REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silniki Toyoty z hydrauliczną regulacja zaworów. Czy nadają się do LPG?

Silniki Toyoty z hydrauliczną regulacja zaworów. Czy nadają się do LPG?
Silniki Toyoty z hydrauliczną regulacja zaworów. Czy nadają się do LPG?
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Japończycy przez lata słynęli z motorów VVT-i. Te miały jednak mechaniczną regulację luzów zaworowych. Czy są silniki Toyoty z hydrauliczną regulacją zaworów? Sprawdziliśmy to.

Benzynowe silniki Toyoty cieszą się opinią trwałych. Od lat miały jednak pewną słabość - mechaniczną regulację luzu zaworowego. A ta stawała się przeszkodą w czasie montażu układu zasilającego LPG. Czemu? Regulacji należało dokonywać nawet co 50 - 60 tysięcy kilometrów, a jej koszt potrafił sięgnąć nawet 2 tysięcy złotych. Tak wysoka kwota zdecydowanie zmniejszała opłacalność stosowania tańszego paliwa. Brak regulacji? To zawsze oznaczało wyrobienie się gniazd zaworowych i remont.

REKLAMA

Silniki Toyoty z hydrauliczną regulacja zaworów:

  • 1.6 Valvematic
  • 1.8 Valvematic
  • 2.0 Valvematic

Hydrauliczna regulacja luzu zaworowego sprawia, że silniki z rodziny Valvematic bardzo dobrze radzą sobie z zasilaniem LPG. A to nie koniec ich zalet, bo choć posiadają np. zmienne fazy rozrządu oraz regulowany wznios zaworowy, to jednostki wyposażone w prostą technologię wtryskową - paliwo jest dostarczane do cylindrów za pomocą wtrysku pośredniego. Ich cechą jest również zastosowanie przez inżynierów trwałego łańcucha rozrządu oraz postawienie na konstrukcję wolnossącą.

LPG w... hybrydzie Toyoty?

Na pomysł gazowania hybrydowych Toyot wpadli warszawscy taksówkarze. Skąd się on wziął? Choć hybrydowy brzmi zaawansowanie, tak naprawdę bazą dla układu napędowego jest prosty benzyniak. Ma pośredni wtrysk, zminimalizowaną ilość osprzętu i hydrauliczną regulację luzu zaworowego - to dotyczy m.in. motoru 1.8 Hybrid 2ZR-FXE. Eksploatacja hybrydy na LPG przynosi realne oszczędności. W przypadku taksówki kwoty mogą sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych rocznie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Jamray
    2021-11-27 11:10:05
    Autorzy nie wspomnieli o silniku 1.33 Dual VVT-i 99;101KM 1NR-FE, który również posiada hydraulicznie kasowany luz zaworowy. I ogólnie jest niezłą konstrukcją byle nie z pierwszych paru lat produkcji bo te miały drobne problemy z pierścieniami i nagarowaniem komór spalania.
    0
  • MIKI
    2023-03-11 16:18:53
    A czemu nie piszecie także o 1.6 dual oraz motorze 3.5 266KM z hydrauliką (dostępny w modelach z USA do 2016 r.)
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

REKLAMA

Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

REKLAMA

Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

REKLAMA