REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla E10: wymiana płynu chłodniczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu chłodniczego zapewni nam prawidłowe chłodzenie naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić płyn w układzie chłodzenia w Toyocie Corolli E10.

Na samym początku warto wspomnieć o samym płynie chłodzącym. Podczas pracy z nim należy wyjątkowo uważać na skórę oraz powierzchnie lakierowane nadwozia naszej Toyoty Corolli E10. Jest on bardzo toksyczny. Trzeba również zadbać o czystość miejsca pracy - nie powinniśmy zostawiać żadnych plam powstałych podczas pracy z płynem chłodniczym. 

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

REKLAMA

Zaczynamy od opróżnienia całego układu. Dobrym zwyczajem jest okresowe płukanie go i napełnianie nowym płynem. Zaleca się wykonywanie tej czynności, co 48 000 km lub co 2 lata. Sprawdzamy dokładnie wszystkie przewody elastyczne oraz korek wlewu chłodnicy. Teraz zaciągamy hamulec ręczny, otwieramy maskę i odkręcamy korek wlewu chłodnicy. Wykonujemy to na całkowicie zimnym silniku, gdyż w innym przypadku istnieje ryzyko poparzenia.

Następnie musimy dostać się do korka spustowego. W większości modeli musimy zdemontować osłonę, żeby zapewnić sobie swobodny dostęp. Podkładamy puste naczynie i odkręcamy korek. W między czasie, kiedy opróżnia się układ chłodniczy, możemy dokonać przeglądu wszystkich połączeń i przewodów.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do przepłukania całego układu. Najlepiej zrobić to za pomocą wody pod odpowiednim ciśnieniem. Usunie wówczas wszelkie wewnętrzne osady. Operację tą prowadzimy do momentu, kiedy woda wypływająca z korka spustowego będzie zupełnie czysta. Polecamy również usunięcie rdzy i kamienia kotłowego. W tym celu będziemy musieli zaopatrzyć się w specjalny środek. Koszt zakupu to około 20 zł wzwyż.

Jeżeli nasza chłodnica jest nadmiernie skorodowana i płukanie nie przynosi żadnych efektów, jesteśmy zmuszeni do jej wymiany. Przechodzimy do napełnienia układu. W tym celu zakręcamy korek spustowy. Ustawiamy pokrętło regulacji temperatury nawiewu w położeniu maksymalnego ogrzewania. Teraz wlewamy świeży płyn chłodniczy poprzez wlew chłodnicy. Robimy to do momentu osiągnięcia poziomu na wysokości górnego znaku.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Odpalamy Corollę i czekamy aż otworzy się termostat. Jak to rozpoznać? Górny przewód chłodniczy stanie się gorący. Gasimy silnik i czekamy aż trochę ostygnie. Uzupełniamy poziom cieczy chłodzącej do momentu ponownego wyrównania poziomu z górnym znacznikiem. Ściskamy górny przewód w celu usunięcia powietrza. Jeżeli stan płynu się zmienił należy go ponownie uzupełnić.

Uruchamiamy silnik i ponownie wykonujemy sprawdzenie poziomu płynu. Pojemność układu zależy od wersji Toyoty Corolli, jaką mamy. Minimalnie będzie nam potrzebne 4,6 l płynu a maksymalnie 5,5 l.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA