REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzenie przewodów elastycznych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Toyocie Corolli E10.
Sprawdzanie przewodów elastycznych w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę przewodów elastycznych w przedziale silnika Toyoty Corolli E10. Co najważniejsze, nie potrzeba wielkich umiejętności, żeby przeprowadzić ją samemu.

W przegrodzie silnika występują bardzo wysokie temperatury. Sprzyjają one uszkodzeniom gumowych i plastikowych przewodów, znajdujących się w różnych układach i osprzęcie jednostki napędowej. Właśnie dlatego warto wykonywać okresowe przeglądy przewodów elastycznych. Można wtedy zlokalizować wszelkie pęknięcia, przetarcia lub zmiany właściwości mechanicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Podczas wstępnej kontroli należy zwrócić szczególną uwagę na złącza przewodów elastycznych. W większości przypadków zabezpieczone są sprężystymi obejmami zaciskowymi. Pierwszy krok to sprawdzenie czy zachowały odpowiednią sprężystość. Jeżeli można je ściągnąć bez większego oporu, konieczna jest wymiana. Kontrolując przewody bez obejm zwracamy uwagę na jego stan. Nie może być rozciągnięty lub stwardniały. Wszelkie widoczne wycieki świadczą o konieczności wymiany.

Stosując się do tych zaleceń zaczynamy kontrolę od przewodów podciśnienia. Dokładnie sprawdzamy te od układu kontroli emisji spalin i sterowania silnika. Nie są trudne w lokalizacji dzięki swym oznaczeniom. Są różnego koloru lub mają kolorowe paski. Ich wielkość i grubość zależy od funkcji, jakie spełniają. W przypadku wymiany kupujemy zamiennik o tych samych parametrach.

REKLAMA

Sprawdzamy dokładnie plastikowe złącza w kształcie litery „T”. Do dobrego testu szczelności można wykorzystać przewód podciśnienia. Jego jeden koniec trzymamy przy uchu natomiast drugi przesuwamy po powierzchni sprawdzanego przewodu nasłuchując ewentualnego syczenia. To wszystko wykonujemy na uruchomionym silniku, dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do kontroli elastycznych przewodów paliwa. Podczas wykonywania tej operacji należy pozbyć się wszystkich źródeł ognia, jak na przykład papierosy. Sprawdzamy stan przewodów, szukamy ewentualnych przetarć lub pęknięć. Sprawdzamy elementy mocujące, gdyż po pewnym czasie tracą one swoją sprężystość i kwalifikują się do wymiany. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, pamiętajmy, żeby kupić przewody dedykowane do danego modelu auta.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów, co 400 kilometrów

Kolejny krok to sprawdzenie sztywnych przewodów paliwa i układu hamulcowego. Tutaj sprawa wygląda podobnie, jednak większą uwagę przywiązujemy do ewentualnych zagięć. Oczywiście zdarzają się również pęknięcia. Warto skontrolować okolicy pompy hamulcowej, tutaj również zdarzają się wycieki.

Taką kontrolę wykonujemy, co 12 000 km lub nie rzadziej, niż co roku. Jeśli nie stwierdzamy żadnych usterek, nie ma konieczności jakiejkolwiek wymiany.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA