REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie przewodów elastycznych

Robert Kuśpiel
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Toyocie Corolli E10.
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę przewodów elastycznych w przedziale silnika Toyoty Corolli E10. Co najważniejsze, nie potrzeba wielkich umiejętności, żeby przeprowadzić ją samemu.

W przegrodzie silnika występują bardzo wysokie temperatury. Sprzyjają one uszkodzeniom gumowych i plastikowych przewodów, znajdujących się w różnych układach i osprzęcie jednostki napędowej. Właśnie dlatego warto wykonywać okresowe przeglądy przewodów elastycznych. Można wtedy zlokalizować wszelkie pęknięcia, przetarcia lub zmiany właściwości mechanicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Podczas wstępnej kontroli należy zwrócić szczególną uwagę na złącza przewodów elastycznych. W większości przypadków zabezpieczone są sprężystymi obejmami zaciskowymi. Pierwszy krok to sprawdzenie czy zachowały odpowiednią sprężystość. Jeżeli można je ściągnąć bez większego oporu, konieczna jest wymiana. Kontrolując przewody bez obejm zwracamy uwagę na jego stan. Nie może być rozciągnięty lub stwardniały. Wszelkie widoczne wycieki świadczą o konieczności wymiany.

Stosując się do tych zaleceń zaczynamy kontrolę od przewodów podciśnienia. Dokładnie sprawdzamy te od układu kontroli emisji spalin i sterowania silnika. Nie są trudne w lokalizacji dzięki swym oznaczeniom. Są różnego koloru lub mają kolorowe paski. Ich wielkość i grubość zależy od funkcji, jakie spełniają. W przypadku wymiany kupujemy zamiennik o tych samych parametrach.

REKLAMA

Sprawdzamy dokładnie plastikowe złącza w kształcie litery „T”. Do dobrego testu szczelności można wykorzystać przewód podciśnienia. Jego jeden koniec trzymamy przy uchu natomiast drugi przesuwamy po powierzchni sprawdzanego przewodu nasłuchując ewentualnego syczenia. To wszystko wykonujemy na uruchomionym silniku, dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do kontroli elastycznych przewodów paliwa. Podczas wykonywania tej operacji należy pozbyć się wszystkich źródeł ognia, jak na przykład papierosy. Sprawdzamy stan przewodów, szukamy ewentualnych przetarć lub pęknięć. Sprawdzamy elementy mocujące, gdyż po pewnym czasie tracą one swoją sprężystość i kwalifikują się do wymiany. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, pamiętajmy, żeby kupić przewody dedykowane do danego modelu auta.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów, co 400 kilometrów

Kolejny krok to sprawdzenie sztywnych przewodów paliwa i układu hamulcowego. Tutaj sprawa wygląda podobnie, jednak większą uwagę przywiązujemy do ewentualnych zagięć. Oczywiście zdarzają się również pęknięcia. Warto skontrolować okolicy pompy hamulcowej, tutaj również zdarzają się wycieki.

Taką kontrolę wykonujemy, co 12 000 km lub nie rzadziej, niż co roku. Jeśli nie stwierdzamy żadnych usterek, nie ma konieczności jakiejkolwiek wymiany.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA