REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów co 400 kilometrów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola płynów eksploatacyjnych w Toyocie Corolli E10.
Kontrola płynów eksploatacyjnych w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzanie poziomu płynów to podstawa w eksploatacji każdego auta. W poradniku tym dowiesz się jak samemu przeprowadzić taką kontrolę w Toyocie Corolli E10.

W momencie sprawdzania poziomu płynów eksploatacyjnych nasza Toyota Corolla E10 powinna stać na równej powierzchni. Zaczynamy od kontroli oleju silnikowego. Pomiar jest miarodajny, jeżeli zostanie wykonany przed uruchomieniem silnika lub minimum 15 minut po jego wyłączeniu. Jest to czas, w którym olej spływa z górnej części silnika. Wyjmujemy bagnet kontrolny, przecieramy go czystą szmatką i wsuwamy ponownie.

REKLAMA

Prawidłowy poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znakami „L” i „F”. Zbyt niski stan może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Wysoki poziom oleju doprowadza do uszkodzenia uszczelniaczy wału korbowego silnika. Uzupełnianie przeprowadzamy przez korek wlewu. Jeżeli niski stan oleju utrzymuje się pomimo dolewki, może to oznaczać ewentualny wyciek, uszkodzenie uszczelniaczy, zużycie pierścieni tłokowych. Zawsze uzupełniamy tym samym olejem.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

REKLAMA

Przechodzimy do kontroli płynu chłodniczego. Odpowiedni poziom znajduje się pomiędzy oznaczeniami „Full” i „Low”. Jeżeli silnik jest zimny stan płynu powinien się znajdować powyżej dolnego oznaczenia. Na rozgrzanym poziom cieczy może być powyżej znaku „Full”. Należy pamiętać, że ewentualne braki uzupełniamy tylko na zimnym silniku. Zbyt wysoka temperatura może przyczynić się do uszkodzenia silnika.

Podczas okręcania korka zbiorniczka wyrównawczego należy zachować szczególną ostrożność. Wykonując to zbyt szybko może dojść do poparzenia. Na końcu przechodzimy do sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego i płynu w układzie sterowania sprzęgła. W obu przypadkach stan w zbiorniczkach powinien być pomiędzy znakami „MIN” i „MAX”. Jeżeli stwierdzimy konieczność dolewki, uzupełniamy różnicę tym samym płynem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

W przypadku, gdy zbiornik jest pusty lub prawie pusty należy dokładnie przyjrzeć w celu zlokalizowania wycieku. Podczas uzupełniania płynu hamulcowego zalecamy szczególną ostrożność. Wszelkie wycieki na lakierowanych powierzchniach mogą doprowadzić do uszkodzenia powierzchni.

Taki przegląd zalecany jest, co 400 km. Jednak możemy ten okres wydłużyć dwukrotnie do ok. 800km. Regularne sprawdzanie płynów eksploatacyjnych zapewni nam długą i bezawaryjną pracę silnika w naszym aucie. Unikajmy mieszania płynów różnych typów i rodzajów, może to doprowadzić do uszkodzenia lub rozszczelnienia danego układu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA