Audi 80: wymiana filtra powietrza i paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana filtra powietrza przewidziana jest co 30 000km. Czyszczenie przypada na połowę tego okresu. Jednak od zaleceń producenta można zrobić pewne ustępstwo. Koszt zakupu filtru to wydatek ok. 20zł. Dlatego można sobie pozwolić na wymianę, co 15 000km lub co roku. Jeżeli pokonujemy większe dystanse wymieniamy 2 razy do roku. Najlepiej dokonywać zmiany, co roku o tej samej porze.
REKLAMA
Otwieramy zatrzaski i zdejmujemy pokrywę. Wyjmujemy wkład i czyścimy dokładnie wnętrze obudowy. Najlepiej zrobić to za pomocą wilgotnej szmatki. Układamy prawidłowo filtr powietrza i zamykamy górną cześć obudowy. Teraz przechodzimy do wymiany filtra paliwa. Przedstawimy ją na przykładzie auta z układem wtryskowym jak i gaźnikowym. Wymiana przewidziana jest, co 30 000km. Tutaj nie warto przedłużać ten okres, zalecamy wykonywać to regularnie.
Zobacz też: Audi 80: wymiana płynu chłodniczego
Zaczynamy od silnika gaźnikowego. Odłączamy przewód masy od akumulatora. Filtr znajduje się z przodu komory silnikowej. Następnie zdejmujemy zaciski na końcach przewodów paliwowych. Najlepiej zrobić to za pomocą kombinerek. Demontujemy węże i wyjmujemy stary filtr i montujemy nowy. Zwróćmy szczególną uwagę na prawidłowe oznaczenie. Strzałka znajdująca się na nim musi wskazywać kierunek przepływu paliwa, czyli w kierunku pompy paliwa.
Zobacz też: Audi 80: regulacja luzów zaworowych
REKLAMA
Zakładamy węże i zaciskamy opaskami. Podłączamy akumulator i odpalamy samochód. Warto wiedzieć, że znajduje się jeszcze jeden filtr paliwa. Jest ona w przewodzie ciśnieniowym, pomiędzy pompą paliwa i gaźnikiem. Jego zadaniem jest filtracja zanieczyszczeń. Jest on wymieniany oddzielnie
Przechodzimy do wymiany filtra w układzie wtryskowym. Częstotliwość wymiany pozostaje taka sama jak w przypadku gaźnika, czyli co 30 000km. W takim układzie znajdują się dwa filtry paliwa. Jeden umieszczony jest przed pompą paliwa pod podłogą samochodu w tylnej prawej części. Drugi znajduje się pod maską obok pompy hamulcowej. Sposób wymiany przebiega podobnie.
Odkręcamy złącza mocujące i opaski przytrzymujące. Następnie wyjmujemy zużyty filtr i montujemy nowy. Pamiętamy, aby zachować odpowiednie oznaczenie tak jak to było widoczne na starym. Uwagi te tyczą się obydwu filtrów. Koszt zakupu zależy od producenta, na jakiego się zdecydujemy. Średnia cena to ok. 40 -50zł. Po wymianie udajemy się na jazdę próbną, po powrocie sprawdzamy czy nie są widoczne ewentualne wycieki. Jeżeli wszystko dobrze zamocowaliśmy nie powinno być żadnych problemów.
REKLAMA
REKLAMA