REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi 80: regulacja luzów zaworowych

Robert Kuśpiel
Regulacja luzów zaworowych w Audi 80.
Regulacja luzów zaworowych w Audi 80.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednie luzy zaworowe znacząco wpływają na pracę naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak je prawidłowo wyregulować.

W samochodach niewyposażonych w popychacze z hydrauliczną kompensacją luzu należy sprawdzać i kontrolować go samemu. Najlepiej wykonywać to na ciepłym silniku o temperaturze ok. 35 stopni. Dla zaworu ssącego powinien wynosić 0.2 – 0.3mm a dla wydechowego 0.4 – 0.5mm. Jeżeli mamy pewne doświadczenie w samodzielnych naprawach powinniśmy poradzić sobie bez problemu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

W Audi 80 luzy zaworowe powinny być kontrolowane, co 30 000km. Jeżeli wymagają wyregulowania należy taki zabieg wykonać. Pamiętajmy, że efekt jest widoczny, jeśli zawory są szczelne i nie mają nadmiernego luzu w prowadnicach. Niedopuszczalne jest również zbicie trzonków. Do ustawiania będą nam potrzebne podkładki regulacyjne o różnych grubościach (od 3.00 do 4.25mm). Przy montażu jej oznaczenie powinno się znajdować na dole.

Przechodzimy do przeprowadzenia prawidłowej regulacji. Ważna jest kolejność działania. Najpierw robimy to na cylindrze 1(naprzeciwko koła zamachowego) potem kolejno: 3, 4, 2. Pierwszy krok to demontaż osłony paska zębatego a następnie pokrywy głowicy. Nie powinniśmy mieć z tym problemów, bo wszystkie mocowania są bardzo dobrze widoczne.

REKLAMA

Zobacz też: Audi 80: wymiana filtra powietrza i paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładamy klucz nasadowy na koło pasowe i obracamy wał korbowy i wałek rozrządu. Robimy to do momentu aż para krzywek regulowanego cylindra będzie skierowana symetrycznie do góry. W takim położeniu ustawione są ukośnie. Jest to taki układ, w którym para krzywek nie dotyka podkładek regulacyjnych. Teraz za pomocą szczelinomierza mierzymy luz.

Pamiętajmy o kolejności zaworów. 1 cylinder, zawór wydechowy – ssący, 2 cylinder wydechowy – ssący, 3 cylinder ssący – wydechowy, 4 cylinder ssący – wydechowy. Przechodzimy do zakładania podkładki. Będzie nam do tego potrzebny specjalny napinacz. Przed tym należy obrócić popychacze tak, żeby ich wycięcia były skierowane w stronę rury ssącej.

Przed założeniem napinacza obracamy wal korbowy o ¼ obroty w przeciwnym kierunku do obrotów silnika. Wszystko po to, żeby podczas wciskania zawory nie naciskały na tłok. Za pomocą kleszczy wyjmujemy starą podkładkę a następnie montujemy nową. Nie zapominajmy o oznakowaniu, musi być skierowane do dołu. Wyjmujemy napinacz i obracamy dalej wałek rozrządu.

Przechodzimy do kolejnych cylindrów postępując w analogiczny sposób. Bez napinacza i kleszczy wykonanie powyższej naprawy jest praktycznie niemożliwe. Ważne, jest żeby dokładnie wykonać pomiar, przenosi się to potem na dobór odpowiedniej podkładki.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA