REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Corolla E10: sprawdzanie poziomu płynów co 400 kilometrów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola płynów eksploatacyjnych w Toyocie Corolli E10.
Kontrola płynów eksploatacyjnych w Toyocie Corolli E10.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzanie poziomu płynów to podstawa w eksploatacji każdego auta. W poradniku tym dowiesz się jak samemu przeprowadzić taką kontrolę w Toyocie Corolli E10.

W momencie sprawdzania poziomu płynów eksploatacyjnych nasza Toyota Corolla E10 powinna stać na równej powierzchni. Zaczynamy od kontroli oleju silnikowego. Pomiar jest miarodajny, jeżeli zostanie wykonany przed uruchomieniem silnika lub minimum 15 minut po jego wyłączeniu. Jest to czas, w którym olej spływa z górnej części silnika. Wyjmujemy bagnet kontrolny, przecieramy go czystą szmatką i wsuwamy ponownie.

REKLAMA

Prawidłowy poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znakami „L” i „F”. Zbyt niski stan może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Wysoki poziom oleju doprowadza do uszkodzenia uszczelniaczy wału korbowego silnika. Uzupełnianie przeprowadzamy przez korek wlewu. Jeżeli niski stan oleju utrzymuje się pomimo dolewki, może to oznaczać ewentualny wyciek, uszkodzenie uszczelniaczy, zużycie pierścieni tłokowych. Zawsze uzupełniamy tym samym olejem.

Zobacz też: Jak zapobiec zerwaniu się paska rozrządu?

REKLAMA

Przechodzimy do kontroli płynu chłodniczego. Odpowiedni poziom znajduje się pomiędzy oznaczeniami „Full” i „Low”. Jeżeli silnik jest zimny stan płynu powinien się znajdować powyżej dolnego oznaczenia. Na rozgrzanym poziom cieczy może być powyżej znaku „Full”. Należy pamiętać, że ewentualne braki uzupełniamy tylko na zimnym silniku. Zbyt wysoka temperatura może przyczynić się do uszkodzenia silnika.

Podczas okręcania korka zbiorniczka wyrównawczego należy zachować szczególną ostrożność. Wykonując to zbyt szybko może dojść do poparzenia. Na końcu przechodzimy do sprawdzenia poziomu płynu hamulcowego i płynu w układzie sterowania sprzęgła. W obu przypadkach stan w zbiorniczkach powinien być pomiędzy znakami „MIN” i „MAX”. Jeżeli stwierdzimy konieczność dolewki, uzupełniamy różnicę tym samym płynem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Z czego składa się olej silnikowy?

W przypadku, gdy zbiornik jest pusty lub prawie pusty należy dokładnie przyjrzeć w celu zlokalizowania wycieku. Podczas uzupełniania płynu hamulcowego zalecamy szczególną ostrożność. Wszelkie wycieki na lakierowanych powierzchniach mogą doprowadzić do uszkodzenia powierzchni.

Taki przegląd zalecany jest, co 400 km. Jednak możemy ten okres wydłużyć dwukrotnie do ok. 800km. Regularne sprawdzanie płynów eksploatacyjnych zapewni nam długą i bezawaryjną pracę silnika w naszym aucie. Unikajmy mieszania płynów różnych typów i rodzajów, może to doprowadzić do uszkodzenia lub rozszczelnienia danego układu.

Zobacz też: Toyota Corolla E10: kontrola oleju w skrzyni biegów

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA