REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla E10: wymiana płynu chłodniczego

Robert Kuśpiel

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu chłodniczego zapewni nam prawidłowe chłodzenie naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić płyn w układzie chłodzenia w Toyocie Corolli E10.

Na samym początku warto wspomnieć o samym płynie chłodzącym. Podczas pracy z nim należy wyjątkowo uważać na skórę oraz powierzchnie lakierowane nadwozia naszej Toyoty Corolli E10. Jest on bardzo toksyczny. Trzeba również zadbać o czystość miejsca pracy - nie powinniśmy zostawiać żadnych plam powstałych podczas pracy z płynem chłodniczym. 

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia

Zaczynamy od opróżnienia całego układu. Dobrym zwyczajem jest okresowe płukanie go i napełnianie nowym płynem. Zaleca się wykonywanie tej czynności, co 48 000 km lub co 2 lata. Sprawdzamy dokładnie wszystkie przewody elastyczne oraz korek wlewu chłodnicy. Teraz zaciągamy hamulec ręczny, otwieramy maskę i odkręcamy korek wlewu chłodnicy. Wykonujemy to na całkowicie zimnym silniku, gdyż w innym przypadku istnieje ryzyko poparzenia.

Następnie musimy dostać się do korka spustowego. W większości modeli musimy zdemontować osłonę, żeby zapewnić sobie swobodny dostęp. Podkładamy puste naczynie i odkręcamy korek. W między czasie, kiedy opróżnia się układ chłodniczy, możemy dokonać przeglądu wszystkich połączeń i przewodów.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i regulacja zaworów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do przepłukania całego układu. Najlepiej zrobić to za pomocą wody pod odpowiednim ciśnieniem. Usunie wówczas wszelkie wewnętrzne osady. Operację tą prowadzimy do momentu, kiedy woda wypływająca z korka spustowego będzie zupełnie czysta. Polecamy również usunięcie rdzy i kamienia kotłowego. W tym celu będziemy musieli zaopatrzyć się w specjalny środek. Koszt zakupu to około 20 zł wzwyż.

Jeżeli nasza chłodnica jest nadmiernie skorodowana i płukanie nie przynosi żadnych efektów, jesteśmy zmuszeni do jej wymiany. Przechodzimy do napełnienia układu. W tym celu zakręcamy korek spustowy. Ustawiamy pokrętło regulacji temperatury nawiewu w położeniu maksymalnego ogrzewania. Teraz wlewamy świeży płyn chłodniczy poprzez wlew chłodnicy. Robimy to do momentu osiągnięcia poziomu na wysokości górnego znaku.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Odpalamy Corollę i czekamy aż otworzy się termostat. Jak to rozpoznać? Górny przewód chłodniczy stanie się gorący. Gasimy silnik i czekamy aż trochę ostygnie. Uzupełniamy poziom cieczy chłodzącej do momentu ponownego wyrównania poziomu z górnym znacznikiem. Ściskamy górny przewód w celu usunięcia powietrza. Jeżeli stan płynu się zmienił należy go ponownie uzupełnić.

Uruchamiamy silnik i ponownie wykonujemy sprawdzenie poziomu płynu. Pojemność układu zależy od wersji Toyoty Corolli, jaką mamy. Minimalnie będzie nam potrzebne 4,6 l płynu a maksymalnie 5,5 l.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA