REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi 80: sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych w Audi 80.
Sprawdzanie ciśnienia sprężania i popychaczy hydraulicznych w Audi 80.

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdzanie ciśnienia sprężania pozwoli nam na ocenę stanu naszego silnika. Przy okazji wykonamy kontrolę popychaczy hydraulicznych w Audi 80.

Chcąc sprawdzić kondycję naszego silnika nie musimy udawać się do wyspecjalizowanego warsztatu. Wystarczy przeprowadzić sprawdzanie ciśnienia sprężania. Wykonując taką próbę jesteśmy w stanie ocenić, czy zawory lub tłoki są zdolne do dalszej eksploatacji lub już są zużyte. Taki test pozwoli nam odpowiedzieć na pytanie czy silnik kwalifikuje się do wymiany bądź naprawy.

REKLAMA

REKLAMA

Będzie nam potrzebny do tego manometr. Nie jest to zbyt duży wydatek, można go kupić za ok. 40zł. Ceny są bardzo zróżnicowany i trudno podać zakres. Podczas pomiaru należy zwrócić szczególną uwagę na różnice ciśnień pomiędzy cylindrami. Nie powinna być większa niż 0.3Mpa. W przeciwnym wypadku jest to znak, że uszkodzone są zawory, zużyte pierścienie tłokowe lub same cylindry.

Zobacz też: Audi 80: wymiana filtra powietrza i paliwa

Ciśnienie powinno się mieścić w granicach 1 – 1.3Mpa a dla silnika 1.3 0.8 – 1.1 MPa. Dopuszczalne zużycie jednostki do granica 0.75Mpa a dla silnika 1.3 – 0.65Mpa. Do przeprowadzenia wiarygodnej próby silnik musi być nagrzany. Wykręcamy wszystkie świece zapłonowe i montujemy manometr w miejscu świecy. Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby.

REKLAMA

Podczas gdy my będziemy odczytywać wartości podawane przez przyrząd, nasz pomocnik powinien trzymać wciśnięty pedał gazu i obracać rozrusznikiem przez ok. 5 sekund. Zapisujemy wartości ciśnienia i przechodzimy do kolejnego cylindra. Na koniec porównujemy odczytane wartości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi 80: wymiana płynu chłodniczego

Przechodzimy do sprawdzenia popychaczy hydraulicznych. Tutaj nie bez znaczenia pozostaje rok produkcji naszego auta. Od września 1985 wszystkie silniki z wyjątkiem 1.3 – 60km mają na wyposażeniu hydrauliczne popychacze. W związku z tym nie ma potrzeby wykonywania operacji regulowania luzu zaworów. Chcąc dokonać kontroli musimy nagrzać silnik. Zostawiamy go na luzie do momentu aż włączy się wentylator chłodnicy.

Teraz przez ok. 2 sekundy utrzymujemy stałe obroty silnika – 2500obr/min. W przypadku stwierdzenia braku poprawy (głośna praca popychaczy) wyłączamy silnik i demontujemy pokrywę głowicy. Następnie obracamy wałek rozrządu tak, żeby obie krzywki w sprawdzanym cylindrze były skierowane do góry. Robimy to za pomocą klucza nasadowego zamocowanego na kole pasowym. Zachowujemy ruch zgodny ze wskazówkami zegara.

Za pomocą drewnianego klina naciskamy popychacz. W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu musimy go wymienić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA