REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: kontrola i wymiana pasków klinowych

Robert Kuśpiel
Kontrola pasków napędowych w Toyocie Corolli E10.
Kontrola pasków napędowych w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

Regularna kontrola pasków klinowych (razem z ich wymianą) zmniejsza ryzyko niespodziewanej awarii. W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić kontrolę/wymianę paska klinowego w Toyocie Corolli E10.

Przegląd pasków w Toyota Corolla należy przeprowadzać, co 24 tyś, lecz nie rzadziej niż 12 miesięcy. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu sobie z nią poradzimy. Pasek alternatora, pompy wspomagania, sprężarki klimatyzacji znajdują się po prawej stronie silnika. Prawidłowa praca silnika zależy od dobrego naciągu paska alternatora. Ulega on dużym naprężeniom i z czasem traci swoje właściwości.

REKLAMA

REKLAMA

Liczba pasków, które występują w aucie zależy od wersji wyposażenia. Jeden pasek przekazuje napęd z wału korbowego na pompę wody i alternator. W przypadku klimatyzacji i pompy wspomagania występuje jeden wspólny lub dwa oddzielne paski. Otwieramy maskę i przystępujemy do kontroli. Sprawdzamy czy nie ma widocznych pęknięć, przetarć na krawędziach paska i jego powierzchni.

Zobacz też: Jak uruchamiać silnik w czasie dużych upałów?

Prawidłowy naciąg sprawdza się mierząc ugięcie w połowie odległości pomiędzy kołami pasowymi. Za pomocą kciuka naciskamy mocno w miejscu zamierzonego pomiaru i mierzymy ugięcie za pomocą linijki. W przypadku, kiedy odległość między kołami wynosi od 17,9 do 28cm to pasek powinien się ugiąć o 6,25mm. Jeżeli odległość jest z przedziału od 30,5 do 40,6 cm, pasek powinien ugiąć się o 1.3cm.

REKLAMA

Przechodzimy do regulacji paska naciągu. Stosowane są dwie metody w zależności od konfiguracji auta. Jeśli chodzi o pasek alternatora, tutaj regulacja jest taka sama w każdym modelu. Odbywa się poprzez śruby mocujące i regulacyjno – blokujące. W przypadku pozostałych pasków możliwa jest regulacja za pomocą nakrętki blokującej i śrub regulacyjnych oraz przy pompie wspomagania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kompendium: jakie narzędzia i akcesoria są potrzebne do serwisowania auta?

W tym drugim przypadku należy poluzować śrubę regulacyjną, która zabezpiecza pompę i obrócić ją (od silnika w celu naciągnięcia i do silnika w celu poluzowania. Powtarzamy tą operację do momentu aż stwierdzimy, że naciąg jest odpowiedni. Na koniec dokręcamy śrubę. Przy wymianie pasków postępujemy podobnie. Luzujemy go i zsuwamy z koła. Należy pamiętać, że najlepiej wymieniać paski parami.

Po montażu sprawdzamy dokładnie poprawność zamontowania. Nie jest dopuszczalne, żeby ocierał o coś podczas pracy. Kiedy mamy pewność, że przeprowadziliśmy poprawnie montaż, przechodzimy do ustawienia odpowiedniego naciągu. Robimy to sposobem, który został zaprezentowany w tym artykule. Koszt pasków nie powinien przekroczyć 100zł. Wszystko zależy od tego, na jaką firmę się zdecydujemy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA