REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych w Toyocie Corolli E10. Fot. Fotolia
Sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych w Toyocie Corolli E10. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Świece zapłonowe to kolejny element, który możemy skontrolować we własnym zakresie. W poradniku tym dowiesz się jak sprawdzić i wymienić świece zapłonowe w Toyocie Corolli E10.

Wymiana świec zapłonowych w silniku benzynowym w Toyocie Corolli E10 nie jest tak trudna jak w przypadku diesla. Tutaj mamy znacznie mniejsze ryzyko ukręcenia świecy. W przypadku silników na olej napędowy, zapieczone świece stają się praktycznie nie do wykręcenia.

REKLAMA

Zaczynamy od zebrania potrzebnych części i narzędzi. Na pewno będziemy potrzebować nowych świec do naszej Corolli E10. Koszt jednej to około 30 – 50zł w zależności od producenta.

Co będzie nam potrzebne?
• Klucz do świec zapłonowych, nasadka musi być wyłożona gumą
• Szczelinomierz
• Klucz dynamometryczny (opcjonalnie)

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów, co 400 kilometrów

REKLAMA

Kupując nowe świece warto upewnić się, że pasują do Toyoty Corolli E10. Sprzedawca w sklepie ma odpowiednie katalogi każdej z firm i może idealnie dobrać świece dedykowane do naszego auta. Przed montażem zalecamy sprawdzić każdą z nich pod względem uszkodzeń mechanicznych. Wszelkie ślady pęknięć na ceramicznym izolatorze od razu eliminują taką świecę z montażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz przechodzimy do pomiaru odstępu elektrod. Producent zazwyczaj ma ustaloną wartość, która może wymagać regulacji. W przypadku wszystkich modeli z silnikiem benzynowym odległość ta powinna wynosić 1.09mm. Za pomocą szczelinomierza możemy osiągnąć tą wartość. Doginanie elektrody należy robić z dużym wyczuciem. Robimy to bardzo delikatnie, dokonując co chwilę pomiaru.

Wykorzystując sprężone powietrze lub odkurzacz czyścimy dokładnie powierzchnie wokół świec. Do tego zabiegu dobra jest również zwyczajna pompka rowerowa. Nie dopuszczalne jest wprowadzenie zanieczyszczeń w miejscu montażu świec. Na początku zdejmujemy przewód zapłonowy (sprawdzamy ich stan). Świece wykręcamy pojedynczo i od razu montujemy nową, żeby nie pomylić kolejności. Podczas montażu uważamy, żeby równo ją wkręcać. Wszelkie przekrzywienia są niedopuszczalne.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

REKLAMA

Po wyjęciu starych dokładnie oglądamy ich stan. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać kondycję naszego silnika. Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy, świadczy to o dużym zużyciu silnika. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Moment dokręcania każdej ze świec to 18 Nm. W przypadku braku klucza dynamometrycznego musimy dokręcać świece na wyczucie. Jest to dosyć ryzykowne, jednak możliwe do wykonania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA