REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi 80: wymiana płynu chłodniczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana płynu chłodniczego w Audi 80.
Wymiana płynu chłodniczego w Audi 80.

REKLAMA

REKLAMA

Producent nie przewiduje wymiany płynu chłodniczego w Audi 80. Wymiana płynu chłodniczego jest jednak konieczna w przypadku napraw układu chłodzenia, wymiany bądź remontu silnika.

Kiedy podczas remontu Audi 80 wymagane jest opróżnienie układu chłodzenia, wówczas najlepiej zdecydować się na wymianę. Ponowne skorzystanie ze starego płynu nie jest wskazane. Środki antykorozyjne znajdujące się w nowym płynie osiadają na wszystkich nowych elementach metalowych tworząc skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne. W przypadku używanego płynu może być ich za mało, przez co nie zapewnią odpowiedniej ochrony. Ciecz chłodząca nie podlega wymianie na corocznych przeglądach.

REKLAMA

Podczas pracy należy uważać, żeby nie rozlewać płynu. Jest on bardzo trujący dla otoczenia. Unikajmy również na naszą karoserię. Jeżeli dojdzie do kontaktu z płynem należy natychmiast wytrzeć takie miejsce za pomocą wilgotnej szmatki.

Przechodzimy do wymiany płynu. Na początku ustawiamy przełącznik ogrzewania na maksymalną wydajność. Odkręcamy korek wlewowy zbiorniczka wyrównawczego.

Zobacz też: Audi 80: regulacja luzów zaworowych

REKLAMA

Przed otwarciem korka wlewowego najlepiej nałożyć na niego szmatę by nie doszło do poparzenia. Warto odczekać kilka minut aż temperatura spadnie poniżej 90 stopni. Teraz luzujemy śrubę odpowietrzającą i podkładamy puste naczynie pod dolny wąż chłodniczy. Luzujemy go wraz z wężem na dolnej rurze cieczy chłodzącej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czekamy aż spłynie cały płyn. Jeżeli jest koloru rdzawego bezwzględnie musimy przepłukać układ. W tym celu wlewamy kilka butelek miękkiej wody. Robimy to do momentu aż nie zacznie wypływać czysta ciecz. Po takim zabiegu przykręcamy dolny wąż chłodniczy.

Zobacz też: Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

REKLAMA

Przechodzimy do napełnienia układu. Najlepiej użyć gotowego, rozcieńczonego już płynu gwarantujący zachowanie swoich właściwości przy bardzo niskich temperaturach. Ustawiamy pokrętło ogrzewania na maksymalną temperaturę i zaczynamy uzupełniać układ. Dla pojazdów bez klimatyzacji potrzebne jest 6.2 litrów płynu, natomiast z klimą 7 litrów. W zależności od posiadanego modelu, wlewamy płyn do chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego.

Robimy to do momentu aż ciecz nie wypłynie z otworu śruby odpowietrzającej, wówczas przykręcamy ją. W samochodach ze zbiorniczkiem uzupełniamy płyn do ok. 2cm nad dolnym oznaczeniem – MIN. Zakręcamy chłodnicę lub zbiornik i uruchamiamy silnik. Czekam aż włączy się wentylator. Następnie gasimy silnik i sprawdzamy poziom płynu. W przypadku konieczności uzupełnienia w aucie ze zbiorniczkiem musimy zachować poziom pomiędzy znakiem MIN a MAX. W pojazdach bez tego elementu uzupełniamy ciecz do górnego oznaczenia na króćcu wlewowym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA