nawiewu w położeniu maksymalnego ogrzewania. Teraz wlewamy świeży płyn chłodniczy poprzez wlew chłodnicy. Robimy to do momentu osiągnięcia poziomu na wysokości górnego znaku.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Odpalamy Corollę i czekamy aż otworzy się termostat. Jak to rozpoznać? Górny przewód chłodniczy stanie się gorący. Gasimy silnik i czekamy aż trochę ostygnie. Uzupełniamy poziom cieczy chłodzącej do momentu ponownego wyrównania poziomu z górnym znacznikiem. Ściskamy górny przewód w celu usunięcia powietrza. Jeżeli stan płynu się zmienił należy go ponownie uzupełnić.

Uruchamiamy silnik i ponownie wykonujemy sprawdzenie poziomu płynu. Pojemność układu zależy od wersji Toyoty Corolli, jaką mamy. Minimalnie będzie nam potrzebne 4,6 l płynu a maksymalnie 5,5 l.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA