REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marki premium chcą ułatwić biznes

Subskrybuj nas na Youtube
Marki premium chcą ułatwić biznes
Marki premium chcą ułatwić biznes
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Atrakcyjne warunki leasingowe, brak odsetek czy oprocentowania, zabezpieczenie na wypadek spadku dochodów firmy, wygodny „urlop od rat”, a nawet ich darowanie – marki takie jak Lexus, Mercedes czy Audi starają się pokazać, że wspierają przedsiębiorców w tym trudniejszym okresie.

Wielu przedsiębiorców szczęśliwie nie odczuło na własnej skórze skutków epidemii i wywołanego nią kryzysu, inni zaczynają z powodzeniem odbudowywać to, co stracili na przestrzeni 2-3 miesięcy. Jedni i drudzy starają się jednak zachować ostrożność. Być elastyczni. I to właśnie z myślą o nich marki premium przygotowały w ostatnich tygodniach specjalne leasingi operacyjne, które mają ułatwić biznesowi działanie w tym niespokojnym okresie czasu. Chodzi nie tylko o korzystne oprocentowanie (w Lexusie i Mercedesie mamy leasing 100 proc., co oznacza że w ogóle nie płacimy odsetek), ale np. możliwość zawieszenia spłaty rat np. na okres wakacji. Co oferują poszczególne marki?

REKLAMA

LEXUS

AUDI

BMW

MERCEDES

Nazwa oferty

Leasing
All Incusive

Classic Leasing

BMW Leasing

Hej, Mercedes

Łączna kwota umowy leasingowej

(proc. wartości auta)

100%

101-105 %

(zależnie od modelu, okresu spłaty etc.)

od 103 proc.

od 100 %

Oprocentowanie

stałe

zmienne

zmienne

stałe

Minimalna wpłata własna

25 proc.

10 proc.

0 proc.

30 proc.

Okres leasingu

36 mies.

do 60 mies.

do 60 mies.

24 mies.

Wykup

1 proc.

1 – 25 %

0,5 – 40 %

19%

Dodatkowe
korzyści

Urlop od rat - leasing zaczynamy spłacać dopiero po trzech miesiącach.

Możliwość kupienia wakacyjnych akcesoriów (np. bagażników rowerowych) w promocyjnej cenie i wliczenie ich do raty leasingowej

Dwie pierwsze raty spłaca leasingodawca,

Ubezpieczenie od utraty pracy

Bezkosztowe zakończenie umowy

BRAK

Możliwość obniżenia wysokości trzech pierwszych rat

Ubezpieczenie na pierwszy rok w pakiecie

REKLAMA

Wyjątkowo kiepsko przedstawia się oferta leasingu operacyjnego BMW, w którym co prawda wpłata własna może wynosić 0 proc. (choć nie w każdej sytuacji), ale reszta warunków jest mało konkurencyjna. Np. oprocentowanie jest zmienne, co znaczy, że gdy stopy WIBOR pójdą w górę, to nasza rata leasingowa też może wzrosnąć. To wynika z tego, że BMW zamiast klasycznego leasingu operacyjnego promuje produkt pt. Comfort Lease, czyli de facto wynajem długoterminowy – klient płaci niższe raty, ale po 2-3 latach zwraca samochód (ewentualnie może go wykupić, ale wówczas wykup może stanowić nawet połowę wartości auta).

REKLAMA

Oferta Audi wygląda lepiej, choć łączna kwota umowy leasingowej to 101 – 105 proc. (zależnie od tego, na jakie model się zdecydujemy, jaki będzie okres finansowania, pierwsza wpłata etc.), czyli mamy normalne oprocentowanie. I w dodatku zmienne, więc raty mogą pójść w górę (gdy Rada Polityki Pieniężnej zdecyduje się podnieść stopy). Za to Audi chwali się dodatkowymi korzyściami. Np. dwie pierwsze raty spłaca za nas, co w obecnej sytuacji może być korzystne. Możliwe jest też bezkosztowe zakończenie umowy – ale tylko przez pierwsze 12 mies. trwania leasingu i dotyczy wyłącznie, sytuacji gdy będziemy musieli zamknąć lub zawiesić działalność gospodarczą lub utracimy co najmniej 50 proc. przychodów w porównaniem z rokiem poprzednim.

Oferta Lexusa wydaje się najbardziej prosta i przejrzysta – leasing 100 proc., czyli spłacamy wartość auta, bez żadnych odsetek. Oprocentowanie jest stałe. To Lexus bierze na siebie ewentualne ryzyko tego, że stopy procentowe NBP pójdą w górę. Wpłata własna 25 proc., raty płacimy przez trzy lata, potem wykup 1 proc. Promocja dotyczy tylko samochodów z rocznika 2019, ale za to jest tanio – hybrydowy NX 300h w specjalnej, bardzo dobrze wyposażonej Business Edition wersji (ma m.in. automatyczną skrzynię biegów, napęd 4x4 E-FOUR, systemy bezpieczeństwa LSS+ 2, nawigację, podgrzewane fotele czy światła LED) kosztuje tylko 174,9 tys. zł. Pierwszą pełną ratę zapłacimy dopiero po 3 miesiącach. Bo jednocześnie dostajemy „Urlop od rat” – polega to na tym, że przez 3 mies. spłaca się tylko 1 proc. raty (czyli np. , gdy wynosi ona 2 500 zł, to spłacamy tylko 25 zł). Bardzo wygodne, szczególnie w kontekście wakacyjnym i czekających nas urlopów (stąd zresztą nazwa oferty - All Inclusive). Co ważne, Lexus zastrzega, że „okres umowy leasingowej i suma opłat pozostaną bez zmian”. Do tego japońska marka oferuje akcesoria w atrakcyjnych cenach (np. bagażniki i boksy dachowe), które można wrzucić w koszty leasingu. To jednak nie wszystko, teraz dzięki wyjątkowej ofercie nie musimy się również martwić kosztami serwisu bowiem zamawiając auto teraz otrzymamy trzy pierwsze przeglądy gratis oraz ubezpieczenie w promocyjnej cenie.

Mercedes ma podobną ofertę, jeżeli chodzi o finansowanie – całkowity koszt leasingu to 100 proc. (również tylko dla aut z rocznika 2019). Ale warunki są już diametralnie inne, bo na początku trzeba wpłacić aż 30 proc. wartości auta, raty płaci się dwa lata, a wykup wynosi  19 proc. Jest więc znacznie gorzej niż w przypadku Lexusa. I o ile w japońskiej marce przez trzy wakacyjne miesiące praktycznie w ogóle nie płacimy rat, to w Mercedesie można je tylko obniżyć. Na plus: w cenie dostajemy pakiet ubezpieczenia na pierwszy rok.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA