REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych w Toyocie Corolli E10. Fot. Fotolia
Sprawdzenie i wymiana świec zapłonowych w Toyocie Corolli E10. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Świece zapłonowe to kolejny element, który możemy skontrolować we własnym zakresie. W poradniku tym dowiesz się jak sprawdzić i wymienić świece zapłonowe w Toyocie Corolli E10.

Wymiana świec zapłonowych w silniku benzynowym w Toyocie Corolli E10 nie jest tak trudna jak w przypadku diesla. Tutaj mamy znacznie mniejsze ryzyko ukręcenia świecy. W przypadku silników na olej napędowy, zapieczone świece stają się praktycznie nie do wykręcenia.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od zebrania potrzebnych części i narzędzi. Na pewno będziemy potrzebować nowych świec do naszej Corolli E10. Koszt jednej to około 30 – 50zł w zależności od producenta.

Co będzie nam potrzebne?
• Klucz do świec zapłonowych, nasadka musi być wyłożona gumą
• Szczelinomierz
• Klucz dynamometryczny (opcjonalnie)

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów, co 400 kilometrów

REKLAMA

Kupując nowe świece warto upewnić się, że pasują do Toyoty Corolli E10. Sprzedawca w sklepie ma odpowiednie katalogi każdej z firm i może idealnie dobrać świece dedykowane do naszego auta. Przed montażem zalecamy sprawdzić każdą z nich pod względem uszkodzeń mechanicznych. Wszelkie ślady pęknięć na ceramicznym izolatorze od razu eliminują taką świecę z montażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz przechodzimy do pomiaru odstępu elektrod. Producent zazwyczaj ma ustaloną wartość, która może wymagać regulacji. W przypadku wszystkich modeli z silnikiem benzynowym odległość ta powinna wynosić 1.09mm. Za pomocą szczelinomierza możemy osiągnąć tą wartość. Doginanie elektrody należy robić z dużym wyczuciem. Robimy to bardzo delikatnie, dokonując co chwilę pomiaru.

Wykorzystując sprężone powietrze lub odkurzacz czyścimy dokładnie powierzchnie wokół świec. Do tego zabiegu dobra jest również zwyczajna pompka rowerowa. Nie dopuszczalne jest wprowadzenie zanieczyszczeń w miejscu montażu świec. Na początku zdejmujemy przewód zapłonowy (sprawdzamy ich stan). Świece wykręcamy pojedynczo i od razu montujemy nową, żeby nie pomylić kolejności. Podczas montażu uważamy, żeby równo ją wkręcać. Wszelkie przekrzywienia są niedopuszczalne.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Po wyjęciu starych dokładnie oglądamy ich stan. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać kondycję naszego silnika. Jeżeli stożek izolatora świecy jest biały, czysty i bez osadów oznacza to zbyt ubogą mieszankę. W przypadku czarnego, twardego osadu można twierdzić, że mieszanka jest zbyt bogata. Jeżeli dostrzegamy olej na świecy, świadczy to o dużym zużyciu silnika. Stożek z brązowym lub szarobrązowym osadem wskazuje na prawidłowy stan silnika.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Moment dokręcania każdej ze świec to 18 Nm. W przypadku braku klucza dynamometrycznego musimy dokręcać świece na wyczucie. Jest to dosyć ryzykowne, jednak możliwe do wykonania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

REKLAMA

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA