REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Toyocie Corolli E10.
Wymiana oleju silnikowego w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

Regularne wymiany oleju znacząco wpływają na stan naszego auta. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Toyocie Corolli E10.

Zużyty, zanieczyszczony i rozrzedzony olej powoduje szybsze zużycie silnika naszej Toyoty Corolli E10. Wymianę oleju należy przeprowadzić, co 10 tysięcy kilometrów lub nie rzadziej, niż co 12 miesięcy. Pierwszy krok to zebranie odpowiednich narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola i wymiana pasków klinowych

Co będzie nam potrzebne do wymiany oleju w Toyocie Corolli E10?

• Nowy olej
• Nowy filtr oleju
• Naczynie na pusty olej
• Klucz do filtru
• Zestaw kluczy nasadowych
• Czyste szmaty

Zobacz też: Jak często trzeba wymieniać filtr powietrza, czy można to zrobić samemu?

REKLAMA

Całą operację wymiany oleju i filtra najlepiej przeprowadzać z pozycji podnośnika warsztatowego (platformy) lub kanału warsztatowego. Można również skorzystać z kobyłek jednak nie jest to bezpieczne rozwiązanie. Wymiany należy dokonywać przy ciepłym silniku. Rozgrzany olej wypływa o wiele lepiej niż zimny. Odkręcamy korek wlewu oleju i zaczynamy pracę. Podkładamy puste naczynie na olej pod korek spustowy znajdujący się w misce olejowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy uważać żeby się nie oparzyć, rozgrzany olej jest bardzo gorący. Warto skontrolować napełnione naczynie czy nie występują w nim opiłki metalu. Wycieramy korek spustowy za pomocą czystej szmatki. To samo wykonujemy z powierzchnią miski olejowej. Zakręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo delikatnie, żeby nie zerwać gwintu. Opuszczamy samochód na ziemię, jeśli korzystaliśmy z platformy warsztatowej.

Luzujemy filtr oleju za pomocą specjalnego klucza do filtrów. Pamiętajmy, że obracamy go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Po oddzieleniu go od kadłuba silnika od razu obracamy go otworem do góry żeby nie wylewał się z niego olej. Za pomocą szmatki czyścimy dokładnie powierzchnie montażu filtru. Zwracamy uwagę, żeby nie pozostały żadne części uszczelki starego filtru.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

Zakup nowego filtru to wydatek około 30 złotych. Jeśli chodzi o olej do Toyoty Corolli E10 producent zaleca 15W40, 10W30, 20W50. W zależności od silnika, jaki posiadamy potrzebne są nam następujące ilości oleju: dla silnika 1.3 – 2.9l, 1.6 – 3.1l, 1.8 – 3.8l. Polecamy materiały i płyny eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów. Smarujemy uszczelkę olejem i wciskamy ją na właściwe miejsce. Przykręcamy filtr ręką do momentu wyczuwalnego delikatnego oporu. Następnie dokręcamy go jeszcze o ¾ obrotu.

Wlewamy około 3 litry świeżego oleju, zakręcamy korek oleju. Czekamy kilka minut i sprawdzamy poziom oleju na bagnecie. Jeżeli jest na oznaczeniu „F” uruchamiamy silnik. Upewniamy się, ze nie ma wycieków oleju i gasimy silnik. Ponownie sprawdzamy stan poziomu oleju na bagnecie i uzupełniamy ewentualną różnicę.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA