Audi 80 B4: wymiana łączników stabilizatora
REKLAMA
REKLAMA
Wymiana łącznika stabilizatora przebiega podobnie w innych modelach Audi. Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik samochodowy
• Klucz do kół
• Klucz 15, 17
• Nowe łączniki
• WD-40
REKLAMA
Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?
Pracę zaczynamy od uniesienia samochodu i odkręcenia koła. W przypadku łączników stabilizatora, zakup części nie jest wysoki. Dlatego warto pomyśleć o wymianie po obu stronach auta. Kiedy mamy zdjęte koło, od razu w oczy rzuca nam się łącznik stabilizatora. W celu ułatwienia wykręcenia śrub, polewamy je środkiem penetrującym – WD-40. Po odczekaniu paru minut, przystępujemy do wykręcania łącznika. Do wykręcenia oryginalnych łączników posłuży nam klucz 15. Jeśli były już kiedyś wymieniane, możliwe, że potrzebny będzie klucz 17. Odkręcamy zużyte łączniki i montujemy nowe. Nie zapominamy o przykręceniu nowymi nakrętkami. Zakładamy koło i mamy wymieniony łącznik po jednej stronie.
Zobacz również: Jak wymienić tuleje wspornika drążka w Mercedesie W202?
Podobnie postępujemy po drugiej stronie auta. Mając ułatwiony dostęp do elementów zawieszenia, warto sprawdzić ich stan. Sprawdzamy wszystkie elementy metalowo – gumowe oraz amortyzatory. Po skończonej pracy udajemy się na jazdę próbną w celu oceny efektów naszej pracy.
Wymiana łączników stabilizatora nie łączy się z koniecznością ustawienia i sprawdzenia zbieżności kół.
REKLAMA
REKLAMA