REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Toyocie Corolli E10.
Wymiana oleju silnikowego w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

Regularne wymiany oleju znacząco wpływają na stan naszego auta. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej w Toyocie Corolli E10.

Zużyty, zanieczyszczony i rozrzedzony olej powoduje szybsze zużycie silnika naszej Toyoty Corolli E10. Wymianę oleju należy przeprowadzić, co 10 tysięcy kilometrów lub nie rzadziej, niż co 12 miesięcy. Pierwszy krok to zebranie odpowiednich narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola i wymiana pasków klinowych

Co będzie nam potrzebne do wymiany oleju w Toyocie Corolli E10?

• Nowy olej
• Nowy filtr oleju
• Naczynie na pusty olej
• Klucz do filtru
• Zestaw kluczy nasadowych
• Czyste szmaty

Zobacz też: Jak często trzeba wymieniać filtr powietrza, czy można to zrobić samemu?

REKLAMA

Całą operację wymiany oleju i filtra najlepiej przeprowadzać z pozycji podnośnika warsztatowego (platformy) lub kanału warsztatowego. Można również skorzystać z kobyłek jednak nie jest to bezpieczne rozwiązanie. Wymiany należy dokonywać przy ciepłym silniku. Rozgrzany olej wypływa o wiele lepiej niż zimny. Odkręcamy korek wlewu oleju i zaczynamy pracę. Podkładamy puste naczynie na olej pod korek spustowy znajdujący się w misce olejowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy uważać żeby się nie oparzyć, rozgrzany olej jest bardzo gorący. Warto skontrolować napełnione naczynie czy nie występują w nim opiłki metalu. Wycieramy korek spustowy za pomocą czystej szmatki. To samo wykonujemy z powierzchnią miski olejowej. Zakręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo delikatnie, żeby nie zerwać gwintu. Opuszczamy samochód na ziemię, jeśli korzystaliśmy z platformy warsztatowej.

Luzujemy filtr oleju za pomocą specjalnego klucza do filtrów. Pamiętajmy, że obracamy go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Po oddzieleniu go od kadłuba silnika od razu obracamy go otworem do góry żeby nie wylewał się z niego olej. Za pomocą szmatki czyścimy dokładnie powierzchnie montażu filtru. Zwracamy uwagę, żeby nie pozostały żadne części uszczelki starego filtru.

Zobacz też: Mazda 323 IV: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Zakup nowego filtru to wydatek około 30 złotych. Jeśli chodzi o olej do Toyoty Corolli E10 producent zaleca 15W40, 10W30, 20W50. W zależności od silnika, jaki posiadamy potrzebne są nam następujące ilości oleju: dla silnika 1.3 – 2.9l, 1.6 – 3.1l, 1.8 – 3.8l. Polecamy materiały i płyny eksploatacyjne dobrych, sprawdzonych producentów. Smarujemy uszczelkę olejem i wciskamy ją na właściwe miejsce. Przykręcamy filtr ręką do momentu wyczuwalnego delikatnego oporu. Następnie dokręcamy go jeszcze o ¾ obrotu.

Wlewamy około 3 litry świeżego oleju, zakręcamy korek oleju. Czekamy kilka minut i sprawdzamy poziom oleju na bagnecie. Jeżeli jest na oznaczeniu „F” uruchamiamy silnik. Upewniamy się, ze nie ma wycieków oleju i gasimy silnik. Ponownie sprawdzamy stan poziomu oleju na bagnecie i uzupełniamy ewentualną różnicę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA