REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi 80: regulacja luzów zaworowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Regulacja luzów zaworowych w Audi 80.
Regulacja luzów zaworowych w Audi 80.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednie luzy zaworowe znacząco wpływają na pracę naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak je prawidłowo wyregulować.

W samochodach niewyposażonych w popychacze z hydrauliczną kompensacją luzu należy sprawdzać i kontrolować go samemu. Najlepiej wykonywać to na ciepłym silniku o temperaturze ok. 35 stopni. Dla zaworu ssącego powinien wynosić 0.2 – 0.3mm a dla wydechowego 0.4 – 0.5mm. Jeżeli mamy pewne doświadczenie w samodzielnych naprawach powinniśmy poradzić sobie bez problemu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

W Audi 80 luzy zaworowe powinny być kontrolowane, co 30 000km. Jeżeli wymagają wyregulowania należy taki zabieg wykonać. Pamiętajmy, że efekt jest widoczny, jeśli zawory są szczelne i nie mają nadmiernego luzu w prowadnicach. Niedopuszczalne jest również zbicie trzonków. Do ustawiania będą nam potrzebne podkładki regulacyjne o różnych grubościach (od 3.00 do 4.25mm). Przy montażu jej oznaczenie powinno się znajdować na dole.

Przechodzimy do przeprowadzenia prawidłowej regulacji. Ważna jest kolejność działania. Najpierw robimy to na cylindrze 1(naprzeciwko koła zamachowego) potem kolejno: 3, 4, 2. Pierwszy krok to demontaż osłony paska zębatego a następnie pokrywy głowicy. Nie powinniśmy mieć z tym problemów, bo wszystkie mocowania są bardzo dobrze widoczne.

REKLAMA

Zobacz też: Audi 80: wymiana filtra powietrza i paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładamy klucz nasadowy na koło pasowe i obracamy wał korbowy i wałek rozrządu. Robimy to do momentu aż para krzywek regulowanego cylindra będzie skierowana symetrycznie do góry. W takim położeniu ustawione są ukośnie. Jest to taki układ, w którym para krzywek nie dotyka podkładek regulacyjnych. Teraz za pomocą szczelinomierza mierzymy luz.

Pamiętajmy o kolejności zaworów. 1 cylinder, zawór wydechowy – ssący, 2 cylinder wydechowy – ssący, 3 cylinder ssący – wydechowy, 4 cylinder ssący – wydechowy. Przechodzimy do zakładania podkładki. Będzie nam do tego potrzebny specjalny napinacz. Przed tym należy obrócić popychacze tak, żeby ich wycięcia były skierowane w stronę rury ssącej.

Przed założeniem napinacza obracamy wal korbowy o ¼ obroty w przeciwnym kierunku do obrotów silnika. Wszystko po to, żeby podczas wciskania zawory nie naciskały na tłok. Za pomocą kleszczy wyjmujemy starą podkładkę a następnie montujemy nową. Nie zapominajmy o oznakowaniu, musi być skierowane do dołu. Wyjmujemy napinacz i obracamy dalej wałek rozrządu.

Przechodzimy do kolejnych cylindrów postępując w analogiczny sposób. Bez napinacza i kleszczy wykonanie powyższej naprawy jest praktycznie niemożliwe. Ważne, jest żeby dokładnie wykonać pomiar, przenosi się to potem na dobór odpowiedniej podkładki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA