REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odpalanie diesla po długim postoju. Czy silnik zaskoczy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Odpalanie diesla po długim postoju
Odpalanie diesla po długim postoju
Autotesto
Autotesto

REKLAMA

REKLAMA

Odpalanie diesla po długim postoju? Nie zawsze motor będzie chciał zacząć pracować po pierwszym przekręceniu kluczyka w stacyjce. Co wtedy?

Odpalanie diesla po długim postoju: najpierw kontrola!

Zanim kierowca zdecyduje się na odpalanie diesla po długim postoju powinien skontrolować stan motoru. Co się przez to rozumie? Podstawą jest zajrzenie pod maskę. Warto sprawdzić czy nie uwiło sobie tam gniazda żadne zwierzę oraz jaki jest stan podstawowych płynów eksploatacyjnych. To ważne, bo podczas postoju mógł pęknąć np. przewód układu chłodzenia. I lepiej żeby kierowca dowiedział się o tej awarii zanim spod maski zacznie wydobywać się para wodna, a silnik się przegrzeje.

REKLAMA

Odpalanie diesla po długim postoju: po pierwsze akumulator

REKLAMA

Odpalanie diesla po długim postoju może nie być możliwe z uwagi na akumulator - szczególnie jeżeli auto stało na mrozie lub upale. Jak się upewnić czy w układzie jest prąd? Najlepiej przekręcić kluczyć w stacyjce. W tym momencie warto zaznaczyć, aby dokładnie nagrzać świece żarowe - procedurę można powtórzyć nawet dwukrotnie. Gdy silnik odpali, można dać mu popracować kilkanaście sekund na wolnych obrotach, a następnie należy zabrać go na przejażdżkę.

Do osiągnięcia temperatury roboczej nie należy wkręcać silnika na wysokie obroty. Niech pracuje przy prędkości wynoszącej maksymalnie 2000 obr./min. W ten sposób układ smarowania dobrze rozprowadzi olej po magistralach i nie dojdzie do uszkodzenia np. turbosprężarki.

Odpalanie diesla po długim postoju: po drugie co z paliwem?

Oczywiście może się okazać, że odpalanie diesla po długim postoju nie będzie możliwe. Leniwe kręcenie rozrusznikiem wskazuje na brak prądu. Jak go uzupełnić? Albo ładując akumulator w domu, albo podłączając go do innego auta, ewentualnie boostera. Co gdy silnik kręci, ale nie odpala? Być może podczas zimowego postoju doszło do rozwarstwienia oleju napędowego, a wytrącona z niego parafina zatkała układ paliwowy. W takim przypadku auto powinno trafić do warsztatu, ewentualnie ogrzewanego garażu.

Odpalanie diesla po długim postoju: po trzecie hamulec ręczny

Odpalanie diesla po długim postoju to jedno. Drugą kwestią jest ruszenie z miejsca. Jeżeli kierowca stawiając pojazd zaciągnął hamulec ręczny, to może nie być wcale takie łatwe. Mogło bowiem dojś do zapieczenia linki, ewentualnie zacisków. Hamulec ręczny powinien samoczynnie puścić po ruszeniu z miejsca. Alternatywnie kierowca może spróbować metodę siłową - czasami kopie się felgę w okolicy piasty, aby wymusić zwolnienie zacisku. Niestety w przypadku zablokowanego ręcznego może być też konieczna interwencja mechanika. Warto pamiętać o tym, że po dłuższym postoju dziwne dźwięki mogą wydawać hamulce - wynika to z korozji zebranej na powierzchni tarcz hamulcowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA