REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie przewodów elastycznych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Toyocie Corolli E10.
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę przewodów elastycznych w przedziale silnika Toyoty Corolli E10. Co najważniejsze, nie potrzeba wielkich umiejętności, żeby przeprowadzić ją samemu.

W przegrodzie silnika występują bardzo wysokie temperatury. Sprzyjają one uszkodzeniom gumowych i plastikowych przewodów, znajdujących się w różnych układach i osprzęcie jednostki napędowej. Właśnie dlatego warto wykonywać okresowe przeglądy przewodów elastycznych. Można wtedy zlokalizować wszelkie pęknięcia, przetarcia lub zmiany właściwości mechanicznych.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

REKLAMA

Podczas wstępnej kontroli należy zwrócić szczególną uwagę na złącza przewodów elastycznych. W większości przypadków zabezpieczone są sprężystymi obejmami zaciskowymi. Pierwszy krok to sprawdzenie czy zachowały odpowiednią sprężystość. Jeżeli można je ściągnąć bez większego oporu, konieczna jest wymiana. Kontrolując przewody bez obejm zwracamy uwagę na jego stan. Nie może być rozciągnięty lub stwardniały. Wszelkie widoczne wycieki świadczą o konieczności wymiany.

Stosując się do tych zaleceń zaczynamy kontrolę od przewodów podciśnienia. Dokładnie sprawdzamy te od układu kontroli emisji spalin i sterowania silnika. Nie są trudne w lokalizacji dzięki swym oznaczeniom. Są różnego koloru lub mają kolorowe paski. Ich wielkość i grubość zależy od funkcji, jakie spełniają. W przypadku wymiany kupujemy zamiennik o tych samych parametrach.

Sprawdzamy dokładnie plastikowe złącza w kształcie litery „T”. Do dobrego testu szczelności można wykorzystać przewód podciśnienia. Jego jeden koniec trzymamy przy uchu natomiast drugi przesuwamy po powierzchni sprawdzanego przewodu nasłuchując ewentualnego syczenia. To wszystko wykonujemy na uruchomionym silniku, dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do kontroli elastycznych przewodów paliwa. Podczas wykonywania tej operacji należy pozbyć się wszystkich źródeł ognia, jak na przykład papierosy. Sprawdzamy stan przewodów, szukamy ewentualnych przetarć lub pęknięć. Sprawdzamy elementy mocujące, gdyż po pewnym czasie tracą one swoją sprężystość i kwalifikują się do wymiany. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, pamiętajmy, żeby kupić przewody dedykowane do danego modelu auta.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów, co 400 kilometrów

Kolejny krok to sprawdzenie sztywnych przewodów paliwa i układu hamulcowego. Tutaj sprawa wygląda podobnie, jednak większą uwagę przywiązujemy do ewentualnych zagięć. Oczywiście zdarzają się również pęknięcia. Warto skontrolować okolicy pompy hamulcowej, tutaj również zdarzają się wycieki.

Taką kontrolę wykonujemy, co 12 000 km lub nie rzadziej, niż co roku. Jeśli nie stwierdzamy żadnych usterek, nie ma konieczności jakiejkolwiek wymiany.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA