REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi 80: wymiana płynu chłodniczego

Robert Kuśpiel
Wymiana płynu chłodniczego w Audi 80.
Wymiana płynu chłodniczego w Audi 80.

REKLAMA

REKLAMA

Producent nie przewiduje wymiany płynu chłodniczego w Audi 80. Wymiana płynu chłodniczego jest jednak konieczna w przypadku napraw układu chłodzenia, wymiany bądź remontu silnika.

Kiedy podczas remontu Audi 80 wymagane jest opróżnienie układu chłodzenia, wówczas najlepiej zdecydować się na wymianę. Ponowne skorzystanie ze starego płynu nie jest wskazane. Środki antykorozyjne znajdujące się w nowym płynie osiadają na wszystkich nowych elementach metalowych tworząc skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne. W przypadku używanego płynu może być ich za mało, przez co nie zapewnią odpowiedniej ochrony. Ciecz chłodząca nie podlega wymianie na corocznych przeglądach.

REKLAMA

Podczas pracy należy uważać, żeby nie rozlewać płynu. Jest on bardzo trujący dla otoczenia. Unikajmy również na naszą karoserię. Jeżeli dojdzie do kontaktu z płynem należy natychmiast wytrzeć takie miejsce za pomocą wilgotnej szmatki.

Przechodzimy do wymiany płynu. Na początku ustawiamy przełącznik ogrzewania na maksymalną wydajność. Odkręcamy korek wlewowy zbiorniczka wyrównawczego.

Zobacz też: Audi 80: regulacja luzów zaworowych

REKLAMA

Przed otwarciem korka wlewowego najlepiej nałożyć na niego szmatę by nie doszło do poparzenia. Warto odczekać kilka minut aż temperatura spadnie poniżej 90 stopni. Teraz luzujemy śrubę odpowietrzającą i podkładamy puste naczynie pod dolny wąż chłodniczy. Luzujemy go wraz z wężem na dolnej rurze cieczy chłodzącej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czekamy aż spłynie cały płyn. Jeżeli jest koloru rdzawego bezwzględnie musimy przepłukać układ. W tym celu wlewamy kilka butelek miękkiej wody. Robimy to do momentu aż nie zacznie wypływać czysta ciecz. Po takim zabiegu przykręcamy dolny wąż chłodniczy.

Zobacz też: Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

REKLAMA

Przechodzimy do napełnienia układu. Najlepiej użyć gotowego, rozcieńczonego już płynu gwarantujący zachowanie swoich właściwości przy bardzo niskich temperaturach. Ustawiamy pokrętło ogrzewania na maksymalną temperaturę i zaczynamy uzupełniać układ. Dla pojazdów bez klimatyzacji potrzebne jest 6.2 litrów płynu, natomiast z klimą 7 litrów. W zależności od posiadanego modelu, wlewamy płyn do chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego.

Robimy to do momentu aż ciecz nie wypłynie z otworu śruby odpowietrzającej, wówczas przykręcamy ją. W samochodach ze zbiorniczkiem uzupełniamy płyn do ok. 2cm nad dolnym oznaczeniem – MIN. Zakręcamy chłodnicę lub zbiornik i uruchamiamy silnik. Czekam aż włączy się wentylator. Następnie gasimy silnik i sprawdzamy poziom płynu. W przypadku konieczności uzupełnienia w aucie ze zbiorniczkiem musimy zachować poziom pomiędzy znakiem MIN a MAX. W pojazdach bez tego elementu uzupełniamy ciecz do górnego oznaczenia na króćcu wlewowym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA