REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: wymiana filtra paliwa i powietrza

Robert Kuśpiel
Wymianę wkładu filtra powietrza powinniśmy dokonywać co roku lub co 25 000 km.
Wymianę wkładu filtra powietrza powinniśmy dokonywać co roku lub co 25 000 km.

REKLAMA

REKLAMA

O tym jak ważna jest regularna wymiana filtrów nie trzeba nikogo przekonywać. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić filtr powietrza i paliwa w Toyocie Corolli E10.

Wymianę wkładu filtra powietrza dokonujemy w Toyocie Corolli E10 co roku lub co 25 000 km. Opis ten dotyczy wyłącznie silników benzynowych. Koszt zakupu nie jest wysoki - w zależności od firmy waha się od 20 do 50 zł. Proponujemy materiały eksploatacyjne znanych markowych firm.

REKLAMA

Pierwszy krok to zdemontowanie czterech zacisków sprężynowych. Mocują one ze sobą dwie części obudowy. Unosimy do góry górną pokrywę i wyjmujemy filtr. W przypadku wcześniejszej kontroli niż zalecana może okazać się, że nasz filtr nie jest mocno zabrudzony. W takim wypadku należy go wyjąć i przedmuchać sprężonym powietrzem. Zabrania się mycia takiego filtra - jest to dopuszczalne tylko w przypadku zastosowania specjalnej sportowej wkładki, którą myjemy odpowiednim środkiem. Podczas tych prac uważajmy, żeby nie zabrudzić wnętrza obudowy filtra.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzenie przewodów elastycznych

REKLAMA

Nigdy nie należy jeździć z wymontowanym wkładem filtrującym, gdyż w ten sposób można bardzo szybko uszkodzić silnik poprzez zanieczyszczenia. W najgorszym przypadku może dojść do zapalenia mieszanki w przewodzie dolotowym, co mogłoby się przyczynić do powstania pożaru. Przed zamontowaniem nowego lub wyczyszczonego filtra należy dokładnie wyczyścić wnętrze obudowy.

Sprawdzamy, czy filtr jest dokładnie osadzony i montujemy obudowę zapinając na koniec spinki mocujące.Przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Tutaj wymiana dokonywana jest, co 48 000 km, jednak nie rzadziej niż 2 lata. Koszt zakupu takiego filtra do Toyoty Corolli E10 to około 50zł. Na początku odłączamy przewód masy od ujemnego bieguna akumulatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Filtr znajduje się w przedziale silnika na przegrodzie nadwozia. Jest on w kształcie puszki. Za pomocą klucza do filtrów przytrzymujemy go i odkręcamy śrubę znajdującą się na górze filtru i luzujemy połączenie w dolnej części. Odkręcamy wspornik z przegrody nadwozia i wyjmujemy stary filtr razem z nim. 

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

REKLAMA

Prawidłowo zamontowany filtr powinien być zamontowany w następujący sposób. Wylotowy przewód powinien być skierowany ku górze, a dolotowy do dołu. Przy każdej wymianie stosujemy nowe, zgniatane podkładki uszczelniające. Powinny się znajdować w pudełku razem z filtrem. Zakładamy końcówki mocujące przewodów i dokładnie je dokręcamy.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Po całej pracy odpalamy Corollę E10 i wykonujemy jazdę próbną. Na samym początku mogą być problemy z odpaleniem, jednak wystarczy pokręcić dłużej rozrusznikiem i silnik powinien uruchomić się bez żadnego problemu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: wymiana płynu chłodniczego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA